Jeugdopleiding HHC Hardenberg

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TRAININGSVOORBEREIDING
Advertisements

Aantal spelers : keeper Datum :
Pass en afwerkvorm  Fase: Warming-up Leeftijd: Senioren en A en B-jeugd
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Aantal spelers. : keepers. Datum. : Teamfunctie
PRESENTATIE JEUGDKADER s.v. DFS
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Workshop Train de Trainer
COACH-AVOND 11 september 2013
Leerplan RKDEO Leerdoelen (leeftijdsafhankelijk)
Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
Zaalhockey Hallen hockey Indoor hockey
KNVB Clubcoach: Sandro Pinna
JEUGDVOETBALDAGEN 2011 Horst.
Trainingsvoorbereiding
Coach momenten Balbezit tegenstander (verdedigen) Balbezit (aanvallen)
Het voorbereiden van training(en)
COACH-AVOND 15 september 2014
Doelstelling: Naam Ad Dubbelman opdracht 2.1
24 januari 2015 Aangepast programma i.v.m. weersomstandigheden
Onderwerp: Zaal intro 2 symbolen 1 Training van de week. Training 1
Onderwerp: Aannames A B symbolen Training van de week.
Onderwerp: Zaal intro C B A symbolen Training van de week. Training 2
Trainingvoorbereiding formulier
Technisch Jeugdcoördinator Ad v.d.Broek
Zaalhockey Jeugd Seizoen breedte.
E en F Groep 4 tegen 4 naar 7 tegen 7.
Selectieproces/Indeling Keepers. Doelen Doelen: zo’n breed mogelijk keeperkader creëren zodat onderlinge concurrentie gaat leiden tot verbetering kwaliteit.
1ste jaars E - pupillen Training 1.
Naam: Yannick Bormans Thema: Basicstraining (Dribbelbewegingen) Periode 1 – Blok 3 (Voorwaarts) – Week 3 Basisbewegingen (HERHALING)  A1 (Ronaldo1) -
1 ste jaars E - pupillen Training 7. Aanvallen Thema 1 Aanvallen- positiespel in de opbouw - uitspelen 1 tegen 1 situatie Warming Up (20 minuten) Cock.
1ste jaars E - pupillen Training 4.
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
K. Rupel Boom FC Tactische richtlijnen Wim Scheers.
Trainingvoorbereiding formulier
Datum: Teamfunctie: Aanvallen Doelstelling technisch: Kappen,draaien en meenemen van de bal in combinatie met richtingsveranderingen Doelstelling.
Westfriezen Hoe gaan wij de club nog mooier maken? Jeugdbeleid
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 3 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
Training : 9 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
# Training : 2 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
# Training : 11 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
A B C Training : 8 Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B # Training : 7 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
A B C Datum : Teamfunctie : Verdedigen
C A D B # Datum : Teamfunctie : Aanvallen
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 6 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Training : 1 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Training : 4 Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Datum : Teamfunctie : Verdedigen Doelstelling technisch
# Datum : Teamfunctie : Aanvallen Doelstelling technisch
Workshop zaalhockey 28 november 2017.
SKILL GAMES JO8 & JO9.
SKILL GAMES JO10 & JO11.
TRAINING 1 ORIËNTATIEFASE
VISIEBOEK jeugdopleiding ELITE FIRST DIVISION
TRAINING ORIËNTATIEFASE
OEFENSTOF 3V3 U7 KFC Lentezon OEFENSTOF 3V3 U7 KFC Lentezon
TRAINING ORIËNTATIEFASE
Vorm 3: Partijvorm 2v1 Vrijlopen zonder bal
Leo Remco Speedy Don.
DEMOTRAINING.
Trainingvoorbereiding formulier
Transcript van de presentatie:

Jeugdopleiding HHC Hardenberg Opening VVON bijeenkomst

Jeugdopleiding HHC Hardenberg Welkom, even voorstellen + programma De club HHC Hardenberg. Jeugdopleiding HHC Hardenberg ; - ontwikkeling jeugdvoetbal beleidsplan - visie opleiding - structuur opleiding Toekomst

Jeugdopleiding HHC Hardenberg - presentatie jeugdopleiding. - koffie/broodjes. - trainingen D-pupillen en C-junioren. - evalueren trainingen. - uitleg training HHC 1 door Marcel Groninger. - training HHC 1. - evalueren training HHC 1. - afsluiting bijeenkomst.

