Open offerteaanvraag met Europese bekendmaking

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sollicitanten - Wat / Waarom? - Algemene werking - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden directies.
Advertisements

Art. 60 en welzijnwetgeving Werkgroep activering 7 juli 2012.
Verhoor door AIG Uw rechten en plichten
Een succesvolle samenwerking tussen Overheid, Ondernemer en Onderwijs ter invulling van SROI specifiek voor de Grond- Weg- en Waterbouw (GWW) INFRA-WERKT.
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
Rechtshandelingen van de Unie
De aanwezigheidsregistratie bij werken in onroerende staat
Het FANC is ISO 9001:2000 gecertifieerd – l’AFCN est certifiée ISO 9001:2000 Formulieren Martine Liebens Expert Invoer & Vervoer Registratieformulier Aanvraagformulieren.
E-Procurement als beleidsinstrument Studiedag voor lokale overheden.
E-Procurement van A(anbesteding) tot Z(elf indienen)
Inhoud van een ontheffingsaanvraag. Kenmerken van het project Kenmerken van de omgeving versus Effecten van het project Toetsen aan welke criteria.
Hoofdstuk 14 Party Catering Srednja šola Zagorje.
TAC. 1.Voorzitter 2.Vertegenwoordiging primair onderwijs (sbao) 3.Vertegenwoordiging SO cluster 3 4.Vertegenwoordiging SO cluster 4 Per bespreking 5.Wisselende.
Als zelfstandig wonen niet meer kan
Subsidie individueel vervoer:
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Softwarepakket facilitair informatiebeheer. Overzicht Doelstelling Verloop procedure Kandidaatstelling Technische toelichting.
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 14 september 2015.
Woonprogrammatie West-Vlaanderen
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
 5 gemeenten  25 schoolbesturen  83 scholen  ca llngen.
Presentatie online- ledenadministratie Oud Limburgse Schuttersfederatie.
Ervaringen van en met PCL EXTRA STEUN. Ervaringen Onderwijs Transparant 1.Vul bij over Mijn Gegevens de juiste gegevens in 2.Vul de namen en gegevens.
Glenn Vanthournouthttp:// VV-Solliciteren - Wat / Waarom? - Algemene werking - Voordelen - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden.
Infosessie: Welkom! Artikel 60 OCMW-wet Nele Goffin & Abdullah Ciçek Beveiliging aan OCL-tarief Erwin Rousseau.
Positionering Dienst maatschappelijk werk (DMW) van een ziekenfonds.
YOUR REPUTATION IS MINE. NL FR EN. Vaak stellen we vast dat zowel bij broncontainers als bij bronkoffers (=oververpakking) de labels beschadigd, onleesbaar.
Nieuwe regelgeving inzake de (electronische) meldingsplicht van werken Patrick Princen RSZ/0NSS.
Projectbureau Herbestemming Kerken Begeleidingsaanbod voor steden en gemeenten voor haalbaarheidsonderzoeken rond de toekomst van parochiekerken Samenwerkingsverband.
HET AANKOOPPUNT DUURZAME OVERHEIDSOPDRACHT ‘Raamovereenkomst voor de periodieke keuring van brandblusmiddelen, herstellingen, hervullingen en leveringen.
Oplossingsrichtingen onderwijshuisvesting Reek.. Ontwikkelingen Stichting Maashorst ambieert naast uitbreidingsmogelijkheden van de Vlinder, ook.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
UWV en de Participatiewet
Consumentenbescherming in Nederland en onder de tropenzon Dr. Viola Heutger EU CARICOM.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
Beheer van rioleringen Zoneringsplan Centraal gebied Collectief te saneren gebied Individueel te saneren gebied Beheer grachten en waterlopen Wijkoverleg.
Risicomanagement themabijeenkomst maandag 7 januari 2013.
Stadswerven-Zuid Geplande inrichting: P parkeergarage B Bioscoop Stedelijk plein P P Parkeervoorziening ‘maaiveld’
Stedendag verantwoording GSBIII GSB prestatie-indicatoren 20 november 2008 Drs.D.E.(David) Zijlmans RA.
Decreet Lokale Diensteneconomie Rol van RESOC en FORUM Lokaal Werkgelegenheidsbeleid.
Agenda-slide. Starten met het Figlo Platform Figlo Manager instellingen.
GSB III financiële verantwoording. Inhoud: 1.Rechtmatigheid 2.Begrip besteding per BDU 3.Eerst rijksmiddelen uitgeven.
Paraaf1 G Algemene voorwaarden en reglementering autocontrole in/uitgang van de Vlaamse Visveiling NV te Zeebrugge/Oostende.
Over de online enquête De enquête was online beschikbaar tussen 5 januari 2017 tot en 11 januari In totaal hebben we 1406 antwoorden verzameld: 863.
#GoldenRules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Juli 2017.
Versie (S60) Link tussen het Enig document (ED) en de gegevensbank van MASP vergunningen voor de domiciliëringsprocedure en de vereenvoudiging.
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
Overheidsopdrachten en sociale economie
Administratieve Tijdlijn voor clubs
« OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale Economie » « Je t’aime moi non plus »
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
Aanbesteding Converged computing, networking en storage
Gegevensdeling via de hubs iShare conferentie 12/11/2015
EnergieID Inzicht in je verbruik (energie, water en/of transport)
Lokaal loket kinderopvang
Subsidie individueel vervoer:
Hulpmiddelen voor uw overheidsopdrachten
SROI Stadswerk.
Lokaal loket kinderopvang
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Inleiding campusvoorrang
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
EDSO Software Digitale KCEGids EDSO Software.
Onderwijskundige visie BS De Regenboog
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Transcript van de presentatie:

