Consumentengedrag Leren I

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maatschappijleer 24 november 2011.
Advertisements

Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Visie & Strategie.
Project “Horizon Verbreden”
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Stromingen in de psychologie Werkcollege 3
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 3
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Levenslooppsychologie Werkcollege 1 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Consumentengedrag Beslissen
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Kan je zien of iemand holebi is?
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Communicatie 7e les.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
S/k/l interviewen.
Psychologie Conditioneren
Psychologie Les 1: Introductie.
H2 Een leven lang leren.
BB - Theorie Donderdag 10 november.
Instructie geven en uitvoeren
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Welkom Havo 5..
Week 1, les 5.
Welkom VWO 5..
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Invloed van media in het kinderblad “Donald Duck” wordt reclame gemaakt voor Limburg. Zo probeert Limburg de mensen naar hun provinvie te lokken. ga naar.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Nee Zeggen!.
Consumentengedrag Les 1: Introductie
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Loopbaan en burgerschap les 2
Welkom Havo 5..
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Vergelijkingen oplossen
Overval wat nu?.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Gedragsproblemen en stoornissen
Loopbaan en burgerschap les 3
Begeleiden les 1.
ADL Les 1.
SEL Les 2: normen en waarden.
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
ADL Les 1.
Kritiek geven en krijgen
Let op: probeer waar te nemen zonder oordeel, want je weet niet waarom die ander doet wat hij/zij doet! Zie als voorbeeld dit filmpje:
Transcript van de presentatie:

Consumentengedrag Leren I

Vandaag Herhaling van vorige week Uitleg Opdracht

Herhaling Op welke manieren probeer ik dadelijk jullie gedrag te veranderen? Herken jij ze allemaal en vertel erbij wat het met jou doet: Maak gebruik van het boek om met theorie te onderbouwen wat ik probeer te beïnvloeden. Gebruik vooral bladzijde 82 tot en met 84

https://www.youtube.com/watch?v=iNk9_bUKYx0 https://www.youtube.com/watch?v=JFpdGti-dC8 http://rustengeluk.nl/wp-content/uploads/2013/06/groen.jpg http://2.bp.blogspot.com/-OPtODCrWcIs/UPr7GbUJBqI/AAAAAAAAA_g/utomwZXrVjQ/s1600/DSCN1440%5B1%5D.JPG http://www.npo.nl/nos-studio-sport-eredivisie/17-12-2016/POW_03352371

http://www.animaties.com/data/media/71/vliegtuig-bewegende-animatie-0290.gif

Aangeleerd of aangeboren gedrag

https://www.youtube.com/watch?v=X6g-UtK2KNI (dolle dagen Bijenkorf) https://www.youtube.com/watch?v=URJi_B7hgzM (aangeboren gedrag) http://www.schooltv.nl/video/aangeboren-of-erfelijk-hoe-word-je-wie-je-bent/

Figuur 5.1: Fase 1 moeder met boerenkool met rookworst dit geeft een huiselijk prettig gevoel, dit is gezelligheid Fase 2 Moeder met boerenkool met Unox (reacties bij fase 2) Fase 3 Unox (reactie bij fase 3

Aspecten van conditioneren Externe conditionering: Herhaling: Door vaak herhaling van een reclame-uiting wordt het in het geheugen van de consument gestampt Bevestiging: Elke keer als een consument een bepaald gedrag laat zien wordt diegene beloond volgens een bepaald schema: 1) elke keer als een consument iets koopt krijgt hij 10% korting (regelmaat) 2) Elke 2e, 5e en 10e respons wordt beloond. 3) Bij een variabel bevestigingschema is niet bekend wie er gewonnen heeft bij een bepaalde actie. Denk aan de onderkant van een bierdopje zit een prijs. Dit gebeurd bij 1 op de 300 dopjes bijvoorbeeld.

Aspecten van conditioneren Externe conditionering Generalisatie: als een merk succes heeft met een product dan zullen vergelijkbare merken snel volgen. Denk ook aan een paraplu-merk. Ferrari is daarom in de geuren gegaan. Discriminatie: Bedrijven willen zich graag onderscheiden met hun logo’s zodat consumenten direct via het logo weten om welk product het gaat.

Zie blz 115

Uitwerking marktonderzoek Bespreken hoe jullie de conclusies die jullie getrokken hebben uit jullie marktonderzoek kunnen verwerken in de verpakking van jullie product

Opdracht voor na de vakantie Ga naar een winkel in 3 tallen. Onderzoek daar welke manieren deze winkel gebruikt om jouw gedrag te beïnvloeden. Bekijk naar alle stimuli factoren die zijn gebruikt. Ruik, luister en kijk goed rond. De les na de vakantie worden alle bevindingen gepresenteerd.