Tegen de innovatieparadox

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Advertisements

Flipping the classroom
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Welkom bij de World Vision Quiz.
Internet Annemarie Havinga, Robert Kamminga
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
1. Introductie 2. Wat kunt u verwachten? 3. Voordelen Uw bedrijf lokaal vindbaar Waarom Tegenwoordig heeft bijna de helft van alle Nederlanders een Smartphone;
Digitaal Onderwijs. In deze presentatie: - Versnellen van het plan - Leraren en Leerlingen - Digitaal les,omdat het beter is dan het huidige systeem.
Compartimentensystemen samenvatting
Fuseren, samenwerken en concurreren
“Jongens, vandaag krijgen we les van een professional!” Wetenschappelijk onderzoek op een middelbare school Amber Walraven.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Onderwijssalon 16 april 2014 Paul Veringa. Bedankt workshopsleiders en Keynotes.
Welkom Themadag 2008 Grondstoffen 21 mei 2008, Norske Skog Parenco te Renkum.
Thema 7 Les 6a Smaak. de kwaliteit = als iets mooi / goed gemaakt is = hoe iets is.
Compartimentensystemen samenvatting
DISCIMUS 2.0 Afwezigheden 1. DISCIMUS Onmiddellijk leerlingengegevens uitwisselen –Directe verbinding tussen schooladministratiepakket en centrale.
Sociale media op school
Workshop rekenen 6 december
ClearSense the first choice in local search and advertising.
ABC P1 B4.
Stappenplan Samenvatten
Opdrachten maken met Smartbook 7 oktober 2014
NIEUW van TeleComFactory 1.0 Online Bewaken Overal via internet uw bewakingsbeelden bekijken: op uw computer, smartphone of tablet-pc.
Marten Vijn, Huub Schuurmans Stichting Wireless Leiden, zonder winstoogmerk Twaalftal (+) professionele.
Deelbaarheid.
@tweetkliniek.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Namen: Kevin Lambert, Demar Browne  St. Maarten is een eiland in het Noord-oosten van het Cariben.  Het is een van de kleinste eilanden gedeeld in.
Les 4: Vleeseters in China
Reclame Masters | Ik en reclame!
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Landelijk Platform GGz Digitale Zorg vanuit gebruikersperspectief Ambassadeurs Digitale Zorg & Marieke Haitsma (Landelijk Platform GGz)
Aanvragen OSO dossiers binnen Magister Ga in de RDP versie van Magister naar Leerlingen > leerlingen> Overstapdossier aanvragen:
Als je nog geen idee hebt …
Trends in retail, de cijfers. Locatus Dé onafhankelijke bron op het gebied van winkelinformatie in de Benelux én 50 Europese winkelsteden. Locatus verzamelt.
ACHTERGRONDINFO Fulltime Basis-Onderwijs voor hoog-intelligente en hoog-sensitieve kinderen Rotterdam, april 2016 Stichting H 4 O.
* Even voorstellen * Jack Karelse, informatieprofessional.
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
FOTO Siersteenlaan FOTO Maresiusstraat Siersteenlaan Maresiusstraat EZ Groningen 9746 BJ Groningen tel: tel:
Inspraak Valleipark JBC De Hakhorst Door Peter van Wermeskerken, voorzitterDoor Peter van Wermeskerken, voorzitter Wie is Jeu de BoulesClub De HakhorstWie.
 Na deze les weet je wat worteltrekken is.  Na deze les ken je praktische toepassingen van het worteltrekken.
IBS PROGRAMMA Comenius College Rotterdam Arne van Kesteren Meriellen van de Raa e Souza.
Gewoon Speciaal ICT, 5 oktober 2016 Odeth Bloemberg, schoolpsycholoog
Samen ‘neen’ zeggen tegen armoede
Wat is het grootste getal
‘INNOVATIE’.
Herhaling les 1.
(versie ) Bron: Themapagina inkomsten gemeenten
Klik op een app voor meer informatie: -ZermeloZermelo -Its LearningIts Learning -OneDriveOneDrive -Kahoot!Kahoot! -QuizizzQuizizz -QuizletQuizlet -Aura.
Wat is voedselverspilling?
Fietsroutes Brede school ‘de pol’ Inventarisatie
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
21st century skill: burgerschap
Het maken van een PWS.
is heel gezond: zonnebloemolie lijnzaadolie koolzaadolie
Wat is voedselverspilling?
Voeren en Verzorgen Voer en Water behoefte.
Binaire getallen 1. binair → decimaal 2. decimaal → binair.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Waar sta ik eigenlijk voor?
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Vaardigheden 2 Wat is de dichtheid van: Goud Water Koper Kwik
School is stom?! Of: hoewel niet vrijwillig, ik zie dat ik er mijn voordeel mee kan dioen en haal er uit wat er in zit.
Hardlopen.
Doorstroming OKAN-leerlingen in de brede regio
Mike Louwman Docent Nederlands R.S.G. Pantarijn, Wageningen
Transcript van de presentatie:

Tegen de innovatieparadox Drs. Ir. Leon Chevalking – Voorzitter Stichting Vraagstelling 05 oktober 2016 @LeonChevalking leonchevalking@stichtingvraagstelling.nl

Innovatieparadox Degenen die de grootste behoefte hebben aan de voordelen van een innovatie zijn over het algemeen de laatsten die de innovatie (kunnen) gebruiken – Everett Rogers

97% van de Nederlanders* heeft toegang tot internet 72% van de Nederlanders* heeft toegang tot internet met een smartphone * Nederlanders tussen de 12 en 75 Bron: CBS (2013)

Hoeveel leerlingen hebben toegang tot een tablet/smartphone in de school? Hoeveel leerlingen maken gebruik van het internet tijdens de les? En… wat vinden ze daarvan?

Innovatieparadox Degenen die de grootste behoefte hebben aan de voordelen van een innovatie zijn over het algemeen de laatsten die de innovatie (kunnen) gebruiken – Everett Rogers

Tegen de innovatieparadox! leonchevalking@stichtingvraagstelling.nl