Tramlijn 19 stand van zaken reconstructie Sebastiaansbrug 14 februari 2017 Iwan de Vries
Bespreekpunten uitgangspunten nieuwe start voorontwerp uitstralingsprincipe hergebruik bestaande elementen projectbeheersing planning vragen
Uitgangspunten basculebrug binnen het huidige Bestemmingsplan sober en doelmatig projectaansturing door externe partij
Voorontwerp
Voorontwerp
Voorontwerp
Inpassing
Uitstraling Gesprek Kwaliteitskamer Verbetering uitstraling van het ontwerp: - schilderwerk - metselwerk - groen inplanten zijkanten - ronde kolommen - zijkant verjongd Reactie Welstand in vergunningprocedure Extra kosten € 200.000,-
Geluid Extra maatregelen in verleden toegezegd: geluidarm asfalt ingegoten spoorstaafconstructie schuine voegovergang (oost) stille voegovergang (west) smeerinstallatie tram indien nodig
Geluid Aanvullende extra maatregelen huidig plan: geleidelijke spoorovergang (lange schuine overgangslas) extra dwarsligger in het val dikkere beplating toepassen massieve railovergangen bak in bak van spoor tpv de overgang (demping) bekleden deel constructie met dempende laag Extra kosten € 400.000,-
Voorontwerp
Voorontwerp
Voorontwerp
Voorontwerp
Voorontwerp
Voorontwerp
Hergebruik middenpijler basculekelder palen
Projectbeheersing tijd tram rijdt eind 2019 / begin 2020 geld binnen financiële kaders risico’s integrale risicobeheersing
Planning Eind februari-17: vergunning aanvraag 2017/Q3: bestek gereed Begin 2018: gunning Q2-2018: start realisatie Oplevering medio 2019 Tram rijdt eind 2019/begin 2020
VRAGEN?
Inpassing Noord
Inpassing Zuid