Evaluatie onderwijskundig beleid 2016 – 2017 Vooruitblik onderwijskundig beleid 2017 - 2018
Evaluatie onderwijskundig beleid 2016 - 2017 Welke beleidsvoornemens hadden we het afgelopen schooljaar? Gesprekkencyclus Taal / lezen Aansluiting groep 2 naar 3 ICT en Parnassys WMKpo Implementatie Alles in 1, Alles Apart
Gesprekkencyclus Komt jaarlijks terug
Taal / Lezen Spelling: 1e jaar alles Apart. Wennen! Wel vooruitgang bij werkwoordspelling. Technisch Lezen: DMT: Schoolbreed onvoldoende Avi: Betere resultaten Resultaat: Te weinig vooruitgang op gebied van spelling en technisch lezen Ouders!
Aansluiting groep 2 naar 3 Doel: de kinderen van groep 2 laten wennen aan de werkwijze van groep 3 en betere aansluiting van de les stof. Resultaat: we wachten af hoe de resultaten op lees- en rekengebied zijn van de huidige groep 3 leerlingen. Vervolg: combi groep 1/2/3… juf Kim kan nu beter ontdekken waar de behoeften van groep 2 kinderen liggen om goed verder te kunnen in groep 3.
ICT en Parnassys Resultaat: ICT: Weer aanschaf van 25 chromebooks. Totaal nu 55. Kinderen kunnen inloggen, ook vanuit thuis. Opzoekvaardigheden, verwerking lesmateriaal, vaardigheden voor presentaties en werkstukken. Parnassys: ouderportaal.
WMKpo (werken met kwaliteit) Komt jaarlijks terug Doel: checken aan welke eisen we moeten voldoen en daar waar nodig actie ondernemen. Verdeeld over 4 jaar moeten alle 28 onderdelen aan de orde komen. Daarnaast nog vragenlijsten voor ouders, leerlingen en leerkrachten op het gebied van tevredenheid en sociale veiligheid.
Implementatie Alles in 1, Alles Apart groep 5 t/m 8 Waarom?: Geïntegreerde methode die de verouderde methoden voor taal, begrijpend lezen en wereldoriëntatie vervangt.
Beleidsvoornemens dit schooljaar. Technisch lezen en Spelling Excecutieve functies Alles in 1, Alles Apart groep 4 t/m 8 Hoogbegaafdheid ICT Ouders
ICT Vergroten vaardigheden van de leerkrachten Aanschaf tablets voor groep 1 t/m 3 Flipping the classroom
Executieve functies
Hoog- en meerbegaafdheid
Alles in 1, Alles Apart groep 4 t/m 8
Technisch Lezen en Spelling Doel: verhogen van de resultaten! Technisch lezen: Hulp van buitenaf Meer leestijd Cursussen Spelling: Meer tijd voor spelling Kinderen leren een woord te analyseren
Ouders
Alle beleidsvoornemens worden tussentijds op voortgang geëvalueerd en zo nodig bijgesteld. Op het einde van het jaar vind de eindevaluatie plaats. In de bijlage van de schoolgids kunt u deze presentatie nog wat uitgebreider doorlezen.