Belangrijkste conclusie impactstudies

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Merkkoppeling: Een nieuwe kijk op een jonge reclame effectmaat
Advertisements

Tracking onderzoek Mandemakers Keukens
Campagnes Rijksoverheid Feiten en beeldvorming
Campagne ‘Roken kan echt niet meer’ Roy Meerburg, projectleider RookvrijNL NCVGZ 4 april 2013.
Opiniepeilingen over politiek: enkele vaststellingen Jaak Billiet CeSO.
Premium Video Advertising Netwerk Sanoma Media & SBS
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
Methodisch werken met creatief-agogische middelen
Welkom Doel van dit event 3 geteste criteria  Brandstofefficiëntie gemeten aan de hand van de rolweerstand  Grip op nat wegdek  Extern rolgeluid.
> Zoekt u personeel? En wilt u  goed zichtbare vacatures?  gekwalificeerde kandidaten?  een vlot wervingsproces?  tegen lage kosten? Kies voor MKB.
1 Samenvatting Een onderzoek is uitgevoerd naar de tevredenheid van de decanen van VMBO-scholen over de dienstverlening van het ID College. Niet alleen.
Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Een kwantitatief onderzoeksvoorstel: ZWANGERWIJZER INGEVULD, EN DAN?
De Hawthorne experimenten
Autisme en intelligentie
Marketing Werkgroep 6.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Containerstromen in een supply chain
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
© mei 2013 – versie 00 Technieken 2: goed opdrachten geven wees specifiek (wat, hoe, wanneer,...) ga er niet zomaar vanuit dat een ander begrijpt wat je.
Meertrapsmailing: verschillende vormen 1)De teaser: –1e mailing (is de voorloper/teaser) –2e mailing (hoofdmailing) 2)De reminder: –1e mailing (hoofdmailing)
Studiesucces: Een uitdaging voor de Open Universiteit
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Annie The Musical.
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Groepsplannen evalueren Dirk van Dijkschool Linda Pereboom
EU-scoping study Biodiversiteitscampagne Belangrijkste conclusies.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
Evaluatie-onderzoek sociale veiligheid lhbt Freek Bucx
EINDEVALUATIE KAMPEER TV
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Project ‘The medium is the message’
Ruimte voor verpleeghuizen
TEAM TASTE Phillip Hannaart – Jesse Pesulima - Roy Osterholt - Jip van Zoest – Frans Jogchems – Anouck Steenken – Annieke den Boer.
Procedurele adviesmodellen en het effect op de ontwikkeling van ‘self-assessment’ en taakselectie vaardigheden en domein- specifieke vaardigheden Bettine.
De Invloed van Populaire leeftijdgenoten op de Bereidheid van Adolescenten om Alcohol te Drinken: Een Experimentele Chat Room Studie Hanneke Teunissen,
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Communicatie is de basis
© GfK 2014 | AFM Consumentenmonitor | Juni AFM Consumentenmonitor voorjaar 2014 Beleggers Juni 2014.
Verkiezingen Beste Strandpaviljoen Doelstelling De strandpaviljoens langs de Nederlandse kust te promoten en het imago te versterken.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Zin!Ja Hasselt 21 april  Informatie die de ontvanger aan de zender overdraagt in reactie op de communicatieactiviteit van de zender  Een.
De rol van patiënt factoren bij zelfmanagement ondersteuning in de huisartspraktijk Irene Bos-Touwen.
Bereik en appreciatie campagne cannabis © TNS Bereik en appreciatie campagne cannabis.
Mediagedrag van Millennials
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
De nieuwe professional ‘Wijkwerker informele zorg’ in de WIJ-teams
Ouderbetrokkenheid op de LEA
+ professionele commercial REGIOCOMMERCIAL Op maat gemaakte & professionele commercial Adverteren op websites als + REGIONAAL ADVERTEREN met een landelijke.
Module 2 : You’re beautiful
Meer stille autobanden
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Studiedag Sociale Netwerken
NHG-PreventieConsult module COPD: van ontwikkeling naar implementatie
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1.
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
Boekbespreking “Soorten intelligentie” ~ Howard Gardner
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
Viral Marketing Groep A.
BOODSCHAP VAN HOOP IN R W A N D A
Les 1. Let’s have a look Module 2 : Look at you!
Les 6: non-verbale communicatie
1.2 massamedia en internet
Media.
Transcript van de presentatie:

Belangrijkste conclusie impactstudies Reporting campagne Dat Voelt Beter Looptijd 2 juni -> 13 juli

Conclusie VAR Methode van dataverzameling: Online interviews (CAWI) Onderzoeksbureau: TNS Universum: 15-59 jarigen Steekproefgrootte: 214 personen De geteste Tv spot: Potentieel van de 15-59 jarigen die de spot kunnen gezien hebben, tijdens de actieve periode, van de tv campagne en over de zenders heen = 86% = 183 personen = de ‘medium exposure’

De resultaten zijn minder: de herinnering en de duidelijkheid zijn minder ondanks het hoog aantal GRP's en het zeer hoge bereik. Het is voor de kijker niet echt duidelijk wat de bedoeling is van de spot. De motivatie-score is daarom ook laag.

Conclusie VAR

Conclusie VAR

Conclusie VAR De boodschap van de spot is voor de kijker niet zo duidelijk.

Conclusie VAR Het doel van de spot is niet zo duidelijk en daarom is de motivatie score laag.

Conclusie VAR

Conclusie VAR Bij de creatieve evaluatie komt wel naar voor dat het een creatieve en aangename spot is. Het is dus eerder de boodschap die niet goed is begrepen.