LOB zeven stappen naar succes

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De jeugdgroep PRZ bestaat om
Advertisements

De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
‘Van moeten naar willen!’
Persoonlijk Leiderschap
Mijn gegevens op het web!?
Feedback geven en ontvangen
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Johari venster & feedback
Oplossingsgericht coachen
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Effectief leiderschap
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
emotionele bankrekening
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht xxxxx Terug in de tijd ………
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Solliciteren: wat wil ik?
In een jeugdgevangenis
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
ECHT OF ONECHT Echtheidskenmerken geld 40! Papier Voelbare inkt Watermerk Inkt met kleuromslag Veiligheidsdraad Hologram Ultraviolet licht.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
1 Budget Challenge Workshop 2015 mbo Schulden Oorzaken, gevolgen en oplossingen van schulden Pauze Het voorkomen van schulden Uitgaven en inkomsten.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Kiezen voor keuzedelen
Talent in Ontwikkeling
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Les 1. die ik met vallen en opstaan leerde: Als je iets wilt bereiken, moet je je focussen, keuzes maken én doorzetten.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Springen Marco houdt van stoere dingen.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
“Iemand denkt aan mij en wil belangeloos iets voor mij doen”
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
Talent in Ontwikkeling
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
LOB Waar ben je trots op?.
Covey trainingsavond.
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Verhage, H. (2005). Coachend opvoeden. Soest: Uitgeverij Nelissen.
Uitleg bij de vragenlijst ZIEN. Leerling 5-8 Leer- en leefklimaat ZIEN
Hier is het OOP! Zeggen wat je wilt!.

Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
ADL Les 1.
Een briefje uit de hemel? Nevendienst voor jongeren
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
ADL Les 1.
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
PERSOONLIJK LEIDERSCHAP
Transcript van de presentatie:

LOB zeven stappen naar succes Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…? … en waarom lukt het soms niet…???

Even terug kijken….. Wat was ook alweer je toekomstdroom? Hoe zie jij jezelf over vijf of vijftien jaar?

Dat gaat niet vanzelf…

Sean Covey heeft de methode ‘Covey voor Jongeren’ ontwikkeld Sean Covey heeft de methode ‘Covey voor Jongeren’ ontwikkeld. De methode bestaat uit de zeven eigenschappen die jongeren succesvol maken.

1, Wees pro actief: neem de verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag Als proactieve student weet je dat je niet alles onder controle hebt, maar je beseft dat jij kiest hoe je met iets omgaat. ‘Ze maakt me altijd kwaad.’ of ‘Ik kies ervoor om me door haar kwaad te voelen’. ‘Het is zijn schuld.’ of ‘Wat had ik kunnen doen.’

2 Begin met je einddoel in gedachten Omschrijf alle doelen in je leven met wat je uiteindelijk wil bereiken als eindgedachte. Je bent de moeite waard om te worden wie je wil zijn! Stel jezelf eens de vragen: Wie ben ik? Waar sta ik voor? Waar ben ik goed in? Ken ik mijn talent(en)? Wat wil ik bereiken? Hoe kan ik dit bereiken? Als proactieve student met het einddoel in gedachten, besef je dat jij invloed hebt op dat wat je wil bereiken.

3. Belangrijke zaken eerst! Werk dat eerst af en begin dan met het volgende Het is belangrijk dat je een duidelijke omschrijving hebt van wat je wil bereiken. Zet dit op papier en maak een stappenplan.

4 Denk in win-win. Hoe kunnen we er samen goed uitkomen, waarbij we er samen (ik en de ander) beter van worden? Bijvoorbeeld: wat verwacht school van jou en wat verwacht jij van school?

5. Eerst begrijpen en dan begrepen worden Luister je echt? Hoor je wat de ander zegt, bedoelt en voelt? Probeer dit altijd te doen, ook als je het niet met iemand eens bent.

6. Samen! De ander en ik hebben samen meer dan ieder apart Accepteer hulp van de ander. Samen weet je altijd meer dan alleen! Bijvoorbeeld: maak gebruik van de verschillende kwaliteiten in de klas.

7 Houd de zaag scherp Zoek evenwicht. Zorg goed voor jezelf! Bijvoorbeeld: zorg dat je voldoende ontspanning hebt, dat je leuke dingen doet en daardoor goed in je vel zit. Voel je je futloos, ben je moe en heb je nergens zin in? Dan valt het ook niet mee om je doel(en) te bereiken.

Daar gaan we mee aan de slag!

Deze opdracht is eigenlijk een soort van samenvatting van je vorige opdrachten…

opdracht 1. Wat zijn je kwaliteiten? 2. Wat is je toekomstdroom/doel, en hoe ga je dit bereiken? 3. Waardoor zou het mis kunnen gaan…? 4. Wie kan je helpen om te zorgen dat het niet mis gaat? 5. Hoe houd jij de zaag scherp?

Lever je antwoorden in bij kwant@groenewelle.nl

Succes!