Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Advertisements

‘Van moeten naar willen!’
De psychologie van communicatie
Lotgenotencontact.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Feedback geven en ontvangen
Hoofdstuk 3 Interpersoonlijke communicatie
Train The Coach Bijeenkomst PMGG d.d
Effectief leiderschap
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
BEGELEIDING EN COACHING Tafeltennistrainer 2. Opleidingen Begeleiden en coachen 1. Begeleiden en coachen. –Belang en verschillen. Voorbeeld, normen en.
De eerste presentatie voor Nederlands
Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken?
Hoofdstuk 2 Interpersoonlijke communicatie
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Rehabilitatie en autismespectrum-stoornissen (ASS)
Taalstoornissen bij Fronto-temporale dementie
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
“Omgaan met weerstand”
Communicatie Communicatieproces Communicatievormen Communicatielijnen
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Interculturele Communicatie
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Communicatie en relatie
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Communicatieproblemen
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Interculturele communicatie
Effectief communiceren
Blok 3. Gesprekstechnieken, 2 uur
Pascal van Schajik.  2s&feature=related 2s&feature=related.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
De zeven deugden van communicatie
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Boek ‘Begeleiden’ Hoofdstuk 13 Communicatieproblemen
Communicatie Opletten, meedoen en meedenken
Algemene PREVENTIE & VOORLICHTING
Hand-Out.
Communicatie 5e les.
Op het werk, in de klas en prive.
Communicatie en Interactie Mariska Min & Jolanda Suijker
Op het werk, in de klas en prive.
Lotgenoten Bijeenkomst 2.
Feedback geven en krijgen
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Welkom 9/19/2018.
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
AGRESSIE Les 3.
Hier is het OOP! Zeggen wat je wilt!.
Communicatie.
Training communicatie
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Leidinggeven Communicatie.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Communicatie 7e les.
Op het werk, in de klas en prive.
Besturen en Communiceren
Les 5: Verbale communicatie
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Les 6: non-verbale communicatie
Transcript van de presentatie:

Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen zender en ontvanger te beperken L - luisteren (en mond dicht) S - samenvatten (check boodschap) D - doorvragen (open vragen) *Covey

3 niveaus in communicatie: CPR Content Schakelen tussen de verschillende niveaus van communicatie maakt je het meest effectief! Procedure Relatie alle non-verbale communicatie, empoties…

Coaching: the GROW model Coaching: het GROW model Bewustwording Goal Realiteit Opties Weg vooruit Verantwoordelijkheid E = K x A