Mediagedrag van Millennials MEET THE MILLENNIALS Mediagedrag van Millennials
APPS
AANTAL APPS OP TELEFOON
MEEST GEBRUIKTE APPS - meerdere keren per dag -
MEEST GEBRUIKTE APPS - meerdere keren per dag - 64% 46% 43% 25% 21% 16% 16-20 jaar 80% 50% 49% 42% 45% 29% 21-25 jaar 54% 45% 37% 21% 16% 6% 26-30 jaar 56% 43% 43% 10% 0,9% 6%
MAGAZINES
45% leest 1 of meerdere magazines per maand ABONNEMENT 45% leest 1 of meerdere magazines per maand
VOORKEUR ABONNEMENTSVORM Vrouwen, 16-20 jarigen en hoogopgeleiden geven vaker voorkeur aan papieren abonnementsvormen
MAGAZINES ONLINE Bekendheid van concepten om magazines online te lezen is laag. 73% kent dergelijke concepten niet 25% van de millennials gebruikt concepten om magazines online te lezen Naarmate leeftijd stijgt, neemt het gebruik van dergelijke concepten toe Blendle (11%) en Tijdschrift.nl (9%) meest gebruikte concepten om magazines online te lezen
ONLINE PLATFORMS
6% heeft abonnement op website of apps met toegang tot artikelen ONLINE PLATFORMS Hoe kom je aan de artikelen die je leest via online platforms? Social media belangrijkste aanjager voor het lezen van online artikelen
MEEST GEBRUIKTE PLATFORMS - Mannelijke millennials - 44% 31% 25% 25% 24% 20%
MEEST GEBRUIKTE PLATFORMS - Vrouwelijke millennials - 20% 16% 15% 15% 14%
STELLINGEN
STELLINGEN 47% heeft duidelijke dagelijkse routine 33% gaat actief op mbt media die ze gebruiken 33% gaat actief op zoek naar nieuws, trends en informatie via verschillende bronnen 51% ziet nieuws als onderdeel van zijn/haar ontwikkeling 47% is kritisch naar media 51% vindt het belangrijk om snel op de hoogte te zijn van het nieuws, de laatste trends en andere info
STELLINGEN Hoogopgeleide en vrouwelijke millennials hebben het vaakst een dagelijkse routine m.b.t. tot de media die ze gebruiken Hoogopgeleide en mannelijke millennials zijn meest kritisch naar media Hoogopgeleide en mannelijke millennials gaan meest actief op zoek naar nieuws, trends en informatie via verschillende bronnen Hoogopgeleide millennials zien nieuws het meest als onderdeel van zijn/haar ontwikkeling
STELLINGEN 27% heeft een voorkeur voor 54% vindt aandacht schriftelijke informatie 54% vindt aandacht voor ‘factchecking’ belangrijk 19% deelt vaak online artikelen via social media 35% geeft aan informatie eerder op te nemen via video’s en plaatjes dan via tekst
STELLINGEN Hoogopgeleide millennials hechten het meest aan aandacht voor ‘factchecking’ Naarmate leeftijd stijgt, deelt men vaker online artikelen via social media Hoe jonger, hoe meer men visueel is ingesteld. Vrouwen zijn visueler ingesteld dan mannen Hoogopgeleide en oudere millennials hebben het vaakst een voorkeur voor schriftelijke informatie. Ook vrouwen geven, ondanks dat ze visueler zijn ingesteld, vaker de voorkeur aan schriftelijke informatie
Onderzoeksverantwoording
ONDERZOEKSVERANTWOORDING N= 523 (Millennials panel Novio Research) Millennials in de leeftijd van 16-30 jaar, verdeeld naar geslacht, leeftijd en opleiding Representatief voor millennials in Nederland gebaseerd op de Gouden Standaard Veldwerk: week 17 t/m 19 2016
Meer informatie: info@mma.nl