Waarden & organisatiecultuur

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie en draagvlak
Advertisements

DVC De Triangel.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Organisatiecultuur = het feitelijk gedrag van de medewerkers van een organisatie dat voortkomt uit een stelsel van impliciete en expliciete veronderstellingen,
Starten met competentiemanagement, een eenvoudige klus ?
Waarom een vitale organisatie positief werkt
netwerk organisatiebeheersing
Logical Framework Approach
Geïntegreerde integriteit: hoe werkt u daaraan?
Educatief partnerschap en VVE
BPR van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen
Administratie Personeelsontwikkeling Seminarie voor topambtenaren “Bouwen aan Vertrouwen”  april te Brugge (Sofitel)  alle leidend-ambtenaren.
Organisatiecultuur.
HR-netwerk Hoe de waarden van de Vlaamse overheid doen leven in jouw organisatie 29/11/ april 2017.
Eenheid in verscheidenheid
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Onze Missie “Organisaties begeleiden naar betere resultaten door het verhogen van motivatie, betrokkenheid, creativiteit en productiviteit.”
plaats datum naam trainer
Identiteit en imago openbaar onderwijs
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Kwaliteitsvol leiding geven BUE als instrument voor reflectie en actie
PRO 2004 HRM - netwerk 29 oktober 2004 Analyse resultaten Personeelsresultatenonderzoek 2004 Juni personeelsleden / 361 lijnmanagers MVG / VWI.
Interculturele communicatie
HR netwerk 30 januari Programma ‘PLOEG proeftuinen’ Bestemd voor elke entiteit die werk wil maken van PLOEG op maat.
Corporate Communicatie
Collaborative Strategizing
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Naar een optimaal HR - beleid
Interne communicatie (IC) binnen ANB is een aandachtspunt. Er was al een degelijke basis aanwezig. Die wordt nu verder geoptimaliseerd en spoort samen.
Waarden & organisatiecultuur
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Hoe Agile bent u? Hoe Agile kunt u zijn?
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
1 - 7/7/2016 De klimaatsubsidie en gelijke kansen.
Startpagina zonder foto Werksessie waarden & de deontologische code 2 september 2016.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek
Het Vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Hoe werk ik aan vertrouwen?
Financieel succesvol met zorgvastgoed in een veranderende markt
Getuigenis re-integratie
Maak agile leiderschap besmettelijk!
Omgeving op Mensenmaat
Everyone's dream can come true if you just stick to it and work hard.
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Serious soaps Opleiden naar wendbaarheid
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Succes in samenwerken hoeft geen toeval te zijn
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Duurzame inzetbaarheid
Platform Duurzaamheid VGN Trippple-aanpak
Bevlogen en wendbare medewerkers:
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Waarden & organisatiecultuur

Opdracht Lotusbloem 4 waarden: daadkracht, wendbaarheid, openheid & vertrouwen Doorschuifsysteem Bepalen kenmerken (= wat betekent deze waarde voor ons) van deze waarde op 3 domeinen: Intern (VO)  gele post-it Extern (sector, maatschappij)  groene post-it Leidinggeven  roze post-it Nadien 1 baseline bepalen per waarde Creatief beeld bij waarde

Situering waarden:

Nieuwe waarden binnen het nieuwe departement? Aanpak: STAP 1: 1e aanzet workshop strategisch seminarie Vertalen van de waarden naar het departement Opmaak baseline nieuwe waarden STAP 2: verdere uitrol met medewerkers departement Workshops binnen het departement (LG ook betrekken) PLOEG 2016: waarde uitkiezen waar men rond werkt STAP 3: natraject 2016-… ‘Levend houden’ Belang natraject d.m.v. open en regelmatige communicatie in het kader van de gedragenheid van de strategie doel: gedragenheid creëren meer betrokkenheid creëren samen waarden uitstralen: Intern Extern

Hoe tot de waarde gekomen? in een workshop na te denken over wat de 4 waarden van de Vlaamse overheid specifiek betekenen voor ons departement. Het resultaat van deze denkoefening gieten we vervolgens in sprekende slogans en symbolen

Nieuwe visie, missie en waarden Missie bepaald in DR voor strategisch seminarie

Nieuwe visie, missie en waarden Coverstory model

Onze waarden Open Dialoog Openheid – “Open Dialoog.” Daadkracht – “Durven beslissen en consequent vooruit.” Open Dialoog

Veerkrachtig in een veranderende omgeving Onze waarden Vertrouwen – “Op ons kan je rekenen.” Wendbaarheid – “Veerkrachtig in een veranderende omgeving” Veerkrachtig in een veranderende omgeving

To Do Natraject Waarden: Workshops 2016: Bottom-up benadering Uitrol alle diensten invulling inspirerende en tastbare voorbeelden Bottom-up benadering Levend houden Belang natraject d.m.v. open en regelmatige communicatie in het kader van de gedragenheid van de strategie doel: gedragenheid creëren meer betrokkenheid creëren samen waarden uitstralen: Intern Extern

Contact Valerie De Wulf valerie.dewulf@lv.vlaanderen.be Mona Mertens mona.mertens@lv.vlaanderen.be

Bedankt