IncoCure Marcel de Bruin & Laura van Hulst

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Innovatieroutes in de Zorg
Advertisements

Op koers met het Zelfmanagementkompas
Financiering van innovatieve zorg
Korte schets van het Menzis GGZ inkoopbeleid 2013
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Ondernemen in de praktijk
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
De patiënt aan zet Lynn Rulkens Programmamanager zorginnovatie, CZ
Netwerkbijeenkomst GGZ Midden Limburg juni 2014 René bekhuis CZ
Hoofdstuk 1 Management accounting: informatie die waarde creëert.
Workshop ondersteunen eigen regie van de patiënt: Jeroen Havers Angela de Rooij 4 december 2014.
Welkom Arie Jongejan directeur Carans / Scoop
Depressie bij ouderen.
Hoe overtuig je de zorgverzekeraar? Netwerkbijeenkomst Zorg voor Innoveren.
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Johan Krijgsman (Nictiz) Grafisch werk door Roel Schenk (Nictiz)
In gesprek met zorgprofessionals Netwerkdag BVN 2 juni 2012 Marga Schrieks, Greta Antuma.
Coachen over afstand Het is mogelijk! Dr. Henk Meulenbelt Revalidatiearts UMCG Centrum voor Revalidatie DEPARTMENT OF REHABILITATION MEDICINE / CENTER.
Overheveling AWBZ begeleiding naar WMO Aandachtspunten geleverd door zorgaanbieders Januari 2012.
Campagne en coalitievorming Contact met politieke partijen 30 januari 2014.
Samen verzekerd van goede zorg André Rouvoet, voorzitter Zorgverzekeraars Nederland Congres Arts en Organisatie – 10 juni 2016.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Huisarts en Apotheker, = 3 Els van Dieten, stafarts farmacie Willem van de Spijker, stafapotheker Arnold Romeijnders, medisch directeur allen werkzaam.
NHG Wetenschapsdag 14 juni 2013 Gefinancierd door: Uitgevoerd door: Effectiviteit en haalbaarheid van de inzet van de verpleegkundig specialist op de spoedpost.
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Betere en betaalbare samenwerking
ZORG EN WONEN Welke zorg krijg ik thuis?
Wet meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
De patiënt als schakel bij de inkoop prothesen
Samenwerken met zorgverzekeraars bij zorgvernieuwing
Innovatiecafé - Zorg voor innoveren:
De patiënt als regisseur van de zorg
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Maak agile leiderschap besmettelijk!
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Public Procurement Research Centre (PPRC) –
SamenOud Herontwerp van het zorgaanbod: naar vraaggerichte, samenhangende, proactieve en preventieve zorg en begeleiding voor ouderen (75+) Coen Ronde Leergemeenschap.
Implementatieplan Telemonitoring Hartfalen
Paula Terra Beleid en praktijk bij overdracht van patiënten, hoe brengen we die beter samen? Paula Terra
Titel: ondersteuning ouderenzorg ROH MH
De zorgboerderij.
“De helft van alle klachten over de zorg gaat over bejegening
Lichen Planus Vereniging Nederland,
Toezicht ACM op de geboortezorg
Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen
Effectiviteit van een dieetbehandeling
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Effectiviteit van een dieetbehandeling
PHYSICIAN ASSISTANT (kortweg PA) PA WEEK 2018
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken
1e ledenvergadering 1E LEDENVERGADERING 23 februari 2015
Wat doet de overheid: Gezondheidszorgbeleid
KOH staat voor Kwaliteit en Ontwikkeling Huisartsenzorg Hét expertisecentrum voor geaccrediteerde nascholing en taakherschikking in de eerste lijn.
Programma Werksessie wachtlijsten in de contractering Introductie
Introductie en ontwikkelingen
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Professionalisering huisartsenkring – een noodzaak
Transcript van de presentatie:

IncoCure Marcel de Bruin & Laura van Hulst

Urineverlies. Ontdek wat je er zelf aan kunt doen Urineverlies? Ontdek wat je er zelf aan kunt doen. . . . Op je gemak deskundig advies op maat via https://www.incocure.com

Diagnose Expert Programma AI S&O Diagnose Expert Programma TEST ADVIES vragenlijst Diagnose Lifestyle Behandeladvies Oefeninstructies

DOEL voor gebruiksters: Meer inzicht in urineverlies Betere controle eigen lichaam Meer zelfvertrouwen Meer sociale vrijheid Kostenbesparing Zelfmanagement Gebruikersgemak: overal en altijd beschikbaar, laagdrempelig, snel

Unique Selling Points voor Zorgverzekeraars eHealth innovatie (landelijke beschikbaar) Doelmatig (betere diagnose, minder over- en onderbehandeling) Stepped care model in ketenzorg Substitutie naar 0e lijn Minder praktijkvariatie Kosten besparing incontinentie materialen (25%, 35 miljoen/jr) Milieu ontlastend (MVO) Gebruikersgemak: overal en altijd beschikbaar, laagdrempelig, snel

Ervaringen door zorgverlener Verzekeraarsroute besparingen Contact leggen Inkoop directeur Innovatie manager + inkoper Inkoper alleen werkt niet Onderhandelingen Presentatie Business case, max kosten, besparingen Duur: 9 maand tot 4 jaar, cyclus, beslisstructuur

Traject IncoCure 2004 - 2016 2e lijn. Diagnostisch Expert Programma voor klinische triage 2e Lijn. Multicenter validatie studie: 90% correcte diagnose 1e lijn. DEP voor huisarts ondersteuning 0e – 1e lijn. DEP met verpleegkundig consult aan huis 0e – 1e lijn. ZZM thuis met telefonische coaching 0e lijn. ZZM: incontinentie test & advies

tijdpad 2007 oprichting IncoCure 2008-2010 VGZ contract IncoCure onder de AV 2011-2013 Experiment NZA door VGZ-IncoCure, Rapport naar NZA 2014 instandhouding Experiment door NZA 2015-2017 Herhalen Experiment NZA (tot nieuwe productstructuur) 2016 opschalen

Bonus - PR Prijzen Presentaties Publicaties Vermeldingen

Introsheet - versie 1 Sheet die open staat voor aanvang presentatie Toelichting beeld Handen staan symbool voor samen geluk verschillende generaties logo VGZ (bloem) LET OP! Deze standaard sheet kun je niet aanpassen. Als je een andere titel wilt gebruiken, dan vind je verderop in deze presentatie een introsheet die je kunt aanpassen.

