Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Heerlijk Wonen marketing
Advertisements

SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Facebook Zie de kansen!.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
-140 tekens berichten sturen -Je deelt deze berichten met je volgers -Deze berichten heten een ‘Tweet’ -Volgers zijn twitteraars die zich hebben aangemeld.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Meer bekendheid via Linkedin Stella Maaswinkel Verseau trainingen.
Twitter wat is het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 november © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
GOOGLE & YOUTUBE MADE BY MARC VLENDRÉ Z1D
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
Iedereen gebruikt social media.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sessie 4: Opdrachten krijgen met 1. Wat gaan we doen? #lift Aan de slag met Twitter Oefening Geavanceeerd gebruik Twitter succesvol toepassen Toelichting.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Training voor beginners. Agenda Waarvoor Twitter gebruiken? Het Twitter account Waarover Twitteren? Wie te volgen? Twitter termen De Twitter conversatie.
Maartje Douma & Chantal van de Wiel Formulemanager Plaza food for all Zuid en Noord Nederland.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
LET’s get Social.
Ben jij je eigen databaas?
Operationeel plan DIMAGINI
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Maak je website beter vindbaar!
Winkelstraat de Heurne
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
doe de test. Eerlijk invullen.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Training facebook voor gevorderden
Social Media & Sport Deel I
Onderzoek in Apps.
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
What will you do to change the
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Social Media Online Continuïteit 18/09/2018
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
ClupApp van HTV Berg & Dal
Vacatureteksten schrijven
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
Marketing en zoekmachines
Power up your fundraising
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers Welkom Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers

Inhoud Even voorstellen Visuele Content Content per social media kanaal Verschillende contenttypes Adverteren op social media Analyse: statistieken meten Contentplanning

Even voorstellen Naam Naam vereniging/instelling Website Social media kanalen

Belang van visuele content Verhoogt engagement 53% 104% 84% meer likes meer reacties meer kliks

VIDEO’S In 2017 is 69% van het internetverkeer video Vaker gedeeld dan tekst Wekken interesse op Verticale video’s worden vaker bekeken dan horizontale

CONTENT PER SOCIAL MEDIA KANAAL

FACEBOOK Minder dan 80 tekens, 66% meer engagement Kort en krachtig communiceren Lezer is visueel ingesteld, “screenen” hun newsfeed Wees relevant!

INSTAGRAM Zoekwoorden Regelmaat Geotag Interactie Hashtags Omschrijving Go local Integreer dit account ook binnen je website en Facebook

TWITTER 71 – 100 karakters Link kan het beste aan het begin van een tweet, geeft een hogere CTR Afbeeldingen Trending topics Hashtags Interactie (@...) Ideale lengte is tussen 71 – 100 karakters Link kan het beste aan het begin van een tweet, geeft een hogere CTR (de Click Trough Ratio geeft aan hoeveel mensen op de link klikken.) Werk ook met afbeeldingen Let op trending topics ( Vergeet de hashtags niet Ga de interactie aan (met: @...)

VERSCHILLENDE CONTENTTYPES

X VS Y

ABC VRAAG Een ABC vraag doet het ook altijd goed. Mensen geven graag hun mening. Bij EP veranderen we eens in de zoveel tijd de omslagfoto. Er worden dan een aantal foto’s geselecteerd, en het publiek mag dan hun stem uitbrengen. De foto die het vaakst wordt gekozen, wordt dan de nieuwe omslagfoto.

STEL (GOEDE) VRAGEN Stel, jij krijgt de kans om één ding te veranderen aan de stad. Wat zou dat zijn? Of Wij zijn benieuwd naar jouw mening. Vind jij dat de winkels elke zondag open moeten zijn? Op deze sheet vragen die relevant zouden zijn voor Enschede Promotie. Ook jullie kunnen vragen stellen aan je volgers, om zo meer te weten te komen over wat men van je vindt.

LIKE VS SHARE Waar gaat jouw voorkeur naar uit? Like = Peer Share = Appel

BETREK JOUW FANS

GEEF HANDIGE TIPS

ZOEK INTERACTIE OP Nog een voorbeeld van het opzoeken van interactie: het ene bedrijf betrekt een ander bedrijf in de post, en dit levert vaak vermakelijke discussies op.

INSPELEN OP ACTUALITEIT

CONTENTPLANNING Bepaal van te voren wat je op welke dag wilt vertellen Stem af wie wat doet Wat zet je op welk kanaal?

ADVERTEREN OP SOCIAL MEDIA

MEER BEREIK https://www.facebook.com/Enschede/insights/

TARGETING

INSTAGRAM Call to action Meer info Schrijf je in Koop nu Targeting O.b.v. demografische gegevens en interesses Inzetten van Instagram ads gaat via Facebook. Instagram

TWITTER Steeds minder interactie en bereik Meer zakelijk Vooral interessant voor business

Statistieken https://www.facebook.com/Enschede/insights/ https://ads.twitter.com/user/enschede/home Instagram: te meten op mobiele app

Vragen?