Pré-NLT-module 3D-printen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Differentiatie in de klas
Advertisements

Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.
BattleBots The school battle.
Een “Beter Bèta School”?
Werken naar onderwijsbehoeften
Vraagsturing in de producten van het RdMC © H.M. Dekeyser RdMC - VWL.
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Module Zoek samenhang Wiskunde D dag 4 juni 2010
Van leerdoel naar leeropbrengst
Welkom! 20:00Introductie: uw kind op het JCU 20:30Naar JCU, daar koffie & thee 20:45Start keuzeworkshops Zaal 322: Het mentoraat op JCU en partnerscholen.
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
Medmec04 week 7 Engagement.
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
PROJECT IDEE EERSTEJAARS INDIVIDUEEL ONTWERPPROJECT.
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Scholenbijeenkomst Wiskunde D 14 maart 2006 Dirk Siersma Paul Drijvers
Intersectoraal Klas 3.
Science projectvak. Opzet SCIENCE projectvak: diverse onderwerpen vooral proeven doen en dingen uitzoeken onderzoeken en ontwerpen (bouwen/testen) dossiers,
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
NLT modules en excellentiebevordering
Landelijk Ontwikkelpunt NLT Docent Greijdanus Zwolle (bi, anw)
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Startbijeenkomst Welkom Master Science Education and Communication Master Leraar VHO Maatschappijleer en maatschappijwetenschappen Minor Leren Lesgeven.
NLT HAVO.
Medmec04 Engagement.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Lerarenopleiding Master Science Education and Communication 3TU Master, track scheikunde Fer Coenders, vakdidacticus scheikunde.
Team Creja. Wie zijn wij? Renske BorstProjectleider Amber QualmVormgever Jill de LeeuwVormgever Christopher PendersMarketingman Eliel VicenteProgrammeur.
Producten van TU Delft, SEC
O&O voor de onderzoekers en ontwerpers van de toekomst
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Een handig hulpmiddel bij het beoordelen van leerling-onderzoek Herman Schalk Beoordeel wat je belangrijk.
NLT Natuur Leven Technologie. Voorstellen: Docent 4 havo: mevrouw Wouters Docent 5 havo:de heer Elands.
Het nieuwe bètavak NLT Natuur Leven en Technologie Clusterdag 1 november 2010.
Aantekening Onderzoek & Ontwerpen ECENT-vakvernieuwingsconferentie 12 mei 2011 Jan van der Veen en Marieke Rinket
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Nieuwe Natuurkunde (NiNa) & Natuur, Leven & Technologie Henk Pol, ELAN, Universiteit Twente.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Ontwerpen van 3D lesmateriaal voor biologie Ecent conferentie 20 mei 2015 Dirk Jan Boerwinkel Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Vermelding onderdeel organisatie June 3, Ontwerpen onderwijzen NVON publicatie: Onderzoeken en ontwerpen met 4-14 Ineke Frederik Wim Sonneveld,
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Natuur Leven en Technologie verplichte cursus (5 ec) voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
Werkwijze nieuwe methode Doelen : –Leerlingen inleiden in de sociale wetenschappen –Leerlingen onderzoek leren doen Middelen : –Een didactische lijn en.
EVENTZ Nieuw profiel, nieuw voorbeeldlesmateriaal
Producten van TU Delft, SEC
Natuur Leven en Technologie
Pré-NLT-module Arduino
Lerarenopleiding Master Science Education and Communication (SEC)
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Nanoscience and technology werkgroep voor Woudschoten natuurkunde 2006
Eén portie sprinkhaan, graag!
8 februari 2018.
Pré-NLT-module Leren met je hersenen
Nieuwe Scheikunde Duurzaam ontwikkeld
Product van TU Delft, SEC
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
nieuw lesmateriaal ontwikkelen voor bedrijfseconomie
Producten van TU Delft, SEC
Producten van TU Delft, SEC
Product van TU Delft, SEC
Producten van TU Delft, SEC
Transcript van de presentatie:

Pré-NLT-module 3D-printen Product van TU Delft, SEC Wim Sonneveld, vakdidacticus na, NLT TU Delft Arthur de la Court, docent na, O&O het College Weert 2 feb 2017 Science Education and Communication

Inhoud presentatie Inleiding Module 3D-printen Stand van zaken contexten concepten opbouw en lesschema werkvormen toetsing Stand van zaken 2 feb 2017

Inleiding TU-Delft, lerarenopleiding, SEC vak “Ontwerpen Educatief Product”, lesmodule landelijk behoefte aan nieuwe pré-NLT-modules kennis maken met de aard van NLT breed vakgebied, interessant voor leerlingen klas 3H/V ontwikkeld maart – juni 2016 we zoeken scholen als tester/gebruiker voor de module 3D-printen 2 feb 2017

3D-printen onderwerpen kennismaken met 3D-print technologieën 3D ontwerpmogelijkheden en materiaal keuzes leren werken met een 3D ontwerpprogramma (TinkerCAD) ontwerpen van een eigen model dat kan worden gemaakt met een 3D-printer gebruiken van een 3D-printer ideeën/oplossingen verzinnen voor een probleem concepten uitwerken met aandacht voor vormgeving, productietechnieken en constructie maken en testen van een prototype presenteren van resultaten/ontwerp 2 feb 2017

3D-printen lesschema / activiteiten / 3 havo inhoud activiteiten 1 Introductie 3D-printen zelfstandig opdrachten maken 2 Introductie TinkerCad 3 3D modellen ontwerpen: basis zelfstandig opdrachten maken, computer 4 3D modellen ontwerpen: bruggen 5 Een 3D-printer bedienen zelfstandig opdrachten maken, 3D-printer 6 De ontwerpopdracht teams, samenwerkend opdrachten maken 7 Ontwerpen: ideeën verzinnen, selecteren & uitwerken samenwerkend opdrachten maken 8 Ontwerpen: testen & optimaliseren testen van de brug 9 Ontwerpen: modelleren & presenteren 10 Ontwerpen: presentatie & evaluatie presenteren, feedback 2 feb 2017

3D-printen resultaten 2 feb 2017

3D-printen beoordeling proces (bijv. 40 %) product (bijv. 40 %) presentatie (bijv. 20 %) 2 feb 2017

Wat hebben/willen we nu? 3 pré-NLT-modules eerste versie docentenhandleidingen practica extra lesmateriaal uitwerkingen enz. we zoeken testscholen (enquête, logboek, e.d.) E.deWit@TUDelft.nl / W.Sonneveld@TUDelft.nl 2 feb 2017