Welkom op de informatieavond groep 1-2 17 januari 2017
Van groep 2 naar groep 3 Doel van de avond: U informeren over: “Wat komt er op uw kind af in de tweede helft van groep 2?” “ Waar letten wij op als het gaat om de overgang naar groep 3?”
Evenwicht Cognitieve ontwikkeling Sociaal-emotionele ontwikkeling Motorische ontwikkeling
Wie bepaalt of een kind overgaat naar groep 3? Beleid van school welke leerlingen overgaan van groep twee naar drie: Belangrijk: de ontwikkeling die de leerling doormaakt. Cognitieve, motorische en sociaal/emotionele ontwikkeling, maar ook naar de werkhouding, concentratie, en het gedrag van de leerling. De beslissing is gebaseerd op observaties, toetsen, en een gesprek tussen de leerkracht en de intern begeleider (IB-er). Inspectie stelt de school de vraag of per individuele leerling de overgang naar groep drie bekeken wordt, los van de geboortedatum.
Samenstelling groepen 3 Leerkracht > twee groepjes, o.a. rekening houdend met: Verdeling jongens-meisjes Gedrag Onderlinge verhoudingen Evenwichtige samenstelling op behoeften Interne begeleider en adjunct > voorstel voor drie groepen 3. Terugkoppeling naar de leerkrachten> zo nodig herhaling van de procedure. Informatie naar de leerkrachten van de groepen 3 >koppeling mogelijke doublures groep 3 Informatie naar ouders Wenmiddag
Alle Powerpoints komen op de site van Balans te staan Bedankt voor uw aandacht en nog veel plezier bij de workshops!
Workshopindeling 19.20 inloop 19.30 Algemeen welkom 19.45 Start van de workshops 19.45 –20.25: eerste ronde 20.25 – 20.35: pauze 20.35 – 21.05: tweede ronde Workshop Lokaal # 1 # 2 Hoe volgen wij de ontwikkeling van de leerlingen? Speelzaal (Juf Ineke, Juf Jennifer) VOL Spel en sociaal-emotionele ontwikkeling Lokaal 1-2 B (Juf Manuela, juf Jessica, juf Angela) 10 plekken beschik. Motorische ontwikkeling Lokaal 1-2 H ( Meester Koen, juf Monique, juf Marijke) 15 plekken beschik. Cognitieve ontwikkeling Lokaal 1-2 F (Juf Lianne, juf Wendy, juf Charlotte) 2 plekken beschik. 5 plekken beschik.