De gemiddelde leerling…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Advertisements

Vooronderzoek visual knowledge building Op welke manier construeren leerlingen kennis aan de hand van beelden?
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Op Sint-Montfort.
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Tiny Farm Gaming. Over tiny farm Tiny farm is een spel waarin je een boerderij bezit. Eerst kun je kippen houden, voeren en broeden. Je verdient geld.
Beste leerlingen, De KLM is op zoek naar een nieuw vliegtuig voor de vluchten naar de Verenigde Staten. We overwegen drie modellen: Een ‘traditioneel vliegtuig’,
Interpreteren van data
Een eerste opzet met mogelijkheden
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
Schrijven met een strategie
Woordenschat groep 5, thema 7, les 4
Welkom…...
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Verschillende rollen en stijlen
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Project: Romy Bhoelai Furkan Öncü Datum: Klas: 4KB Eindproject
ONL Congres Dyslexie 17 juni 2011 Workshop 3 "Hoe werkt het bij jou?" Drs. Evelyne van Veen.
Een toekomstige stad onder water
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Reken je (niet) rijk.
29 maart CREADAG.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Breinleren.
Aantrekkelijk formuleren
Woorden 4.7 Stijlfiguren.
Moleculen Mo eculen Les 1 Alle kleuren van de regenboog.
© UNIEK IN DE KLAS.
Van Opdracht tot Website
Energie voor je leerlingen
Digi(bord)boek project <titel project>
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
1. Kan je alleen aan wetenschap doen of heb je anderen nodig?
W8 NIBI 2018 Ecologie moet je doen!
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Voel je wel in je vel !.
Kato bruyneels, Lore Driessens
TALENTENQUIZ.
Onderzoekend en Ontwerpend leren
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
opdrachtkaart opdrachtkaart wat ga je doen? wat ga je doen? stap 1:
Betalen met je smartphone
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
SEL Les 2: normen en waarden.
Maak Maar Duidelijk!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
<naam bedrijf> & <naam school>
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Eindpresentatie project 3 rugzak
<Geef de titel van het probleem op>
En wat opdrachten bespreken
Transcript van de presentatie:

De gemiddelde leerling…

Beschrijft veel tekstueel… Wij maken een bellenblazer die origineel moet zijn maar dan moeten we wel weten wat we kunnen maken. Wat we weten is dat we een materiaal moeten gebruiken dat water kan opnemen. Maar we hebben een uitdaging want we willen het flexibel doen dus we kiezen ijzerdraad maar het moet niet teveel moeite kosten om het te buigen want een klein kind moet ermee kunnen spelen. Wat niet mogelijk is dat we een vierkant gebruiken want het moet rond kunnen gaan. Wij moeten dan ook nog kijken over de materialen voor de verpakking want we kunnen niet snel aan geel en groen komen qua plastic en we gebruiken geen machines behalve snijmachines maar bijvoorbeeld plastic kunnen wij voor de bellenblaas niet gebruiken dus moeten we buigbare maar ook die blijven zitten moet en vinden en dat is best moeilijk want het moet er ook een beetje leuk uitzien. Voorkeuren: onze voorkeur is dat het compact is en dat een kindje er mee kan spelen en het ook leuk vindt. En we willen leuke kleurtjes gebruiken en niet een eentonige flut ding. Verder hebben we onze voorkeur bij iets wat nog niet bestaat en niet iets overnieuw maken en iets kleins toevoegen.

Kennis maken met een andere manier van informatie weergave Doel van de workshop Kennis maken met een andere manier van informatie weergave

Workshop Stap 1: Je gaat in groepen van 2 een kort onderzoekje doen naar het gebruik van infographics bij de projecten van O&O.   Je beantwoordt de volgende vragen; Wat is een infographic eigenlijk? Waar kun je ze voor gebruiken? Hoe maak je een infographic? Hoe past het gebruik van infographics binnen het vak O&O? Wat zijn de voor- en nadelen van infographics? In welke fasen van een project is het gebruik handig?

Workshop Stap 2: In deel 2 van de opdracht gaan jullie kijken naar de volgende website met templates voor infographics:   www.easel.ly Je gaat met behulp van deze website een infographic ontwerpen Kies een onderwerp  Verzamel informatie Maak je infographic Klaar? -> uitprinten en ophangen 

workshop Stap 3: Alle infographics hangen aan de muur Bespreken: Welke springt er nu echt uit? Hoe komt dat? Welke trekt je aandacht juist niet? Hoe komt dat? Welke vertelt echt een verhaal? Waarom? Tijdsduur: 4 uur Feedback: Leuk, handig, gebruikt in project