- beter te luisteren naar de patiënt; Zinnige zorg, wat houdt dat in (1) Wat is zinnige zorg? Voor ons is dat zorg waar de patiënt centraal staat en die nu én in de toekomt betaalbaar is. We geloven dat dit kan met behoud van kwaliteit. Door samen met zorgaanbieders en andere betrokkenen de zorg rondom de patiënt te organiseren en verspilling en overbehandeling tegen te gaan. Patiënt Centraal Wij geloven dat het centraal zetten van de patiënt leidt tot een betere kwaliteit, grotere patiënttevredenheid en lagere kosten van de zorg. Kortom: zinnigere zorg. Wij zien veel zorgaanbieders die hierin slagen juist door: - beter te luisteren naar de patiënt; - rekening te houden met de specifieke persoonlijke omstandigheden, kenmerken en behoeften van patiënten; - en/of het dichterbij de patiënt organiseren van zorg. VGZ zoekt samen met zorgaanbieders actief naar dergelijke vernieuwingen, bijvoorbeeld in de zogeheten leertuinen, en zetten ons ervoor in dat deze nieuwe werkwijzen ook door ander zorgaanbieders worden overgenomen. Wij geven zorgaanbieders die hiermee aan de slag gaan een streepje voor in ons inkoopproces. Overbehandeling en verspilling Wat is zinnige zorg is kunnen en willen wij niet bepalen. Wel kunnen we proberen de prikkels weg te halen die ertoe leiden dat er zorg wordt geleverd die niet in het belang is van de patiënt. Bijvoorbeeld door afspraken met zorgaanbieders te maken die niet gaan over het aantal (be)handelingen, maar over de resultaten. Daarnaast is er veel verspilling in de zorg. Voor veel medicijnen bestaat bijvoorbeeld een goedkoper alternatief met dezelfde werking. Met ons preferentie- en inkoopbeleid stimuleren wij het gebruik van deze merkloze geneesmiddelen en biosimilars. En uiteraard kijken we ook in onze eigen bedrijfsvoering waar het slimmer, eenvoudiger en dus zinniger kan en we verspilling kunnen tegengaan. Betaalbaarheid Zinnige zorg is de manier waarop Coöperatie VGZ denkt de zorg betaalbaar te kunnen houden. In de toekomst, maar zeker ook op de korte termijn. Zo kunnen we onze klanten een goede premie blijven bieden die redelijk en betaalbaar is.

- beter te luisteren naar de patiënt; Zinnige zorg, wat houdt dat in (1) Wat is zinnige zorg? Voor ons is dat zorg waar de patiënt centraal staat en die nu én in de toekomt betaalbaar is. We geloven dat dit kan met behoud van kwaliteit. Door samen met zorgaanbieders en andere betrokkenen de zorg rondom de patiënt te organiseren en verspilling en overbehandeling tegen te gaan. Patiënt Centraal Wij geloven dat het centraal zetten van de patiënt leidt tot een betere kwaliteit, grotere patiënttevredenheid en lagere kosten van de zorg. Kortom: zinnigere zorg. Wij zien veel zorgaanbieders die hierin slagen juist door: - beter te luisteren naar de patiënt; - rekening te houden met de specifieke persoonlijke omstandigheden, kenmerken en behoeften van patiënten; - en/of het dichterbij de patiënt organiseren van zorg. VGZ zoekt samen met zorgaanbieders actief naar dergelijke vernieuwingen, bijvoorbeeld in de zogeheten leertuinen, en zetten ons ervoor in dat deze nieuwe werkwijzen ook door ander zorgaanbieders worden overgenomen. Wij geven zorgaanbieders die hiermee aan de slag gaan een streepje voor in ons inkoopproces. Overbehandeling en verspilling Wat is zinnige zorg is kunnen en willen wij niet bepalen. Wel kunnen we proberen de prikkels weg te halen die ertoe leiden dat er zorg wordt geleverd die niet in het belang is van de patiënt. Bijvoorbeeld door afspraken met zorgaanbieders te maken die niet gaan over het aantal (be)handelingen, maar over de resultaten. Daarnaast is er veel verspilling in de zorg. Voor veel medicijnen bestaat bijvoorbeeld een goedkoper alternatief met dezelfde werking. Met ons preferentie- en inkoopbeleid stimuleren wij het gebruik van deze merkloze geneesmiddelen en biosimilars. En uiteraard kijken we ook in onze eigen bedrijfsvoering waar het slimmer, eenvoudiger en dus zinniger kan en we verspilling kunnen tegengaan. Betaalbaarheid Zinnige zorg is de manier waarop Coöperatie VGZ denkt de zorg betaalbaar te kunnen houden. In de toekomst, maar zeker ook op de korte termijn. Zo kunnen we onze klanten een goede premie blijven bieden die redelijk en betaalbaar is. https://www.cooperatievgz.nl/cooperatie-vgz/innovatie