Open offerteaanvraag met Europese bekendmaking SO2016_660 RAAMOVEREENKOMST VOOR HET UITVOEREN VAN DUURZAME GLAZENWASSERIJDIENSTEN Open offerteaanvraag met Europese bekendmaking

VRAAG 1 Waar moeten de brandtrappen, verluchtingen en verlichtingstoestellen in de offerte ingebracht worden? SO2016_660

ANTWOORD 1 Noodtrappen (brandtrappen) Bijlage C – Detaillijst in te vullen door de inschrijver Kolom P = opgave van het aantal noodtrap-constructies (om zeker te zijn dat er gericht naar gezocht werd en niets vergeten werd) Kolom Q = opgave van de globale prijs per gebouw voor het reinigen en ontmossen van alle aanwezige noodtrap-constructies -> De globale prijs (kolom Q) zit uiteindelijk mee vervat in: de globale prijs voor een jaarlijkse “volledige beurt” van de BINNEN- EN BUITENzijde per gebouw (kolom AB), totaal per gebouw (kolom AD), inventaris (bijlagen B.1 en B.2) – post 1. SO2016_660

ANTWOORD 1 Verluchtingsroosters (gevels) Bijlage C – Detaillijst in te vullen door de inschrijver Kolom O = opgave van de globale prijs per gebouw BUITENzijde, (schoonmaak-)materialen en schoonmaakproducten inbegrepen -> De globale prijs (kolom O) zit uiteindelijk mee vervat in: de globale prijs voor een jaarlijkse “volledige beurt” van de BINNEN- EN BUITENzijde per gebouw (kolom AB), totaal per gebouw (kolom AD), inventaris (bijlagen B.1 en B.2) – post 1. SO2016_660

ANTWOORD 1 Buitenverlichtingselementen (verlichtingstoestellen) Bijlage C – Detaillijst in te vullen door de inschrijver Kolom R = opgave van het aantal buitenverlichtingselementen (om zeker te zijn dat er gericht naar gezocht werd en niets vergeten werd) Kolom S = opgave van de globale prijs per gebouw voor het reinigen van buitenverlichtingselementen -> De globale prijs (kolom S) zit uiteindelijk mee vervat in: de globale prijs voor een jaarlijkse “volledige beurt” van de BINNEN- EN BUITENzijde per gebouw (kolom AB), totaal per gebouw (kolom AD), inventaris (bijlagen B.1 en B.2) – post 1. SO2016_660

VRAAG 2 Betreft de prijsopgave voor een extra beurt enkel de prijs voor de ramen of ook voor de koepels, noodtrappen, buitenverlichtingen en verluchtingsroosters? SO2016_660

