Organisatieontwikkeling De publiekshal Raadsinformatiebijeenkomst 16 april 2012 27 januari 2018
Burger centraal Teams met klantcontacten zijn versterkt Andere teams zijn hier ondersteunend aan Organisatie is nu hierop ingericht Sluitstuk hiervan is het aanpassen van de huisvesting 27 januari 2018
Uitgangspunt Uitgangspunt voor inrichting publiekshal én positionering teams = dienstverlening 2 richtingen dienstverlening: burgers en bestuur Vandaag gaat het over dienstverlening richting burgers Voorwaarde: functioneel gebruik hal als raadszaal 27 januari 2018
Doel: Dienstverlening naar de burgers verbeteren / moderniseren Werkclusters daarvoor optimaal positioneren 27 januari 2018
Situatie nu Inrichting publiekshal niet optimaal: Bezoekers moeten ver het gebouw in Geen mogelijkheid om digitale stukken in te zien Geen voorzieningen om invaliden te helpen Geïmproviseerde balies Teams niet goed geclusterd (afstemverliezen) Werkplekken medewerkers niet optimaal (arbo) 27 januari 2018
Situatie nu Inrichting publiekshal niet optimaal: Politieloket op ongelukkige plaats Welstandsvergaderingen op ongelukkige plaats Spreekkamers ver het gebouw in Beveiliging gebouw slecht 27 januari 2018
Nieuwe inrichting hal Nieuwe inrichting hal speelt in op huidige nadelen: Duidelijkheid voor de klant Meest logische plaats ontvangst Centrale plaats receptie Slimme combi receptie/ snelbalie/ invalidenbalie Digitale mogelijkheden (voor burger én raad) Spreekkamers in het zicht van receptie 27 januari 2018
Nieuwe inrichting hal Nieuwe inrichting hal speelt in op huidige nadelen: Betere beveiliging gebouw Digitale monitoring klantenservice gegevens Volwaardige werkplekken klantenadviseurs Callcenter los van receptie Politieloket en welstandsvergaderingen aan ‘publieksplein’ 27 januari 2018
Huisvesting Politie-/ 27 januari 2018 9
Kortom: onderscheid tussen publieksdeel en werkvloer publieksdeel = beleving klant = dienstverlening werkvloer = werkprocessen, arbo, ict = bedrijfsvoering 27 januari 2018 10
Kortom: uitgangspunten: publieksdeel en werkvloer gescheiden alle publieke functies in/rondom de hal toegankelijk en bereikbaar voor iedereen optimaliseren loketten, spreekkamers en werkplekken receptie neemt centrale plaats in 27 januari 2018 11
Kortom: het gaat dus om: duidelijkheid, klantgeleiding toegankelijkheid, bereikbaarheid flexibiliteit, vraaggestuurd veiligheid door toezicht kortom: efficiëntere dienstverlening, tevredener klanten 27 januari 2018 12
Kosten: Door ontwikkeling plannen in eigen beheer zijn kosten laag Ook begeleiding uitvoering in eigen hand Aanpassing betekent ook aanzet modernisering raadszaal (schermen, webcams) Eerder opgenomen bedrag in investerings-programma (€ 100.000) is toereikend 27 januari 2018
Planning: Doorlooptijd totale project is 20 weken Overlastperiode hal is 7 weken Locatie nieuwe balies maakt dat overlast bedrijfsvoering / dienstverlening beperkt blijft 27 januari 2018
Tot slot Dank voor jullie aandacht 27 januari 2018 15