Overkoepelend Schipdonkcomité Damme, Maldegem en Zomergem
Vlaamse Regering schiet uit zijn sloffen Openbare werken - project Stadsvaart - opwaardering KGB tegen 2030 tot 2500 ton - optimaliseren estuaire vaart - derde en vierde spoor - A11-autosnelweg > Geen EN-EN-verhaal
Kanaal Gent-Brugge Project Stadsvaart - nieuwe Dampoortsluis voor 2500 ton - nieuwe brug in Steenbrugge
Watergebonden bedrijventerrein Woestijne te Aalter
Vlaamse Baaien
Ruimtelijke Ordening > eisen definitieve opheffing 1. Wijzigingen van VCRO (Vlaamse codex ruimtelijke ordening) - versoepeling van de regel van afstand van meerwaarde - opheffen van reservatiestroken (uiterlijk op 31.12.2018) 2. GRUP “Correctie reservatiestrook Schipdonkkanaal - versmallen tot 80 meter breedte zonevreemdheid opheffen > eisen definitieve opheffing
Leestjesbruggen: - West-Vlaanderen: geel - Oost-Vlaanderen: groen
Vergelijking van de gewestplannen Groengebied als grondkleur Woongebied, woonuitbreidingsgebied en agrarisch gebied als grondkleur
Uitgangspunt van de studie (UA) “Hinterlandontsluiting Haven van Zeebrugge” = boerenbedrog
Europees Witboek Transport Tegen 2030 moet 30% van het goederenvervoer via de weg over afstanden van meer dan 300 km per spoor of over het water gebeuren en tegen 2050 meer dan 50% Over het water heeft een ruime betekenis: Klassieke binnenschepen Estuaire binnenschepen Kruiplijncoasters Shortsea
Modal split 2014 Zeebrugge
Aangepaste modal split
Strategieën hinterlandontsluiting
5 referentietrajecten TGG
Leeskensbruggen?
langsprofiel Seine – Schelde West TGG