De twee cabarettheaters van Den Haag steken hun nek uit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Passend onderwijs.
Advertisements

Asymmentrische informatie
Maximale hypotheek berekenen en maandlast berekening afstemmen op toekomst plannen, wonen, werken en vrije tijd Hypotheek berekenen Waarschijnlijk is het.
Liliane de Voogd CO1K, fontys ACI Mei 2013 QDAY FESTIVAL 2013/KINGSDAY APRIL, AMSTERDAM.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
So You Think You Can Dance theatertour. De theatertour vond plaat in Vredenburg Leidsche Rijn te Utrecht. SYTYCD is een danswedstrijd die op de Nederlandse.
De transformatie van het sociaal domein in financieel perspectief VNG-congres gemeentefinanciën 18 november 2013.
Tussenschoolse Opvang OBS Molenbeek 15 juni 2011
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Nieuwsbrief De tijd van je leven! Aanwezigheid meester Hans: Agenda:
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Ciara ‘The Sand’. Opdracht Observeer het publiek tijdens je bezoek.
Positionering Transformationele positionering
Bediening terminal, pinnen en mobiel betalen - Pieter
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
Inzet Cao VVT Honderden gesprekken Bijeenkomsten| Enquête onder 2500 Abvakabo leden Kwaliteit van zorg: bewoners krijgen niet de zorg die ze verdienen.
Ontbijtsessies Vrijwilligerswerk bij BILL. Zij hebben het mee-gemaakt Fernand, sinds 2010Armelle, sinds 2013.
In het model worden 3 fasen onderscheiden:
Brabantse Bromfiets Beurs. Wat stelde het voor Beurs voor sleutelaars Beurs voor verzamelaars Bijeenkomst van vrienden Rommelmarkt Georganiseerd zooitje.
Kennisdelen over klanten, voor schouwburgen én gezelschappen
Ambassadeurs Latent Talent. Waarom dit project? Vlaams Minister van Onderwijs en Werk in zijn tienkamp voor gelijke onderwijskansen:  ‘Bestrijd vooroordelen.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Tafeltennis quiz T.T.V. Reflex
Gezamenlijk naar efficiënter en veiliger betalingsverkeer Pinnen bij sportclubs Ook iets voor u? René de Wit Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen.
De toekomst is nu: diversiteit en co-creatie Aad Koster 13 oktober 2015.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
VOOR ALLE LEERWEGEN ! NU. INHOUD ARTXPRESS AUDITIE PROCEDURE PROGRAMMA LEERLIJN MOTIVATIE CONTACT.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
“Podium Cadeaukaart” Podium Cadeaukaart Ralf Moerman (traffic coördinator SPTC) Rikkert Kremer(operationeel directeur SPTC)
TopTalent Dressage Het platform voor jonge dressuur talenten in Nederland & België.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Snel en goedkoop een sweater bedrukken Sinds de komst van het internet hebben zich vele interessante ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van applicaties.
De gezonde ambtenaar Congres Binnenlands Bestuur
Operationeel plan DIMAGINI
De gezonde ambtenaar Congres Binnenlands Bestuur 23 maart 2017
De gezonde ambtenaar Congres Binnenlands Bestuur 1 december 2016
Welkom Even voorstellen: Wnd Arbeidsdeskundig Adviseur
communicatie van activiteiten via Stad Hasselt
Welkom havo 4..
Welkom havo 3..
VNPF voor de vierde keer de ConjunctuurWijzer Poppodia en – Festivals laten uitvoeren. Deze aflevering weer zowel podia als festivals (festivals.
Welkom Havo 5..
DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK
Welkom vwo 4..
Bron : VNPF 2017.
Welkom havo 3..
Welkom VWO 5..
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Short film city.
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
Twee jaar kleinezaalkaart
Beste ath 4..
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Digitale zichtbaarheid dmv Chat, WhatsApp en Facebook Messenger
Woninginbraken per jaar Woninginbraken per maand
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
Lotgenoten Bijeenkomst 7.
Normatief begroten en groepsopbouw leerlingen
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Bibliotheek en erfgoed
Ouderenmishandeling in migrantenfamilies
BoekStart en vrijwilligers in de Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

