LOB -dag loopbaanbegeleiding
Invulling LOB
POP Je POP is je persoonlijk ontwikkelingsplan Waarom een POP? Een pop gebruik je om je leerproces te managen. Ons doel; weloverwogen keuzes maken voor je verdere loopbaan. Je POP-reader is de rode draad waar je je aan vasthoudt tijdens deze lessen
POP-reader Bestaat uit 3 onderdelen 1. Leerbiografie 2. POP-opdrachten 3. Verslaglegging POP
1. Leerbiografie Persoonlijke gegevens Opleidingsgegevens Leerervaringen Leerbeperkingen Studiemotivatie
2. POP-opdrachten Beeld van mezelf Beeld van eigen niveau Richting geven aan opleiding Bewustwording van mezelf Bewustwording van eigen niveau
3 verslaglegging POP Leervragen formuleren Leerdoelen formuleren Reflecteren op jezelf Bijlage CG-formulier
Belangrijke POP-onderdelen Het coachgesprek Na elke periode een gesprek met je coach (voortgangsgesprek) Coachgespreksformulier in te vullen door leerling, deze komt op n@tschool Het formulier bestaat uit 3 onderdelen A; voortgang en studiehouding B; reflectie / evaluatie C; terugkoppeling en afronding
Onderdeel A Voortgang en studiehouding Je coach wil een overzicht van jouw voortgang met de daarbij horende studiehouding. Deze laat je afteken door de lesgevende docent, zodat je coach een goed overzicht heeft van je prestaties.
Onderdeel B In te vullen door de leerling zelf Wat heb je geleerd van de POP-opdrachten. Waarin heb je je ontwikkeld? Waar ben je tevreden over, waar ontevreden over? Waar wil je in het gesprek aandacht voor vragen, waar liggen je leerpunten de komende periode?
Onderdeel C In te vullen door de docent Actiepunt Opmerking Conclusie
Belangrijke POP-onderdelen Het showdossier ; bewijsmateriaal waar je trots op bent Daarnaast toon je aan dat je goed bezig bent op het gebied van: Stage Vaardigheden Taalvaardigheden Loopbaanbegeleiding en theorievakken
De coach Aan het begin van het jaar in n@tschool map portfolio aanmaken, met onderdelen coachgesprek en showdossier.
Vragen Is er nog iets onduidelijk?