Pag. 1 Hoi, Ik ben Martin, ik ben 17 jaar en doe de opleiding Dienstverlening praktijkroute. Ik ben genomineerd door een team docenten van de praktijkroute.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DENDRON COLLEGE.
Advertisements

Leefgroepen in de kleuterschool
Een dagje meelopen met groep 1 en 2
Welkom op de info avond Leerjaar 2
Woorden en tijd.....
Denken en gewoon doen. Leren is eerder het vuur aansteken dan een emmer vullen.
HET DENDRON COLLEGE.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Presentation Of Learning
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Ik hou van Holland spel!.
Sint zoekt een huis!!!!!.
Intersectoraal Klas 3.
3 Basisberoepsgerichte leerweg 3 Kaderberoepsgerichte leerweg
De Savornin Lohman Welkom op de info avond Leerjaar 2.
Geef je vader/moeder/verzorger/… sterren voor iedere vraag.
Instructie 1. Bekijk per vraag welke foto’s er nodig zijn om de quiz persoonlijk te maken. Lees de instructie in de notitiebalk. 2. Maak en verzamel de.
Het Dendron College De persoonlijke school. Informatie voor onze nieuwe leerlingen en hun ouders.
Wat gaat er allemaal veranderen?
Voorlichtingsavond TK2
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Wat gaat er allemaal veranderen? De persoonlijke school Een vriendelijke school Onderwijs op maat voor elke leerling Betrokken docenten en mentoren.
Welkom! Ouderavond TK2+ project Donderdag 26 november 2015.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Opdrachten en eindopdracht
Loopbaanoriëntatie en vakkenkeuze leerjaar 3. LOB Loopbaanoriëntatie en begeleiding Begeleiding noodzakelijk van:  ouders(coach)  mentor  decaan.
Kiezen voor keuzedelen
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 2 VMBO-TL/Havo.
De hoge lat Een lezing voor mensen die moe worden van hun eigen eisen.
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 3 mavo.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Het school jaar Het school jaar is al bijna geweest van Boschveld iedereen is heel erg blij. Iedereen gaat bijna op vakantie het schooljaar was heel.
Studiekeuzes van uw kind
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Ontwikkelingspsychologie 16september
Beweging....
Doet ie het of doet ie het niet?
LOB zeven stappen naar succes
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
INFO - AVOND 3 HAVO.
Ouderavond 3 VMBO BK.
Matteüs 5:1-16 Jezus zag heel veel mensen naar hem toe komen.
Interview met Dr. Chris Paffen
Vertrouwen zoals David
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Wow, wat heeft God dat tof bedacht!
Deel 2: dicht bij de leerlingen
WELKOM.
Nee Zeggen!.
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Voor Mekaar Ouderen in Beeld Eenzaamheid de deur uit
INFO - AVOND 3 HAVO.
Kwaliteitskader 2017 Stichting de Parel.
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
Voel je wel in je vel !.
Het examen in 2019.
OPP Hoe kun je taal geven aan gedragsinterventies?
Woorden en tijd.....
Vriendschap en verliefdheid
Semantisatieverhaal:
BRYAN ROMBOUT 2KD -VERHAAL EN EIGENSCHAPPEN -MIJN GEZIN -VRIJE TIJD -SCHOOLLOOPBAAN -SCHOOLVAKKEN -PROFIEL KEUZE -VERANDERINGEN -MIJN TROTS.
Semantisatieverhaal: Heb jij wel eens iets gezegd wat iemand anders kwetst? Dat je iets zegt of doet waardoor iemand verdrietig wordt (of zich beledigd.
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Spreekbeurt: ‘Ik zorg voor mijn ’.
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Pag. 1 Hoi, Ik ben Martin, ik ben 17 jaar en doe de opleiding Dienstverlening praktijkroute. Ik ben genomineerd door een team docenten van de praktijkroute Meriant omdat zij vinden dat ik een doorzetter ben. In deze PowerPoint ga ik kort mijn verhaal vertellen en ga ik mensen interviewen met de vraag : ‘waarom vind jij mij een doorzetter’.

