Mediagedrag van Millennials

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Eeklo aan het werk: verslag van een inhaalrace Werkloosheidscijfers Eeklo Gregory Cremmerye.
Karin Monshouwer, Trimbos-instituut
Bonding and bridging Social media als platform voor nieuws en discussie in de multiculturele samenleving.
3.1 Bij het maken van vragen moet je letten op:
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
de ouderbetrokkenheid vergroten
1 De uitkeringstrekkers van de RVA toegelaten op basis van arbeidsprestaties voor de OCMW’s in toepassing van artikel 60 § 7 van de organieke wet betreffende.
Sociale media op school
H7: Wat is ethiek? 1. Wat is ethiek? 2. Wat zijn ethische problemen?
Enquête.
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
Doel onderzoek : ALGEMEEN : De kwaliteit van leven in de verschillende zorggroepen. Is er een verband tussen : veranderingen in fysieke, psychische en.
AUTEURS drs. Marja Ruigrok Fernando McDougal MSc DATUM AMSTERDAM, Maart 2007 Een kwantitatief onderzoek naar het fenomeen webloggen in Nederland In samenwerking.
Unmapped | Anouk Corver Corine Vuijk. Hoofdthema | Onbekendheid & Anonimiteit.
Gopress in Limburg: abonnement op – Gopress Kiosk: 22 bib – Gopress Krantenarchief: 29 bib.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Alcohol, roken en opvoeding
© GfK 2014 | Boekenbranche meting 30 | September RAPPORTAGE BOEKENBRANCHE METING 30 2 e thema meting van 2014, naar digitaal lezen Oktober.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Draaitabellen in Excel Rotterdam, 6 december 2011 drs. ing. M.M.A. Scheepers Instituut voor Management Opleidingen.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Inleiding AAN DE SLAG MET HET INTRANET Aan de slag met het intranet 1.
1© GfK | De Nederlandse Investeringsmonitor | November 2015 De Nederlandse Investeringsmonitor © GfK | November 2015.
Onderzoeksvaardigheden
RCT naar het effect van een online decision aid voor zelftesten Martine Ickenroth, Janaica Grispen, Gaby Ronda, Geert-Jan Dinant, Nanne de Vries, Trudy.
Hagenaars en sport Onderzoek sportdeelname december 2015 Versie.
Leeswijzer bij de bijlagen   In deze bijlagen bij het NVZ-strategiedocument Zorg voor 2020 zijn de belangrijkste grafieken en brondocumenten voor u geselecteerd.
2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
De seksuele start Timing en kenmerken van de eerste keer, en verbanden met de latere seksuele loopbaan Dra. Katrien Symons Prof. Dr. Mieke Van Houtte Dr.
Bent u opzoek naar een ring: … voor een bruiloft? … voor een verloving? …voor een speciaal iemand?
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Uw kind in de 2 e klas Alcohol, roken en opvoeding 1.
Magazines. Bron: NUV/GPT betaalde publiekstijdschriften telt Nederland. Ons land heeft daarmee een rijk en gesegmenteerd aanbod van titels
Cultuurconnect 2017 Haalbaarheid en marktpotentieel
Operationeel plan DIMAGINI
Bevraging streekproducten
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
Bits & Bytes Magazine Media.
Sociaal werk 2 Stoornis/beperkingen
Onderzoek in Apps.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Bits & Bytes Magazine Media 2017.
‘Mobile Guidelines’ DO’s
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Vakgroep Frans.
Jongeren en seks Plaatje.
Lezen samenvatten.
Eenzaamheid NHN Doelgroep Jongeren Volwassenen Ouderen - 48%
Gebruikersonderzoek GroeiGids
Werkbarometer 2018: Gender & Diversiteit
Marketing Week 3 les 1.
ClupApp van HTV Berg & Dal
Werkbarometer 2018: Gender & Diversiteit
Rookenquête 2018 Een onderzoek voor Stichting tegen Kanker, uitgevoerd door GfK Belgium Rapport 1.
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Introductie Bibliotheek
Jongerenonderzoek Fairtrade Gemeente campagne
Food cabinet – Imago nederlands fruit
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Vlaming en brusselaar als ambassadeur voor Vlaanderen en Brussel
Transcript van de presentatie:

