Hoofdstuk 1 jongens en meisjes

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De 5 dimensies van cultuur
Advertisements

Massamedia en cultuur Normen Specifieke regels in groep / samenleving
Je hoofd veilig op Zijn schoot.
De eerste mensen Paragraaf 1 Hoofdstuk 2.
Lotgenotencontact.
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Workshop Knallende ruzie
Ho 6: Motivatie.
4. De Wereld na Toch ook echte oorlog.
Workshop Relationele en seksuele vorming
Nature / Nurture: Aangeboren ? Aangeleerd ?
Ongewenste omgangsvormen
Uitleg bij 82-89, historische vaardigheden
Een eigen persoonlijkheid
Samenvatting in beeld van het werkboek Maatschappijleer
Voorbereid op stage Les 3: de leerling.
2.1 Jong geleerd, oud gedaan
Morele ontwikkeling en opvoeding
Vragen 1.2 A.
Diversiteit in de techniek Niet vanzelf, wel vanzelfsprekend Sjiera de Vries.
De Maya’s zeggen over Joris: Joris is geboren vanuit zuiverheid en waarheid.Joris wil niets liever dan anderen dienen.Hij kan ervoor kiezen anderen te.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Criminaliteit & Rechtsstaat
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Rook-en alcoholspecifieke opvoeding
UITGAAN & ZINLOOS GEWELD
Project ‘Ernstig betrokken’
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 7 Onderdeel : conflicten
Luisteren naar ouders Week 4. Programma vandaag  Theoretische uiteenzetting  Plenair oefenen in de klas  Zelfstandig oefenen.
Beroepshouding en beroepscode
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
Heel gewoon maar toch anders.
Richtlijnen voor gedrag Hoofdstuk 4 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.
Niet- confessionele Zedenleer. Wat is Niet- confessionele Zedenleer? (NCZ) = Zedenleer, maar niet gebaseerd op geloof, niet zomaar iets als waar aannemen.
HET IS HIER GEEN HOTEL!.
Ontwikkelingspsychologie
Maatschappelijk vraagstuk
Vragen 1.2 A.
H3 Wat is normaal?.
Pluriforme samenleving paragraaf 2
…..LET OP…………. Deze powerpoint gaat over de “Oorzaken van criminaliteit”. De powerpoint bevat de basisstof die je moet kennen om het centraal schriftelijk.
Pluriforme samenleving
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
H1 Hoe word je wie je bent?.
H2 Een leven lang leren.
Psalm 8 Heer, wat bent U goed! U ziet alles en iedereen op de aarde.
3. Oorzaken van criminaliteit
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Alle Neuzen Dezelfde Kant Op?
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Se AANDACHTSPUNTEN.
Tekstboek: Interactieve opdrachten: Via SOM -> Leermiddelen Of
Aangeboren of aangeleerd?
Aangeboren of aangeleerd?
Afsluiting van het algemene gemeenschappelijke deel
Nederland en de rest van de wereld
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Energizer: Thema Efelijkheid
SEL Les 2: normen en waarden.
Maatschappijleer Normen en waarden
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 1 jongens en meisjes

Paragraaf 1 geboren of gemaakt Biologische verschillen Jongens zijn sterker gebouwd Meisjes kunnen beter met emoties omgaan

Aangeboren Kleur haar Kleur ogen Aangeleerd Roken taal

Rolpatroon: gedrag dat iedereen van jou verwacht

Vooroordelen Een vooroordeel is een mening die mensen al bij voorbaat in hun hoofd hebben over andere (groepen) mensen, zonder te weten of het wel klopt met de feiten.

Feit: een gebeurtenis die klopt met de werkelijkheid

Waarden : wat iedereen belangrijk vindt Normen: regels die we maken om de waarden veilig te stellen