Voorbereiding toets taalverzorging

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het geheim van het 100e doelpunt
Advertisements

Er waren eens drie apen: Chipie, Banano en Ananasie. Ze woonden in de zoo van Roosendaal Maar daar vonden ze het niet leuk, want ze kregen bijna geen.
Zeven kleuren Een Oosterse wijze leermeester ging eens
Sollicitatiegesprek.
Taalbeschouwing 2 Taalleesboek 1 53 t/m 55. een enkelvoudig zelfstandig naamwoord (als onderwerp van een zin) krijgt een enkelvoudig gezegde 1=1 een meervoudig.
Zeven kleuren Een wijze leermeester ging eens
Indische nostalgie…….
Wat héb jij met Jezus Christus
Persoonsvorm Saskia Hoekx.
Welkom.
Voorlichtingsavond groep 3
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 5 – Stedelingen.
والأنبا أنطونيوس-أيندهوفن -هولندا كنيسة الملاك ميخائيل.
Lot project-opdracht 2 Vragen van opdracht 2 en de antwoorden De 3 meiden van groep brenda.
Hallo! Vandaag leer ik jullie het verschil tussen NAT en DROOG !!!
Verkeerde verwijswoorden
Paragraaf twee: verkeerde verwijswoorden
WAT IS HET BBP (2/3)? Les 2.
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
 Groep 1 en 2  Ochtendkring  Spelen en werken  Eten en drinken  Gymles  Letterfeestje  Spelinloop  Ontwikkelingsmaterialen  Brood eten  Buiten.
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
Notenschrift Hoe lees je noten? Hoe speel je noten op een piano of klokkenspel. Dit leren wij met het Formative Assessment programma. FAP.
Examentraining vaardigheden. oorzaken en gevolgen * Verschillende soorten oorzaken: - aanleiding is de (meestal incidentele) directe oorzaak, de.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
AANEENSCHRIJVEN VAN WOORDEN. Aaneenschrijven  Basisregel: als het bij elkaar hoort, en over één ding gaat, schrijf je het ook aan elkaar, zelfs als het.
MEDIAWIJSHEID LES 3 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Lessen Mediawijsheid Les 1: Zoeken op het internet. Herkennen van betwouwbare sites. Les 2: Gegevens.
Briant College Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten Paragraaf 4/5: feitelijke en niet-feitelijke argumenten argumentatiestructuren.
SPELLING BLOK Uitleg en voorbeelden Basis leerjaar 4.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
– examentraining schrijven & taalportfolio
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Taalverzorging Voorbereiding toets.
Woordbenoemen Groep 6 en 7.
Hoofdletters en leestekens
Taalverzorging Voorbereiding toets.
Fotografeer je mee? ..
Regels en uitzonderingen
Lesplanning Eerste 5 minuten: maak de opdracht die je op papier gekregen hebt (leestekens invullen) Daarna: theorie en opdracht bespreken Opdrachten maken.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Een oosterse, wijze leermeester ging eens met zeven leerlingen een ochtendwandeling maken, terwijl de dauw nog over het land lag. Na enige tijd brak de.
Zoom in.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Les 5 Om je heen kijken Wat doe ik hier vandaag?
Breng de brief naar het goede huisnummer
Johannes 1: Hij kwam naar wat van hem was, maar wie van hem waren hebben hem niet ontvangen.
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Opdracht elektrische installatie
Week 1, les 3.
3L week 27: ‘Wandelen: jong geleerd, oud gedaan.’ © JL
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Les 19 Jij en je uiterlijk Wat doe ik hier vandaag?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Het 24 spel.
Tempel reinigen schoonmaken, wassen.
Voorlichtingsavond groep 3
Stappenplan werkwoordspelling
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Welkom in groep 5 jaarklas. Een korte impressie van: directe instructiemodel het lesrooster. waar wordt bij de lln een beroep opgedaan. de leerstof van.
Spelling Niveau 4.
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Zoom in.
De zakelijke brief – schrijven 3.3
KONEKT Beeld je in: je bent 12 jaar en je krijgt te horen dat je nooit zal kunnen werken. Dit is het verhaal van honderden jongeren met een verstandelijke.
Hoofdstuk 4 Taalverzorging
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Woordbenoemen Zelfstandig naamwoord, eigennaam, lidwoord, bijvoeglijk naamwoord, voorzetsel, telwoord.
Transcript van de presentatie:

Voorbereiding toets taalverzorging Antwoorden uit de powerpoint

Werkwoordspelling Rob hockeyt al sinds zijn vierde, maar toch skate hij stukken beter. (TT) Ik had gehoopt dat hij die muur al geverfd zou hebben. De bouwvallige molen wordt volgend jaar afgebroken, maar de bewoners zijn er niet blij mee. Waarom aanvaard je niet dat de zaak failliet is verklaard?

Meervoud / verkleinwoorden Basiswoord Meervoud verkleinwoord De technicus Technici Technicusje De aanbieding Aanbiedingen Aanbiedinkje De fotograaf Fotografen Fotograafje De slimmerik Slimmeriken Slimmerikje Het verbod Verboden Verbodje De paraplu Paraplu’s Parapluutje De entrecote Entrecotes entrecoteje

Aaneenschrijven Er … op  erop Op …. Tijd  op tijd Leerling … volg … systeem  leerlingvolgsysteem Zeven … duizend … drie … honderd … veertien  zevenduizend driehonderdveertien

Hoofdletters en interpunctie “Ik drink alleen Fanta,” zei Saskia, “Dat neppe spul van de Lidl, dat eruit ziet alsof het radioactief is, lust ik niet.” Goh, vind je ook niet dat dat meisje er zo ‘keurig’ uitziet in dat hele korte jurkje? Ik heb Nederlands, rekenen en vakleer geleerd; nu kan ik eindelijk een potje Call of Duty spelen.

Verwijswoorden Er is niets wat mijn mening nog kan veranderen. Het meisje dat daar loopt, is mijn nichtje. Ik heb die brief aan hen gegeven, maar zij hebben er nog niets mee gedaan. Over wie (persoon) of waarover (geen persoon) hebben jullie het?