Vernieuwing stageconcept OKO

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

De bril van het bedrijfsleven Innoveren is investeren.
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
KERK EN STAGE MAATSCHAPPELIJKE STAGES VOOR JONGEREN RAAD VAN KERKEN NOORD-HOLLAND OSMA.
Voorlichting B3.
Lerarenopleiding: opleiding bachelor lager onderwijs
NIEUW CONCEPT PRAKTIJK INSTROOMFASE KHLIM-BAKO. 1. VAN EEN VERANDERENDE WERELD … 1.Een hoogtechnologische wereld 2.Een wereld van groeiende globalisering.
PEDAGOGISCHE STAGE Plantijn Hogeschool.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Skozok en Fontys Pabo Eindhoven
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Resultaten BPV-evaluatie
Het Stromenland eridiaan College. Het Stromenland eridiaan College CLUSTER : Lomans - Leusden Het Stromenland - Amersfoort.
Wie zijn wij:.
Stagecoördinatie op De Rank
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
Education and Culture Internationale credit mobiliteit met partnerlanden.
Begeleiden van maattrajecten teamontwikkeling en teamorganisatie Ondersteunen en begeleiden van teambuildingsessies voor teams die zich verder willen ontwikkelen.
STEL: In team in de klas: aan de slag met duo-stages in de lerarenopleiding! ENW-project 01/09/ /08/2014 Sprekers: Ilse Ruys (Arteveldehogeschool)
Vernieuwde opzet werkplekleren in de propedeuse Aanleiding vernieuwde opzet Achtergronden en inhoudelijk kader Opzet programma vanaf 6 november Verder.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
LOB binnen Taalbrug DG.
EEN DOORLOPENDE LEERLIJN Verbeteringen vanuit (?) de lerarenopleidingen 1.
Evaluatie van de voorbije werking SG via CODI (én het CASS). “ Kijken naar het verleden met het oog op het nemen van beslissingen voor de toekomst ”. Een.
Praktijkervaring en reflectie
Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.
VSV Ouderbetrokkenheid Commerciële beroepen & Juridische beroepen Francien Baltussen Marcel Verstraeten 10 december 2015 Niet alle verzuimers vallen uit.
Beleidsplan ZTC Waarom een beleidsplan?  Blik houden op de toekomst  Voorkomen van verrassingen  Aanjagen van vernieuwing  Hulpmiddel.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
ERD-schap Een verhaal uit de praktijk. Even voorstellen Naam: Willemien van de Wouw, Hoofd P&O Huidige werkgever: Signum Plaats: ’s-Hertogenbosch en omgeving.
INTERACTUMDAG Plaats en inzet van StudieWijzer als begeleidingsinstrument bij de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de aanstaande leraar 8.
16 februari AGENDA 9u30 – 9u40 Inleiding 9u40 – 10u45 Voorstelling Minderhedenforum 10u45 – 11u00 Pauze 11u00 – 12u30 Stages binnen de Vlaamse overheid.
Samen ontwerpen van een toekomstgerichte en authentieke toetsstrategie Eveline Vinois, Ilse Ruys, Veerle Martens Meer info?
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Inzetten op diversiteit in grootstedelijk onderwijs Keuzemogelijkheid binnen het universiteitsbrede OPO diversiteitsstage (O0A96A, titularis prof. E. Claes)
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Wie en wat? Professor Caroline werkt aan de universiteit. Samen met andere onderzoekers wil zij graag onderzoeken of de kinderen die in Deinze naar school.
Het BSc Honours Programme
Het BSc Honours Programme
Het Vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Het BSc Honours Programme
Nadere uitleg gewenst()
Workshop ‘Structuur en Logistiek in opleiden’
Directievergadering BAKO-BALO
xxxxxxxxxxxxxxx Hannah Wielenga Judith Kortas 28 mei 2018
Logo Eye Opener: gemaakt door Taco Bals
Toolkit professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Pre-briefing S/Afstudeerstage
Pre-briefing (S/)Afstudeerstage
De toekomst van de maatschappelijke stage
Masterclass voor lerarenopleiders
Startkracht! in de lerarenopleiding
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Persoonlijke begeleiding
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
19 juni 2019 in 't Spant in Bussum
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
De druppel die de emmer doet overlopen
Transcript van de presentatie:

Vernieuwing stageconcept OKO Trefdag 18/10/2016

Centrale vraag Hoe kunnen we de stages in OKO vanaf 2018 verbeteren voor zowel de opleiding, de scholen als de studenten in lijn met de vernieuwde opleidingsvisie OKO? SWOT van stages m.b.t. 6 speerpunten?

Huidige stageconcept Centrale principes: Geleidelijkheid en integratie Opleiden in partnerschap Individuele begeleiding Reflectie Transparantie

Huidige stageorganisatie stagetijd / duo-stages in OKO 1 / blokstage / inspiratiebundel / 1 procesbegeleiding vanuit de opleiding per student per jaar / contactdocentschap / stagedocumenten / jaarolods stage / 1 stageklas per student per jaar / stagecoördinatie wijst plaatsen toe / elke leeftijdsgroep kan / …

Wat kan de nieuwe opleidingsvisie betekenen voor stage? (geleidelijkheid: geen wijzigingen, maar wel ook geleidelijkheid in zelfsturing)

Welke vormen kunnen de speerpunten aannemen in stage? Mogelijke vorm Onderzoeks-, reflectie- en experimenteerruimte op stage Medezeggenschap van scholen en studenten over invulling stages Van samenwerken met mentor tot samenwerken met medestudent(en) tot team teaching tot teamstages Procesbegeleiding verruimd inzetten Grotere cohortes studenten per school Combinatie van lint- en blokstage (+ stages meer spreiden doorheen het jaar) Een stage-ervaring voor alle studenten in grootstedelijke context Er zijn meer vormen mogelijk, maar hierbij een selectie waar we graag jullie kijk op willen horen

Welke vormen kunnen de speerpunten aannemen in stage? Noteer bij vraag 2 ook wat doorweegt ifv beslissing Kleine, gemengde groepjes

Plenaire uitwisseling