ANTWOORD 2 De prijsopgave voor een extra beurt betreft enkel de prijs voor de ramen aan de BUITENzijde, (schoonmaak-) materiaal en schoonmaakproducten inbegrepen. Bijlage C – Detaillijst in te vullen door de inschrijver Kolom W: indicatie van eventuele extra dienstverlening Kolom X: opgave van de globale prijs per gebouw voor een extra beurt aan de BUITENzijde, (schoonmaak-)materiaal en schoonmaakproducten inbegrepen Kolom Y: opgave van het gebruik van eventueel specifiek materiaal nodig voor het veilig uitvoeren van de extra beurt, m.n. een hoogtewerker < 10 m en/of > 10 m SO2016_660

VRAAG 3 Men vraagt een frequentie in te vullen voor de extra beurt buitenzijde. Wat wordt hiermee bedoeld? SO2016_660

ANTWOORD 3 Zie eveneens antwoord 2. Voor sommige gebouwen die recent vernieuwd of gerenoveerd werden, kan de opdrachtgever beslissen om jaarlijks een extra beurt in te plannen. Deze lijst is nog niet gekend. Voor andere gebouwen kan er adhoc (i.f.v. schoolfeest, bosrijke omgeving …) beslist worden om een extra beurt te laten uitvoeren. Bijlage C – Detaillijst in te vullen door de inschrijver Kolom Y: opgave van het gebruik van eventueel specifiek materiaal nodig voor het veilig uitvoeren van de extra beurt, m.n. een hoogtewerker < 10 m en/of > 10 m SO2016_660

VRAAG 4 Het grootste struikelblok is de verdeling in blokken. Tijdens de bezoeken werd dit niet toegelicht en op de plannen is dit ook niet duidelijk. Vooral als er per gebouw ook een blokverdeling is. Daar waar meerdere gebouwen zijn, wordt gevraagd de prijs per blok op te delen. Zo zijn er scholen met twee, drie of vier delen, die opgedeeld worden met diverse nummers. Bijvoorbeeld 2017 en 2018. Ter plaatse weten de schoolmedewerkers ook niet welke verdeling er in hun school is. Er zijn scholen waar er maar 1 gebouw is. Toch worden er drie onderverdelingen gevraagd. SO2016_660

ANTWOORD 4 Cf. III.2 van het bestek: “Een locatie is een verzameling van binnen- en buitenruimten die fysiek verbonden zijn, waarbij de grenzen bepaald worden door perceelsgrenzen die overeenkomen aaneenschakeling van grondpercelen en waar 1 of meerdere gebouwen van het AG Stedelijk Onderwijs gevestigd zijn. Meerdere gebouwen op eenzelfde locatie staan niet altijd in verbinding met elkaar.” De opgave per locatie van het aantal “losstaande gebouwen” in bijlage C - detaillijst werd gemaakt ter indicatie van het aantal gebouwen op één locatie. Deze informatie werd verstrekt in functie van een realistische inschatting van de opdracht en bijgevolg de opmaak van de offerte. De detaillijst zal vereenvoudigd worden tot 1 lijn per locatie (+/- = school, adres …) SO2016_660

VRAAG 5 Lamorinièrestraat 10 is geen inkom. Lamorinièrestraat 16 heeft wel volledige gebouwen. Bij navraag zou Lamorinièrestraat 10 niet meer worden gebruikt. SO2016_660

ANTWOORD 5 Lamorinièrestraat 10 is het officiële adres van de school en geeft toegang tot de gebouwen op de locatie Lamorinièrestraat 16 (m.n. de turnzalen en lokalen). De locatie Lamorinièrestraat 10-16 telt verschillende gebouwen. Deze gebouwen zijn echter niet met elkaar verbonden, vandaar de aparte nummering in het overzicht (zie eveneens antwoord 4). SO2016_660

VRAAG 6 Grétrystraat krijgt volgnummer A7_16, Lamorinièrestraat 244-248 krijgt ook nummer A7_16? SO2016_660

ANTWOORD 6 Dit is één locatie (zie antwoord 4 en definitie van een locatie). Via Lamorinièrestraat 244-248 heeft men toegang tot de Grétrystraat, vandaar dat de nummering elkaar opvolgt in het overzicht. ! Detail van de nummering: Ingang Grétrystraat 46: A7_1601, A7_1602 en A7_1603 Ingang Lamorinièrestraat 244-248: A7_1604, A7_1605, A7_1606 en A7_1607 SO2016_660

