Informatieavond Badhuisplein
Programma Deel 1 (19:30 – 21:00 uur) Welkom Presentatie studieontwerp Toelichting onderzoek en proces Discussie en vragen Deel 2 (21:00 – 22:00 uur) In groepjes uiteen voor detaildiscussies
Welkom Michel Demmers Wethouder Ruimtelijke Ordening, Verkeer & Vervoer en Parkeren
Toelichting studieontwerp Gimill Mual Springtij Architecten
Ontwikkelingsproces Frans Breg projectleider gemeente
Ontwikkelingsproces Badhuisplein Drie facetten: Eigendomssituatie Overeenkomst met Venster aan Zee Onderzoek naar de haalbaarheid
Eigendomssituatie Grondverdeling Fasering
Overeenkomst met Venster aan Zee Venster aan Zee (VaZ) is samenwerking tussen: Kondor Wessels Vastgoed Nieuwenhuis Bouwbedrijf Samenwerkingsovereenkomst 2013 Gezamenlijk onderzoek naar de haalbaarheid Eerder ontwerp niet passend (BKP)/niet financieel haalbaar Proces vanaf 2016 Studieontwerp door Springtij Architecten Onderzoek naar de haalbaarheid
Onderwerpen Nader Onderzoek Haalbaarheid Belangrijkste onderdelen: maatschappelijke haalbaarheid (participatie) traject met Rijnland, in het duin bouwen marktanalyse, onderzoek van BSP windhinderonderzoek Peutz bezonningsstudie Springtij (in presentatie Springtij) afstemming Holland Casino financiële onderhandelingen gemeente en VaZ gezamenlijke conclusie dat studieontwerp haalbaar is (doel)
Onderzoek Bureau Stedelijke Planning
Te bereiken doelen
Programma studieontwerp
Voortgang onderzoek Het onderzoek loopt en wordt eind juni/begin juli opgeleverd Betrokkenheid vertegenwoordigers van Zandvoortse ondernemers Nadere terugkoppeling op terugkomavond 14 september
Windhinderonderzoek Peutz
Parkeren Doelgroep bewoners, hotelgasten en personeel Bezetting volledig (doorlopend gebruik) Kostendekkende exploitatie mogelijk Parkeergelegenheid op locatie noodzakelijk Doelgroep bezoekers horeca en retail Bezetting onvolledig (avond, piekbezoek) Tekort op exploitatie onvermijdelijk Parkeren op enige afstand mogelijk De Favaugeplein Boulevards LDC-parkeergarage
Parkeren Overwegingen parkeren: Aanvullende parkeerbehoefte o.b.v. bouwprogramma en gemeentelijke normen: ca. 300 parkeerplekken Opgenomen parkeerplaatsen: ca. 150 parkeerplekken voor bewoners, hotelgasten en personeel Extra parkeerplaatsen leiden tot financieel tekort en onhaalbaarheid van de ontwikkeling Daarom uitgangspunt: geen aanvullende parkeercapaciteit realiseren voor bezoekers nieuwe horeca en retail
Proces Haalbaarheidsonderzoek is ter kennisneming van gemeenteraad gebracht Zomerperiode: reacties via krantenadvertentie en Facebook Terugkomavond 14 september Resultaten nader onderzoek Verwerking van wat u ons vanavond meegeeft Afstemming met VaZ ten behoeve van gezamenlijke haalbaarheidsconclusie Gemeenteraad laatste kwartaal 2017: Nader onderzoek Uitkomsten participatie op 20 juni + 14 sep
Vragen Sfeer Mate van openheid Parkeren Functies Etc.
In groepjes tot ca. 22.00 uur Bereikbaarheid Openbare ruimte, verblijfskwaliteit en duurzaamheid Aansluiting directe omgeving (Bouwhoogte, zon, wind, tips voor bouwperiode/fasering)