Schoonmaakdienstverlening

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
CNV Vakcentrale Wet Werken Naar Vermogen Gevolgen voor de jonggehandicapten Leon Meijer Hoofd Beleid en Communicatie CNV vakcentrale 7 november 2011.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
VAP-THEMADAG 22 november 2011 Gigi Schutte. Europese aanbesteding • EA: Moeten of kans pakken • Aanbesteden :Doel of middel • Uitgangspunt :Markt of uw.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Energienotaloze woningen in Maurik
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Hulp bij het huishouden Gemeente Gouda presentatie gemeenteraad Gouda 15 september 2010.
SOCIAL RETURN: BELEID EN PRAKTIJK IN NEDERLAND
Innovatieve facilitaire dienstverlening
3 oktober 2011 Peter Brouwer - social return 0 Social return.
Welkom bij de MKB Ontbijtbijeenkomst Leveringen
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
De 10 wegen en moderne marktbenadering
Haarlems Inkoop- en Aanbestedingsbeleid
Docent Ontwikkelteam Nederlands
WELKOM Programma GC: gevolgen voor de eigen organisatie Drie manieren: presentaties discussie broodje.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
1 + 1 = 2 Overheid koopt in bij MKB Sportief gunnen 26 november 2013 Nevi en MKB-Rotterdam Hogeschool Rotterdam Suzanne Brackmann.
Duurzaamheid van projectresultaten Michiel van Geloven, januari 2008.
Ouderavond Groepsorganisatie
Van zorgen voor naar zorgen dat
Presentatie PSO Nederland
Business informatiemanagement:
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Kanttekeningen bij de huidige manier van toetsen van accountantskantoren Dia 1 2 december 2015 Gert van den Brink AA.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Presentatie 3 april 2013.
Informatiebijeenkomst voor raadsleden van de BAR gemeenten Leerlingenvervoer 3 april 2013 Informatiebijeenkomst leerlingenvervoer 3 april 2013.
Gebruik van een MARKTPLAATS Hans Verkerk 28 FEBRUARI 2011.
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Social return on investment Marktdag Noord-Holland Noord 2014.
Platform 31 Conferentie Ruimte voor Ondernemerschap Workshop Aanbesteden 28 november 2014 MKB-vriendelijk aanbesteden en Social Return Petra Oden, Lector.
OVERHEID EN AUTONOMIE VAN DE INSTELLINGEN Micheline Scheys Secretaris-generaal Departement Onderwijs en Vorming VVKHO Studiedag 14 februari 2014 “Beleidsruimte.
Social Return On Investment & PZH Mart Lucassen, hoofd bureau Inkoop Afdeling Facilitaire Zaken, Directie Concernzaken.
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Casus Lochem Wesley Veekman. 2 februari 2009 Het speelveld 12 openbare basisscholen Afspraken over gescheiden geldstromen (schoolbestuur en gemeente)
Openbare raadsvergadering van 18 april 2011 Plaatsvervangend voorzitter A. Duiker.
Rechtmatig en doelmatig inhuren op basis van de herziene Aanbestedingswet Het Dynamisch aankoopsysteem CLAIRE LEUSSINK-NIES – 22 NOVEMBER 2016.
Marketingstrategie.
Schoonmaakdienstverlening
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen 12 januari 2015 Praktijkgericht onderzoek naar Social Return Petra Oden, Lector Juridische Aspecten van de Arbeidsmarkt.
Social Return On Investment & PZH
Aanbesteden ICT outhousing en outsourcing
Aanbesteding Storage, servers en Back up
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
Doorgroei ondernemingen met behoud beslissingscentrum
Kwaliteitslabel en Professionalisering
Aanbesteding IJssportcentrum Eindhoven Informatie-bijeenkomst 15 april 2016.
Best Value Procurement Klant-, Zaak-, ArchiefSysteem
Onderhandelen: een kunst apart
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Dijkverbetering Oude Rijn zuidzijde
V.
Integraliteit Jeugd/Wmo/BW
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Gemeente Groningen Minicongres Social Return 7 oktober 2014 Social Return en het vervolg Petra Oden, Lector Juridische Aspecten van de Arbeidsmarkt.
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
Prioriteiten stellen.
Financieel 2.
De scope van het project
Transcript van de presentatie:

