Organisatieontwikkeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op koers met het Zelfmanagementkompas
Advertisements

Koepels: keuzes die de Intermediair kan maken SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Anders Werken: “Aanpak en methodologie”
met vallen en opstaan naar een mid-office
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
Ervaringen Werkplein Enschede stekker 4
Workshop Wonen en Zorg Maatschappelijk Kosten Baten Analyse
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Facility management en inkoop
Bedrijfsbezoek ‘Active Ageing’
Governance van de informatievoorziening
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
Waarom applicatie rationalisatie een slimme keus is
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
Omgevingsdienst Midden- en West- Brabant
Toelichting op Informatiemodel AMW / Maatschappelijke Dienstverlening 2008 Bert van Putten KWIZ.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Enterprise Document Management Fase
Inrichting Stichting JGZ Zuid Holland West Zoetermeer, april 2010.
Informatiebijeenkomst
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
Project verbetering klantenservice
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
KNP Factsheets Inrichtingsplan Oost Brabant
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Bedrijfsplan 1.  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
Omgevingswet en gezondheid Myrtille Verhagen-Timmers Senior Beleidsadviseur Gezondheid Provinciale Raad Gezondheid Juni - juli 2015.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
30 mei 2016 BGT: De handen uit de mouwen Alive & Kicking Ruud van Rossem, Programmamanager BGT.
Aan de slag met een gespecialiseerde jobcoach Zin?Ja! Sessie 21 april
Informatiebeleid, een basis voor beleidsresultaten Onderzoek door de Delftse Rekenkamer naar het informatiebeleid van de gemeente Delft 16 mei 2012.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
2 e Berap Portefeuille Petra Dassen Diverse baten Gemeentefonds€ (incidenteel nadeel) OZB€ (incidenteel voordeel) Toeristenbelasting€
1 Programma 8 burger en bestuur Interne- en externe dienstverlening Vormgeving en ondersteuning lokaal bestuur.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
1 Landerd 2020 Levendig en natuurlijk ondernemend Voorbereidende raadsvergadering
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Herindeling GNL
Openbaar Lichaam Bonaire
SYMPOSIUM Vervoer in de buurt
SMART BUILDINGS Groep 3: Gregory Kevin Pim Peter.
Regionale raadsinformatiebijeenkomsten Veilig Thuis en Crisis Interventie Team Oud-Beijerland, 15 februari 2017 Dordrecht, 22 februari 2017.
Zelf roosteren: regie naar de werkvloer
Rotterdam: Van werkstad naar netwerkstad
VUmc Basispresentatie 21maart 2014
Afdeling in de steigers… Jan Kappers
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Uitdagingen voor lokale overheden
Organisatie structuur
TELT TEAM Functioneel beheerdag 2019.
Borgen Beleidsontwikkeling na implementatie Omgevingswet
Transcript van de presentatie:

Organisatieontwikkeling De publiekshal Raadsinformatiebijeenkomst 16 april 2012 27 januari 2018

Burger centraal Teams met klantcontacten zijn versterkt Andere teams zijn hier ondersteunend aan Organisatie is nu hierop ingericht Sluitstuk hiervan is het aanpassen van de huisvesting 27 januari 2018

Uitgangspunt Uitgangspunt voor inrichting publiekshal én positionering teams = dienstverlening 2 richtingen dienstverlening: burgers en bestuur Vandaag gaat het over dienstverlening richting burgers Voorwaarde: functioneel gebruik hal als raadszaal 27 januari 2018

Doel: Dienstverlening naar de burgers verbeteren / moderniseren Werkclusters daarvoor optimaal positioneren 27 januari 2018

Situatie nu Inrichting publiekshal niet optimaal: Bezoekers moeten ver het gebouw in Geen mogelijkheid om digitale stukken in te zien Geen voorzieningen om invaliden te helpen Geïmproviseerde balies Teams niet goed geclusterd (afstemverliezen) Werkplekken medewerkers niet optimaal (arbo) 27 januari 2018

Situatie nu Inrichting publiekshal niet optimaal: Politieloket op ongelukkige plaats Welstandsvergaderingen op ongelukkige plaats Spreekkamers ver het gebouw in Beveiliging gebouw slecht 27 januari 2018

Nieuwe inrichting hal Nieuwe inrichting hal speelt in op huidige nadelen: Duidelijkheid voor de klant Meest logische plaats ontvangst Centrale plaats receptie Slimme combi receptie/ snelbalie/ invalidenbalie Digitale mogelijkheden (voor burger én raad) Spreekkamers in het zicht van receptie 27 januari 2018

Nieuwe inrichting hal Nieuwe inrichting hal speelt in op huidige nadelen: Betere beveiliging gebouw Digitale monitoring klantenservice gegevens Volwaardige werkplekken klantenadviseurs Callcenter los van receptie Politieloket en welstandsvergaderingen aan ‘publieksplein’ 27 januari 2018

Huisvesting Politie-/ 27 januari 2018 9

Kortom: onderscheid tussen publieksdeel en werkvloer publieksdeel = beleving klant = dienstverlening werkvloer = werkprocessen, arbo, ict = bedrijfsvoering 27 januari 2018 10

Kortom: uitgangspunten: publieksdeel en werkvloer gescheiden alle publieke functies in/rondom de hal toegankelijk en bereikbaar voor iedereen optimaliseren loketten, spreekkamers en werkplekken receptie neemt centrale plaats in 27 januari 2018 11

Kortom: het gaat dus om: duidelijkheid, klantgeleiding toegankelijkheid, bereikbaarheid flexibiliteit, vraaggestuurd veiligheid door toezicht kortom: efficiëntere dienstverlening, tevredener klanten 27 januari 2018 12

Kosten: Door ontwikkeling plannen in eigen beheer zijn kosten laag Ook begeleiding uitvoering in eigen hand Aanpassing betekent ook aanzet modernisering raadszaal (schermen, webcams) Eerder opgenomen bedrag in investerings-programma (€ 100.000) is toereikend 27 januari 2018

Planning: Doorlooptijd totale project is 20 weken Overlastperiode hal is 7 weken Locatie nieuwe balies maakt dat overlast bedrijfsvoering / dienstverlening beperkt blijft 27 januari 2018

Tot slot Dank voor jullie aandacht 27 januari 2018 15