Mediagedrag van Millennials MEET THE MILLENNIALS Mediagedrag van Millennials

APPS

AANTAL APPS OP TELEFOON

MEEST GEBRUIKTE APPS - meerdere keren per dag -

MEEST GEBRUIKTE APPS - meerdere keren per dag - 64% 46% 43% 25% 21% 16% 16-20 jaar 80% 50% 49% 42% 45% 29% 21-25 jaar 54% 45% 37% 21% 16% 6% 26-30 jaar 56% 43% 43% 10% 0,9% 6%

MAGAZINES

45% leest 1 of meerdere magazines per maand ABONNEMENT 45% leest 1 of meerdere magazines per maand

VOORKEUR ABONNEMENTSVORM Vrouwen, 16-20 jarigen en hoogopgeleiden geven vaker voorkeur aan papieren abonnementsvormen

MAGAZINES ONLINE Bekendheid van concepten om magazines online te lezen is laag. 73% kent dergelijke concepten niet 25% van de millennials gebruikt concepten om magazines online te lezen Naarmate leeftijd stijgt, neemt het gebruik van dergelijke concepten toe Blendle (11%) en Tijdschrift.nl (9%) meest gebruikte concepten om magazines online te lezen

ONLINE PLATFORMS

6% heeft abonnement op website of apps met toegang tot artikelen ONLINE PLATFORMS Hoe kom je aan de artikelen die je leest via online platforms? Social media belangrijkste aanjager voor het lezen van online artikelen

MEEST GEBRUIKTE PLATFORMS - Mannelijke millennials - 44% 31% 25% 25% 24% 20%

MEEST GEBRUIKTE PLATFORMS - Vrouwelijke millennials - 20% 16% 15% 15% 14%

STELLINGEN

STELLINGEN 47% heeft duidelijke dagelijkse routine 33% gaat actief op mbt media die ze gebruiken 33% gaat actief op zoek naar nieuws, trends en informatie via verschillende bronnen 51% ziet nieuws als onderdeel van zijn/haar ontwikkeling 47% is kritisch naar media 51% vindt het belangrijk om snel op de hoogte te zijn van het nieuws, de laatste trends en andere info

STELLINGEN Hoogopgeleide en vrouwelijke millennials hebben het vaakst een dagelijkse routine m.b.t. tot de media die ze gebruiken Hoogopgeleide en mannelijke millennials zijn meest kritisch naar media Hoogopgeleide en mannelijke millennials gaan meest actief op zoek naar nieuws, trends en informatie via verschillende bronnen Hoogopgeleide millennials zien nieuws het meest als onderdeel van zijn/haar ontwikkeling

STELLINGEN 27% heeft een voorkeur voor 54% vindt aandacht schriftelijke informatie 54% vindt aandacht voor ‘factchecking’ belangrijk 19% deelt vaak online artikelen via social media 35% geeft aan informatie eerder op te nemen via video’s en plaatjes dan via tekst

STELLINGEN Hoogopgeleide millennials hechten het meest aan aandacht voor ‘factchecking’ Naarmate leeftijd stijgt, deelt men vaker online artikelen via social media Hoe jonger, hoe meer men visueel is ingesteld. Vrouwen zijn visueler ingesteld dan mannen Hoogopgeleide en oudere millennials hebben het vaakst een voorkeur voor schriftelijke informatie. Ook vrouwen geven, ondanks dat ze visueler zijn ingesteld, vaker de voorkeur aan schriftelijke informatie

Onderzoeksverantwoording

ONDERZOEKSVERANTWOORDING N= 523 (Millennials panel Novio Research) Millennials in de leeftijd van 16-30 jaar, verdeeld naar geslacht, leeftijd en opleiding Representatief voor millennials in Nederland gebaseerd op de Gouden Standaard Veldwerk: week 17 t/m 19 2016

Meer informatie: info@mma.nl