Schoonmaakdienstverlening 12-5-2018 Marktconsultatie Schoonmaakdienstverlening NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Agenda 12.30 Inloop 13.00 Opening en voorstelronde 13.30 Blok I: Schoonmaakdienstverlening en Visie 14.30 Pauze 14.45 Blok II: Inkoopproces en contractmanagement 15.45 Afsluiting marktconsultatie 16.00 Drankje in het NHL café

Opening en voorstelronde 12-5-2018 Opening en voorstelronde Doel van deze middag Toetsen van uitgangspunten NHL bij de markt. Verkennen van marktontwikkelingen en wederzijdse uitwisseling van informatie. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Opening Schoonmaak Utopia van de NHL.. (??) 12-5-2018 Opening Schoonmaak Utopia van de NHL.. (??)  1 Contract en gesprekspartner Resultaatgerichte schoonmaak en glasbewassing Sanitaire middelen “hufterproof,” met professionele uitstraling, verbruiksartikelen zijn nooit op 50% “social return” medewerkers Schoonmaak buiten kantooruren zonder verstoringen Bonus-malus o.b.v. tevredenheid studenten/medewerkers Prima te realiseren, of niet.. ? NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie 12-5-2018 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 1 Resultaatgerichte schoonmaak/glasbewassing is een commerciële gimmick welke in de praktijk niet werkt. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie 12-5-2018 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 2 Het financieel voordeel van dag-schoonmaak weegt bij lange na niet op tegen de overlast welke het veroorzaakt voor kantoor- en lesactiviteiten. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie 12-5-2018 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 3 De inzet van social return medewerkers gaat ten koste van kwaliteit. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie 12-5-2018 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 4 De inzet van veel toezichturen is een garantie voor goede kwaliteit en moet je vooral vastleggen in het bestek om te borgen dat ze worden ingezet. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie 12-5-2018 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 5 Gewenste kwaliteit van sanitaire verbruiksartikelen moet erg nauwkeurig omschreven worden anders krijg je B-kwaliteit. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie 12-5-2018 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 6 Er is vrijwel geen onderscheidend vermogen tussen verschillende leveranciers. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie 12-5-2018 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 7 Een implementatie van 1 maand is ruim voldoende. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

12-5-2018 Pauze NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok II : Inkoopproces en contractmanagement 12-5-2018 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Vraag 1 Middels welke kwaliteitscriteria kunnen schoonmaakleveranciers zich onderscheiden? NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok II : Inkoopproces en contractmanagement 12-5-2018 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Vraag 2 Marktconforme prijs door opdrachtgever vastgesteld, kans of risico? NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok II : Inkoopproces en contractmanagement 12-5-2018 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Vraag 3 Welke drempels zijn er voor deelname van het MKB waar de NHL rekening mee kan houden? NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok II : Inkoopproces en contractmanagement 12-5-2018 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Vraag 4 Innovaties en/of marktontwikkelingen, welke relevante zaken dient de NHL te benutten tijdens de komende aanbesteding? NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok II : Inkoopproces en contractmanagement 12-5-2018 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Stelling 5 Technische metingen zijn absoluut niet relevant voor de opdrachtgever zolang de klant (student/medewerker) tevreden is. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok II : Inkoopproces en contractmanagement 12-5-2018 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Stelling 6 Een bonus-malus regeling o.b.v. klantbeleving doet de markt graag! NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Blok II : Inkoopproces en contractmanagement 12-5-2018 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Stelling 7 Opdrachtnemers stellen een zo gedetailleerd mogelijk bestek erg op prijs. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

Afsluiting: Hartelijk dank voor uw deelname! 12-5-2018 NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga