LOB -dag loopbaanbegeleiding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding in de Tweede Fase
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Workshop Onderzoeksontwerp
‘Het voeren van een loopbaandialoog: moeilijker dan gedacht
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Ho 8: Portfolio.
Seniorensportopleidingen
Portfolio.
Werken met ontwikkelingsplannen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Resultaten BPV-evaluatie
Portfolio
juli 2008Opzet van het BKO-pakket RU1 Bekijk deze dia uitsluitend in presentatiemodus. Gebruik niet de schuifbalk, maar PgDn en PgUp.
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
Het leven is een taart Ons leven bestaat uit de invulling van taartpunten. Het zijn levensterreinen die voor mensen vaak belangrijk zijn. Deze opdracht.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Naam workshopbegeleider
Pilot docentenstages 2014 Rikie Elling, lid Commissie Opleidingen Van School naar Praktijk.
Onze doelen en visie in beeld
Start flp 3 Functioneringsgesprek
Portfolio Presentatie
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Bachelor Medische Hulpverlening
LOB binnen Taalbrug DG.
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
Gespreksvaardig-heden
Welkom bij de Basiscursus-SLC jaar 3
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Studieloopbaancoaching
Bijeenkomst September 2015
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Studieloopbaanbegeleiding. Rollen Examinator BPV begeleider Studieloopbaanbegeleider Vakspecialist Beoordelaar Begeleider integrale opdachten.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Learning Portal Schooljaar Learning Portal Leermateriaal voor het behalen van individuele leerdoelen Wat, waar, wanneer en hoe je leert Home.
Rollen binnen het werkplekleren
LOB in het PTA van het VMBO
Talent in beeld.
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
LOB Waar ben je trots op?.
Informatieavond klas
LIP.
LIP.
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Gepersonaliseerd leren
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Programma van vandaag uur ABCD-opdracht (2-tallen)
Learning Portal Schooljaar
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
Met behulp van formulieren
Intervisie.
Daphne Keller 29 augustus 2018
Portfolio, Logboek en Casus
LIP.
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
SMART – leerdoelen opstellen
LIP.
School & Jobs Kesteren Netwerk voor beter voorbereidend beroepsonderwijs dat nauw aansluit bij de vraag van de plaatselijke arbeidsmarkt
Samenwerking Mentoraat - LOB - Vaardigheden Educatie
Transcript van de presentatie:

LOB -dag loopbaanbegeleiding

Invulling LOB

POP Je POP is je persoonlijk ontwikkelingsplan Waarom een POP? Een pop gebruik je om je leerproces te managen. Ons doel; weloverwogen keuzes maken voor je verdere loopbaan. Je POP-reader is de rode draad waar je je aan vasthoudt tijdens deze lessen

POP-reader Bestaat uit 3 onderdelen 1. Leerbiografie 2. POP-opdrachten 3. Verslaglegging POP

1. Leerbiografie Persoonlijke gegevens Opleidingsgegevens Leerervaringen Leerbeperkingen Studiemotivatie

2. POP-opdrachten Beeld van mezelf Beeld van eigen niveau Richting geven aan opleiding Bewustwording van mezelf Bewustwording van eigen niveau

3 verslaglegging POP Leervragen formuleren Leerdoelen formuleren Reflecteren op jezelf Bijlage CG-formulier

Belangrijke POP-onderdelen Het coachgesprek Na elke periode een gesprek met je coach (voortgangsgesprek) Coachgespreksformulier in te vullen door leerling, deze komt op n@tschool Het formulier bestaat uit 3 onderdelen A; voortgang en studiehouding B; reflectie / evaluatie C; terugkoppeling en afronding

Onderdeel A Voortgang en studiehouding Je coach wil een overzicht van jouw voortgang met de daarbij horende studiehouding. Deze laat je afteken door de lesgevende docent, zodat je coach een goed overzicht heeft van je prestaties.

Onderdeel B In te vullen door de leerling zelf Wat heb je geleerd van de POP-opdrachten. Waarin heb je je ontwikkeld? Waar ben je tevreden over, waar ontevreden over? Waar wil je in het gesprek aandacht voor vragen, waar liggen je leerpunten de komende periode?

Onderdeel C In te vullen door de docent Actiepunt Opmerking Conclusie

Belangrijke POP-onderdelen Het showdossier ; bewijsmateriaal waar je trots op bent Daarnaast toon je aan dat je goed bezig bent op het gebied van: Stage Vaardigheden Taalvaardigheden Loopbaanbegeleiding en theorievakken

De coach Aan het begin van het jaar in n@tschool map portfolio aanmaken, met onderdelen coachgesprek en showdossier.

Vragen Is er nog iets onduidelijk?