VRAAG 7 Enkele TL-verlichtingen op de speelplaats zijn beschermd met een rooster en kunnen dus niet worden gereinigd. SO2016_660

ANTWOORD 7 Het is aan de inschrijver om te bepalen tot welk niveau deze verlichtingselementen op een veilige manier kunnen worden gereinigd. De inschrijver wordt geacht alle mogelijke methoden te gebruiken om de TL-verlichtingen in de mate van het mogelijke te reinigen (uitblazen van de verlichtingsbakken met hoge lucht). SO2016_660

VRAAG 8 De verluchtingsroosters zijn ook niet altijd duidelijk. Sommige zijn uitlaten van de verwarmingen, vooral in de containers. Moeten deze ook worden gepoetst? SO2016_660

ANTWOORD 8 De verluchtingsroosters dienen afgestoft te worden. Gebruik van water is niet toegelaten, in het kader van het veilig uitvoeren van de opdracht. SO2016_660

VRAAG 9 Jozef De Bomstraat staat leeg en kon niet worden bezocht. Bij navraag blijkt deze locatie dan ook geen dienstverlening meer nodig te hebben. Wordt deze locatie dan ook geschrapt? SO2016_660

ANTWOORD 9 Deze locatie dient te worden behouden. De gebouwen op deze locatie behoren toe aan AG SO. De dienstverlening dient ook hier voorzien te worden in het volledige gebouw. SO2016_660

VRAAG 10 De meeste noodtrappen hebben een betonnen platform of geperforeerde platen en kunnen dus met een hogedrukreiniger gereinigd worden. Maar er zijn ook noodtrappen met open roosters. Dienen deze mee opgenomen te worden in de opdracht (en dus prijsopgave)? SO2016_660

ANTWOORD 10 Het doel van het reinigen en ontmossen van de noodtrappen is het verzekeren van een veilig gebruik van deze evacuatieweg. In geval van een noodtrapconstructie met open roosters dient enkel de structuur en directe toegang tot deze constructie mee gereinigd te worden. SO2016_660

VRAAG 11 Kunnen we in het kader van sociale economie mensen inschakelen in de administratie? SO2016_660

ANTWOORD 11 Neen. Het inschakelen van personen in gesubsidieerde tewerkstelling betreft de inschakeling tijdens de uitvoering van de gehele opdracht. We verwijzen hierbij o.a. naar I.2.1 (p. 9-10) en I.13 (p. 20 e.v.) van het bestek. Het is aan de inschrijver (i.s.m. gesubsidieerde tewerkstelling) om invulling te geven aan het opgelegde minimum aantal manuren te presteren door personen in gesubsidieerde tewerkstelling én de realisatie van de doorstroom van deze personen naar niet- gesubsidieerde tewerkstelling. SO2016_660

TOT SLOT Geplande downtime e-Procurement ten gevolge van de nieuwe wetgeving overheidsopdrachten Op 30 juni 2017 treedt de nieuwe wetgeving overheidsopdrachten in werking. Om de e-Procurement applicaties te kunnen aanpassen aan deze nieuwe regelgeving, zal het volledige e-Procurement platform offline zijn van woensdagavond 28 juni 2017 (18u) tot dinsdagochtend 4 juli 2017 (6u). Gedurende deze periode zullen alle applicaties onbereikbaar zijn, zowel voor ondernemingen als voor aanbestedende overheden. SO2016_660

TOT SLOT Vanaf dinsdag 4 juli 2017 om 6u zal het volledige platform terug beschikbaar zijn. Om ondernemers voldoende tijd te bieden om elektronische aanvragen tot deelneming of offertes in te dienen, zal het openen van dossiers in e‑Tendering echter pas terug mogelijk zijn vanaf donderdag 6 juli 2017. Meer info: http://www.publicprocurement.be/nl/nieuws/geplande- downtime-e-procurement-tgv-nieuwe-wetgeving- overheidsopdrachten SO2016_660

TOT SLOT Het stellen van vragen via het forum van e-Notification (cf. p.4 van het bestek) is bijgevolg tussen 28/6 (18u) en 4/7 (6u) niet mogelijk. Eventuele vragen* dienen dan per e-mail verstuurd te worden aan aankoop@so.antwerpen.be. * Uiterlijk 10 dagen vóór de datum van de openingszitting. SO2016_660