Dat Spreekt Vanzelf digitaal Woord voor Woord interactief

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fred Beumer.
Advertisements

Het Hoogste Woord: Frans K. Hasaj ICT-OA
Grammatica in balans.
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Interactieve taalprojecten
Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Franconville 3e editie haalbaar leerlinggericht leren op maat
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Begeleid zelfstandig leren
Spaans voor beginners 6 7 Online Spaans leren via de beproefde SuperMemo-methode. U gaat in uw eigen tempo door de cursus, maar wordt wel zeer.
- vaardigheden: luisteren en spreken - basiswoordenschat - woorden lezen / afdekken - woorden schrijven / controleren - moeilijke woorden meermaals.
Drieslag functioneel rekenen
4e editie: Multi Media Methode
Bienvenue à tous.
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Welp op het ATC Ontwikkeling en implementatie van ict-wiskundeonderwijs.
Werkgroep GG: Inter-actief in 2010 Het gebruik van stemkastjes tijdens de scheikundeles Jan Scheele.
Ellips en het Digitalenklasconsortium Alessandra Corda (Universiteit Leiden) 2 december 2003.
Noordhoff Uitgevers Talendag
Neue Kontakte 4-kgt Workshop D-103
Spreken met Grandes Lignes en Paso Adelante 18 januari 2011.
Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL.
Groep 6.
Kennis verbreden en verdiepen
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
Laat deze trainingsdag niet op zichzelf staan, maar werk daarna verder aan het ontwikkelen van je interactievaardigheden. De Kinderopvang Academie doet.
Beoordelen leermiddelen
De basis van ADSL: het constructivisme
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Wat moeten jullie kennen?
Digitalenklas: Toepassing van ICT in het hoger talenonderwijs Presentatie UU Sake Jager 28 mei 2002.
Werken met tablets De kinderen maken de verwerking van reken-, taal- en spellingslessen op een eigen tablet. Het programma geeft direct aan of een opdracht.
Subsidie van de Provincie Noord-Brabant maakte dit project mogelijk Samen InterActief Vier jaar PC-DoeMeeCentra in Noord-Brabant Samen InterActief.
Bloggen op de Master Leren en Innoveren Netwerkbijeenkomst Studeren naast je werk / Blended learning 2 december 2015 Bartel Dorhout docent MLI
PRIMO Opleiding Taalexpert
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Taal in beeld spreekt jouw taal. Nieuw in Taal in beeld 2 volledig vernieuwde lessen marktsignalen versie 1 verwerkt update didactiek alle leerlijnen.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!
Volgende paginastartschermVolgende paginastartscherm Welkom bij de demo van de oefensoftware van Lekker Lezen.
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Het onderwijs in Haïti kent veel problemen -Meer dan de helft van de kinderen gaat niet naar school. -Veel kinderen gaan naar scholen waar leraren niet.
DEMOSCHERMEN Nieuwe generatie digibordsoftware - Hello World.
Workshop Marilene Gathier – De Taalvraag Feedback bij spreekvaardigheid.
Workshop Marilene Gathier – De Taalvraag
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Photoshop, Indesign en Illustrator
Vliegen als een vogel snel te leren gemakkelijk Leuk om te doen.
Een aantal praktische toepassingen
Docentvaardigheden ICT
Waar gaat deze workshop over?
Ondernemingsvormen.
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Thema 6 : Vreemde talen leren
ETUDE Toetsservicesysteem
Kennisclip Web toepassingen
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
December 25, 2018.
Afsluiting ‘Etalage van je werk’
Dialoog.
Groep 6 leerkrachten 6a Mick Coffa en Theo Aurik 6b Marion van Mook
Chemie Overal 5e editie voor de TF
Studiemiddag inburgering
Gesprekstechnieken Les 6.
NT2 in het PO en VO Hanna Kuijs hanna.
TRAINING AAN DE SLAG MET TAAL Anna Marie Hazenberg Het Begint met Taal
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
Transcript van de presentatie:

Dat Spreekt Vanzelf digitaal Woord voor Woord interactief In het digitale talenpracticum

Wat kun je met een talenpracticum? luisteren – antwoord opnemen – zelfcontrole Inslijpen routines: ABCD Uitspraak oefenen: klemtoon en zinsmelodie Spreekopdrachten uploaden + feedback van de docent

VROEGER

nu

Dat Spreekt Vanzelf Digitaal A dialoog met aandacht voor de vorm B herhalen wat onderstreept is voorgestructureerde antwoorden geven C antwoord geven met behulp van een schema D toepassen van taalfuncties in een vrije opdracht

Woord voor Woord Interactief Voor analfabeten Video’s om te herhalen Aanbod en oefenen door/met docent: TPR Docentenhandleiding + transcripties Gratis www.projecttop.nl > project

Woord voor Woord Interactief Uitnodiging tot spreken Actiever Nazeggen of antwoord geven Terugluisteren en reactie vergelijken: zelfcontrole

ReLANpro BYOLL NT2 het digitale talenpracticum Platform voor spreekvaardigheid Nederlands Dat Spreekt Vanzelf Digitaal Woord voor Woord Interactief Spreek Actief Digitaal Eigen lesmateriaal en cursussen toevoegen

ReLANpro BYOLL NT2 het digitale talenpracticum Zelf lessen inspreken Als docent antwoorden beluisteren Feedback geven direct na de fout Zelf opdrachten inspreken, bestaand materiaal Voor meer info: Stand ReLANpro auditorium.