De twee cabarettheaters van Den Haag steken hun nek uit

Diligentia en Theater PePijn hebben een start gemaakt met flexibel programmeren en flexibele kaartverkoop

WAAROM

Veranderd consumentengedrag EN keuzestress

De samenleving digitaliseert Publiek laat zich minder leiden door gezag van kenners en instituties, maar zoekt via zoekmachines binnen het grote aanbod… en laat zich daarbij vaker leiden door tips van gelijkgestemden. Eigen data: 92% koopt online. Keuzestress Niet eerder was het culturele aanbod zo breed en uitbundig, nooit waren de mogelijkheden tot cultuurconsumptie zo groot en divers.

Wij drukken sinds 2014 geen seizoensbrochure meer Wij drukken sinds 2014 geen seizoensbrochure meer. Immers, zodra die van de drukpers rolde, was hij al verouderd. Zonde van het geld en van de bomen. De noodzaak om de programmering op een vast moment ‘rond’ te hebben, de dreigende deadline, is daarmee ook uit de lucht! Geen ophoping en dus ook geen bulkverwerking van gemiddeld zo’n 300 voorstellingen.

Start Kaartverkoop 1x in januari en 1x in april 2017.

HET VOORDEEL HIERVAN IS…

Verwachtingen managen en anticiperen Het aantal kaarten dat een artiest verkoopt bij de start van de kaartverkoop vertelt ons veel over het verloop van de verkoop tot aan de voorstellingsdatum. Keuzestress beperken We beperken de keuzestress van ons publiek door twee keer een deel van de programmering aan te bieden en daarmee spreiden we ook hun uitgaven.

We creëren twee momenten waarop we – met de inzet van een promotionele campagne - roering kunnen creëren. Verwachting: Het zorgt voor twee keer een piek in het bezoek aan onze website en daarmee krijgen ook minder bekende artiesten meer aandacht.

DE RESULTATEN

5,5% hogere zaalbezetting voor Theater PePijn 5,5% hogere zaalbezetting voor Theater PePijn. Voorstellingen in Theater PePijn lenen zich eerder voor een extra aankoop vanwege de lage prijs. Artiesten zijn over het algemeen minder bekend. Een verdubbeling in donatiegelden. Op beide momenten werd er evenveel gedoneerd als bij een eenmalige Start Kaartverkoop. Een prettige financiële positie. Bij de start van het jaar was het banksaldo hoger dan normaal en dat is een fijne uitgangspositie.

Bezoekers kochten meer kaarten, voor meer voorstellingen en gaven dus ook meer uit. Gemiddeld kochten bezoekers 6 kaarten (vorig jaar 5,3) voor 2,4 voorstellingen gemiddeld (vorig jaar 2). Gemiddeld besteedden zij 8 euro meer per klant, in vergelijking met het afgelopen jaar. 15,7% (januari) en 18,8% (april) van de bezoekers bekeek het geheel, nieuw toegevoegde programma. Vorig jaar, met het openstellen van een heel seizoen, was dat 12,6%.

Twee piekmomenten op de website, die beiden evengroot waren als bij het ene piekmoment van vorig jaar. Er gingen ongeveer evenveel bezoekers naar de website als tijdens de campagne vorig jaar. Nu deden ze dat twee keer.

Evaluatie

Of alle resultaten puur en alleen te danken zijn aan de splitsing is niet 100% hard te maken. We kunnen immers het resultaat niet weten zonder splitsing. Wel weten we dat het artistiek aanbod ongeveer gelijk is aan vorig jaar (jong talent/gevestigde namen in een mooie mix). De splitsing heeft ons sowieso geen slecht resultaat opgeleverd.

Waardering van klanten Waardering van klanten. Slechts een enkeling heeft de Start Kaartverkoop campagne in januari niet benut. Grotere mate van flexibiliteit nodig bij opkomend talent. Door eerder te starten, moesten er in de periode februari/maart een paar verschuivingen doorgevoerd worden. (agenda vergissingen van PePijn artiesten) Positieve reacties vanuit impresariaten.