Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Campagne ‘Roken kan echt niet meer’ Roy Meerburg, projectleider RookvrijNL NCVGZ 4 april 2013.
Advertisements

In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
Jonas Pauwels 1 BaSwC.  Carpooling  Wat is Carpooling?  Hoe werkt het?  Carpooling is te regelen naar eigen wensen .Cambio-autodelen  Wat is cambio-autodelen.
Welkom op de jaarvergadering van 4 februari 2014
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
ACTIE Verloting & Waardebonnen. Uitleg over het boekje - Kosten 10 euro, Oplage 6500 stuks - Bevat een Lot, Waardebonnen en een Logo Spel Uitleg over.
Hengelo loopt leeg!.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Informatieavond Spelleiders
Leeftijdsvriendelijke gemeente: een hefboom voor actief ouder worden
Devriendt Robin & Putman Tom.  Verschillende Vlaamse politieke partijen  Campagne rond mobiliteit.
PARTNERS IN MOLENBEEK (PIM) Studiedag Brede School in Vlaanderen & Brussel 11 december 2006.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Digitale Televisie kortrijk. Stad Kortrijk presents.
Canal Digitaal Digitale Televisie via de satellietschotel De meeste kanalen met de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Kees Färber Directeur Operations.
Welkom in 6B Dimitri De Scheerder.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
WERK AAN DE WINKEL! Een participatief doe – project met jongeren uit de Venning – buurt in Kortrijk.
Personeelsbeleid tav grensarbeiders Eurocadres & Unizo Seminarie, 4 Oktober 2007 L. Coppin & T. Vandenbrande 1 Personeelsbeleid ten aanzien van grensarbeiders.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Inleiding Horst Centrum Online Hans den Bekker
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Oic.
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Rekendag 19 januari 2016.
Informatieavond We moeten het met elkaar doen.
KKROVA goes KRAKAW RV ten laatste op do 06 Okt om 1800Hr tot zo 09 Okt na het ontbijt Boutique L'otel Oberża Sąsiadów.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Agenda Introductiefilm Presentatie Waarom kiezen voor glasvezel? Ons plan in Leudal Hoe ziet zo’n glasvezelnetwerk eruit? Wat zijn de kosten? Vragen.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
ZONDAGOPENSTELLING WINKELS GEMEENTE DE BILT BEHOUD VAN DIVERSITEIT, LEEFBAARHEID & VEILIGHEID.
De gemeente moet mensen zelf laten kiezen naar welke dagbesteding ze gaan.
SPORTDIENST RONSE ISM BUITENSCHOOLSE KINDEROPVANG.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Bijeenkomst BIZ VBBO. Bijeenkomst BIZ VBBO Agenda: 1. Welkom Bijeenkomst VBBO – BIZ 2. Presentatie Bedrijven investeringszone (BIZ) 3. Afsluiting &
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Advies aan gemeenteraad Bergen
Bevraging streekproducten
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
Personeelsmeeting 26 februari 2015
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Samen ‘neen’ zeggen tegen armoede
INLEIDING Wat is KIDSTENNIS ? Kleur progressies
Marketingplan.
Internetmarketing en oefentoets
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Energiek Dorpen Poperinge
Marketing Week 6 Het mediaplan Les 1.
Filmpjes: nadenken over geld
38 Belang 20 95% VERVOLG Halte Taal (balie 34)
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
SUCCESFACTOREN BINNEN TOEGANKELIJKE VRIJETIJDSBESTEDING
Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars:
Vrijetijdsweefsel Oostrozebeke
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
Berichten in de media Mediaboodschappen.
GfK Supermarktkengetallen
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Redactiekwartier 23 augustus 2018
Duurzame mobiliteit in landelijk gebied
Op naar modern mobiliteitsbeleid
Transcript van de presentatie:

Achtergrond Wat hebben we geleerd uit de bevraging van de handelaars: Communicatie: Promotie die focust op koopzondag zelf. Verwarring over data koopzondagen: duidelijke agenda nodig. Animatie: Zowel animatie dat de handel favoriseert. MAAR ook: kwalitatieve animatie dat volk in het algemeen trekt. Stad zo toegankelijk mogelijk maken: parkeren faciliteren. Onderlinge participatie: Koopzondagen slagen pas als iedereen mee doet.

Bevraging handelaars: Welke koopzondagen krijgen de voorkeur indien de handelaars zelf mogen kiezen? De keuze is: Maart Oktober December

Communicatie PUBLIREPORTAGE: over Kortrijkse winkels en koopzondagen. Uitzending weekend voorafgaand op de koopzondag en weekend van koopzondag. TV SPOTS WTV: UITZENDING : over Kortrijkse winkels en koopzondagen. De volledige week voor de Superkoopzondag t.e.m. zondag 17u00.   Communicatie Noord Frankrijk: La voix du Nord & Nord Eclair: Grootste afzet regio Rijsel. Publicatie: week voor Koopzondag. Extra publicaties via K.

Radio 2 West-Vlaanderen: Reclamespot de week voor de koopzondag. Uitzending op momenten met hoogste bereik. (tussen 7.30 en 09u00 en vanaf 16u00) Lokale pers/Promotie: De Zondag: weekend voor koopzondag publicatie. De Koopzondag zelf GROTE reportage. Streekkrant Waregem & Kortrijk: Publicatie week voor koopzondag. Baanborden. Aantal van Super Shopping. Dynamische Mobimaborden in de K (vanaf februari). Sociale media Alle kanalen Stad Kortrijk: Facebook, twitter, filmpjes ,… . We laten gek filmpje viraal gaan (in twee talen); zie 10.000 likes Stad Kortrijk. Alle kanalen K: Facebook, twitter én digitale borden.

Commerciële actie Acties die aanmoedigen tot kopen op de koopzondag Elke koopzondag valt er €20.000 euro te winnen. Vanaf 125€ aankoop krijgen de klanten een kaart met een waarde van 40€. 500 bonnen (per koopzondag). Te winnen bedrag moet dezelfde dag nog gespendeerd worden bij Kortrijkse handelaars. Fondsen worden aangebracht door sponsorwerving niet door de handelaars zelf. De Kortrijkse cadeaubon/bankkaart wordt dus gepersonaliseerd en geldt slechts die ene zondag.

Commerciële actie in cijfers 20.000 euro (aangebracht door sponsors). 500 bonnen (ter waarde van 40 euro). 125 euro minimum uitgave consument. 125 x 500 = 62.500 euro + 20.000 euro = 82.500 euro verzekerde omzet voor de Kortrijkse handelaars. (investering van 20.000 euro wordt minimum 82.500 omzet per koopzondag)

Animatie Animatie voor de kinderen: Kortrijk Kinderland (Kinderrijk). Openlucht/of overdekt kinderwereld met tal van animatie en beleving cfr Smäland Ikea. Kinderen worden door hun ouders afgezet in een veilige maar leuke omgeving. Zo kunnen de ouders op hun gemak genieten van het shoppen.

Mobiliteit Ondergronds/Bovengronds parkeren is gratis op de koopzondag. Gratis parkeren in alle Parko-parkings. (slagbomen open) Manier om ondergronds parkeren te promoten. Stimulans voor kopers om naar het centrum te trekken. Fietsen en voetgangers (Noord-zuid as van het centrum. Tussen Budastraat en Vlasmarkt) Attentie voor wie met de fiets komt: Gratis Onderhoud fiets. Per koopzondag één gratis elektrische fiets te winnen. Openbaar vervoer Stimuleren Park&Ride: Om de 15 minuten pendelbussen van Expo naar Station.