Pag. 2 Mijn verhaal In de 1e klas begon ik op theoretisch havo. Ik had een wat lastige start op het vmbo. Ik kreeg vlak achter elkaar te horen dat er bij mijn vader kanker geconstateerd was, dat mijn ouders gingen scheiden en dat mijn opa was overleden. Daardoor kon ik mij niet goed concentreren op school, deed ik ook niet mijn best, haalde ik slechte cijfers en had ik constant ruzie met bepaalde leraren. Daardoor zakte ik in de 2e klas naar kader theoretisch, in de 3e klas naar kader en in de 4e klas naar basis. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook te veel ouwehoerde in die tijd. Pas halverwege de 4e klas besefte ik dat ik wel voor mijn toekomt bezig was en dat ik mijn vmbo jaren simpelweg ‘verkloot’ had. Ik stond op 4 vakken gemiddeld een onvoldoende. Toen ik dat besefte ben ik mijn best gaan doen, veel gaan leren en uiteindelijk heb ik alle 4de vakken nog weten op te krikken naar gemiddeld een 6 en bij sommige zelfs een 7. Ook haalde ik op mijn examen overal een voldoende op en had ik op Nederlands de hoogste score van alle examenkandidaten (8,3). Toen ik dat achter de rug had ben ik Dienstverlening praktijkroute gaan doen en dat doe ik nu nog steeds met veel plezier.

Wat doe ik allemaal op school Pag. 3 Wat doe ik allemaal op school Verslagen maken Excursies - crematorium - zorgjaarbeurs Utrecht Extra opdrachten - vergaderingen klaarzetten - helpen tijdens evenementen voor ouderen

4 Wat voor stage doe ik Stageplek : Restaurant Heremastate Pag. 4 Wat voor stage doe ik Stageplek : Restaurant Heremastate Wat doe ik daar : - kassa - eten maken - omgaan met bewoners Wat leer ik daar : - omgang met mensen - voedsel regels - hygiëne regels - kassa draaien

Wat vinden mensen van mij ? Pag. 5 Wat vinden mensen van mij ? Maike de Vries (medestudent) : Ik vind Martin een doorzetter omdat hij veel inzet toont bij alle dingen die hij doet! Hij pakt altijd alle opdrachten aan met beide handen en hij laat dan ook echt zien dat hij ervoor gaat. Maarten Bakker (medestudent) : Ik vind Martin een goede hard werkende en een doorzettende jongen die met een plezier naar school toe gaat. Is altijd in voor en grapje maar in de meeste gevallen een serieuze jongen.

Pag. 6 Annet (coach) : Martin is een doorzetter omdat hij weet wat hij wil en dat ook gaat doen. Hij is een doorzetter omdat hij ondanks dat het niet altijd meezit toch doorgaat. Dat is knap voor een jongen van zijn leeftijd. Edu (Vakdocent Dienstverlening) : Ik vind Martin een doorzetter omdat hij aan elke prestatie mee wil doen, ongeacht het tijd stip. Denk aan 6:00 in de ochtend of om 22:00 ’s avonds het maakt jou niet uit. Ook al is hij jarig werk gaat altijd voor en dat onderscheid Martin tussen de andere niveau 2 studenten. Hij vindt het moeilijk om met veranderingen om te gaan, waardoor hij af en toe moet schakelen tussen zijn gevoel en zijn principes. hij staat altijd positief in zijn werk, hij is liever moe dan lui. En dat maakt hem een echte doorzetter.

Dienstverlening praktijkroute Pag. 7 Dus stem op mij !! Als jullie vinden dat ik het verdien om doorzetter van het jaar te worden, stem dan op mij. Alvast bedankt !! Martin Hindriks Dienstverlening praktijkroute