I-coach volgens de leerlingen van 5vwo

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

Welkom Ouderavond Vwo 2 donderdag 9 januari 2014.
Ouderavond havo 4.
Hoorde je ook net de bel? Heeft het secretariaat zich vergist? Het is toch nog maar tien voor drie? Toch niet… er is geen vergissing… Vandaag is het 5.
Met welk vakkenpakket naar mavo-4?
Dalton middelen Op Daltonschool de Kleine Kapitein.
VSO de Widdonckschool Weert
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
VSO de Widdonckschool Weert
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen

"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
The relevance of recall and precision in user evaluation Louise T. Su Journal of the American Society of Information Science 1994.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Welkom. Onderwerpen Opbouw Tweede Fase Z- en I-uren Examen PTA LOB.
Welkom Teamleider HAVO / VWO De heer Drs C.H.M. Bentlage.
Voorlichtingsavond VWO 5
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Keuze van de VMBO leerling
Tessa Blom Kinder- en jeugdpsycholoog, hockeytrainer
Wat heeft TOI BLUE gebracht?
Speerpunten uitkomst leerlingen- en oudertevredenheidsonderzoeken.
Workshop arbeidsmarktinformatie (PSW/UWV),
Informatieavond 4 Havo Welkom in de Tweede Fase. Programma Binnenkomst Algemene informatie 4H door mw. A.M. de Wit, afdelingsleider Informatie LOB door.
Vragen 1.2 A.
De kubus van CSPE succesfactoren!
Het begint bij het jonge kind
Keuzebegeleiding VWO VWO 3 gaat kiezen !!!
LOB, waar liggen voor mij/ons kansen en mogelijkheden. Vakdocenten, mentoren en decanen. 24 september 2014.
RGO Middelharnis Voorlichtingsavond H4/A4 7 september 2015.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Voorlichtingsavond havo 4 Woensdag 30 september uur.
VWO5 Mentorgedeelte ouderavond 6 oktober Welkom Begeleiding Belangrijke data VWO 4 => VWO 5 Rol van u als ouder Overgangsnorm Examennorm/Slaagnorm.
De N-factor, lessencyclus over netwerken
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Basiskennis LOB.
Montessori Lyceum Amsterdam Een impressie voor betapartners “HELP MIJ HET ZELF TE DOEN”
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
Psychosociale behoeftepeiling versus aanbod van zorg aan adoptief-pleegkinderen met FAS(D) Margreet Wolthuis, student toegepaste psychologie.
De decanen vmbo-t: Gert Jan Feijt Havo: Linda van Vliet vwo: Dennis See.
Presentatie Workshop Een optimale Camjo redactie Wim Kramer Nieuwsmanager RTV Utrecht.
MEISJES ALS STRALEND MIDDELPUNT IN UW REGIONALE SAMENWERKING.
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Peer support op Cartesius  Systematische en structurele begeleiding van een jongerejaars leerling door een ouderejaars leerling.  Peers, uit het Engels:
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Informatieavond VMBO 4. Communicatie Thuis  school Contact vaak via mail (indien mogelijk) Cijfercontrole via SOM Gegevens mentor: - Aanwezig op school:
Informatie-avond T4 WELKOM!.
Formatief versus summatief
Executieve Functies op het Stedelijk Gymnasium
Lessenserie Taal Leren Vrije Universiteit Schooltalenproject
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Vragen 1.2 A.
Liefde en relaties.
Het i-coachuur op het Helen Parkhurst in Almere
Onderzoek evaluatie i-coaching
Leerlingen en ouders aan het woord
Analyse van het studiekeuzeadvies binnen het Ichthus Lyceum
LOB binnen Taalbrug DG.
Onderzoek mentorschap
Zorglokaal DE EVALUATIE.
Trauma sensitief lesgeven
Helpen bij huiswerk en plannen
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Basiskennis LOB.
Transcript van de presentatie:

I-coach volgens de leerlingen van 5vwo Karin Groen

In hoeverre zien de leerlingen van 5vwo de drie jaarthema’s terug in hun i-coachuren en in hoeverre en waarom ervaren zij deze invulling als zinvol?

Onderzoeksgroep Vragenlijst onder 5vwo (n=43) Er is aandacht besteed aan… Ja Nee Weet ik niet Ik vind het nuttig om aandacht te besteden aan… Mee oneens Enigszins mee oneens Enigszins mee eens Mee eens Interviews met zes leerlingen

LOB Wordt niet teruggezien Grote spreiding zinvolheid Decaan Meisjes vs. jongens Tevreden vs. ontevreden Decaan

Leren leren Wordt wel teruggezien: Wordt niet teruggezien: Doelen stellen: bewuster worden, altijd hetzelfde invullen Reflectie: altijd hetzelfde invullen Wordt niet teruggezien: Omgaan met toetsdruk, maar wel belangrijk! Motivatie en discipline bij leren, maar wel belangrijk! Feedback verzamelen over hoe je leert + leren plannen voor de SE-week: ‘ontevreden leerlingen’

Sociaal-emotioneel Erg verdeeld, neigt naar nee Groepsgrootte bij persoonlijke problemen Zelf naar je mentor toegaan, of…

Overige bevindingen Kwantiteit vs. nut: 2 à 3 keer per trimester Indeling van de groepjes Mentor als vakdocent

Aanbevelingen Een-op-eengesprekken om behoefte vast te stellen en even persoonlijk te kunnen praten. Indeling groepjes op basis van behoeftes. Benadruk de rol van de decaan. Minimaal twee i-coachmomenten per trimester. Leren leren wordt belangrijk gevonden: Doelen stellen is fijn, maar kom hier als mentor op terug bij de leerlingen. Besteed in ieder geval aandacht aan ‘omgaan met toetsdruk’, ‘motivatie en discipline bij het leren’ en ‘feedback verzamelen over hoe ze leren’. Leerlingen die er slecht voor staan vinden het leren plannen voor de toetsweek uitermate belangrijk.

Vragen?