Jeugdopleiding HHC Hardenberg Visie opleiding; - Het optimaal opleiden en begeleiden van de jeugd is de hoofddoelstelling . Voor zowel de korte termijn als de lange termijn geldt dat bij de jeugd het behalen van een kampioenschap niet een doel op zich is. - TIPS (basis elementen techniek,inzicht,persoonlijkheid,snelheid) - balbeheersing, (handelingen aan de bal) is basis voor verdere voetbalontwikkeling (F&E-pupillen) - verder ontwikkelen van de techniek in basisvormen D t/mA - verder ontwikkelen van het inzicht in het herkennen van spelbedoelingen - het ontwikkelen van het inzicht van de hoofdmomenten van voetbal (spelinzicht) - Vaste speelwijze van 4;4 bij de mini’s, naar 7;7 bij F&E pupillen (1-3-3 formatie) naar 11;11 vanaf de D-pupillen (1-4-3-3 formatie) - creëren van een doorlopende leerlijn.

Jeugdopleiding HHC Hardenberg Jeugdvoetbalbeleidsplan - aanleiding voor ontwikkeling jeugdvoetbalbeleidsplan; a. stabiele topklasse zijn/blijven b. op termijn uit zoveel mogelijk “ eigen” opgeleide spelers c. opleiding in de breedte = niet selectie elftallen. - doelstellingen jeugdvoetbalbeleidsplan zijn; a.- ontwikkelen van een heldere en transparante structuur binnen de vereniging en deze handhaven, waardoor de coördinatie en communicatie blijvend zal verbeteren b.- concrete en duidelijke richtlijnen (voetbalplan) c.- eerste selectieteam op termijn uit zoveel mogelijk zelf opgeleide spelers bestaat. e.- creëren voor een doorgaande leerlijn middels voetbalplan F t/m beloften

Jeugdopleiding HHC Hardenberg Structuur opleiding; borging van het JVB en handboek F&E-pupillen door de technische commissie. opleiden trainers/kader/leiders. selectie elftallen zijn; F & E 1t/m4 D1 & D2, C1 & C2, B1, A1 en het beloften elftal. alle selectie’s trainen 2/3 keer per week. trainingsruimte minimaal 2/3 veld. regelmatig trainersoverleg

Jeugdopleiding HHC Hardenberg Voetbalplan E&F-pupillen (handboek F&E-pupillen) - in dit handboek wordt uitgelegd wat we verwachten van trainers die F & E pupillen trainen. - leeftijdskenmerken. - T van tips techniek. - gestructureerd thema’s met oefenstof a.h.v een leermatrix. - dit moet leiden tot een jeugdopleiding die uiteindelijk in de divisies van het jeugdvoetbal meedoet en daardoor de aansluiting naar het eerste elftal bevordert.

Technische vaardigheden/handelingen bij de F&E-pupillen ter verbetering van de techniek en de coördinatie. (video) Balgevoel ; Nr 1 bal met iedere stap links/rechts met voetzool vooruit en achteruit rollen. Nr.2 bal met de wreef links/rechts vooruit tikken. Nr 3 bal met de voetzool terughalen vervolgens met de wreef voorwaarts duwen. Nr.4 bal schuin voor het lichaam duwen vervolgens met de voetzool terughalen en in de andere richting duwen . Nr.5 bal telkens links/rechts zijwaarts voorlangs rollen Nr.6 bal telkens 1,2,3 binnenkant en buitenkant aantikken dan op de andere voet spelen  Snel voetenwerk ; Nr1. snelle tussentikken links en rechts Nr 2. snelle tussentikken links en rechts en halve draai Nr 3 snelle tussentikken links en rechts bal binnenkant voet afrollen op andere voet. Nr 4 met de punt v/d voet voorlangs afkappen buitenkant voet meenemen. Nr 5 achter standbeen langs kappen. Nr.6 snelle tussentikken links en rechts bal onder de voetzool afstoppen en omdraaien. Nr.7 snelle tussentikken links en rechts kruislings over de bal stappen en omdraaien. Nr.8 snelle tussentikken links en rechts onder de voetzool terughalen en afdraaien. Nr 9 snelle tussentikken links en rechts bal met Cruyff beweging terughalen. Nr.10 snelle tussentikken links en rechts achter het standbeen langs halen   Kap&draaien ; Nr.1 afkappen binnenkant-buitenkant li/re. Nr.2 afkappen buitenkant li/re. Nr 3 binnenkant-binnenkant. Nr.4 met de punt v/d voet voorlangs afkappen buitenkant voet meenemen. Nr.5 achter standbeen langs kappen. Nr 6 de overstap Nr 7 de sleepbeweging. Nr 8 voet op de bal, over de bal stappen, buitenkant andere voet meenemen. Nr 9 de schaarbeweging (enkel/dubbbel) Nr 10 de Zidane Nr 11 jongleren Jongleren

Planning trainingen F & E pupillen 5 -10 min Balgevoel (afwisselen met jongleren en dribbelen) = Nr 1 Bal met iedere stap links/rechts met voetzool vooruit en achteruit rollen. Jongleren en/of dribbelen. Nr.2 Bal met de wreef links/rechts vooruit tikken. Jongleren en/of dribbelen. 5-10 min Snel voeten werk (afwisselen met jongleren en dribbelen) Nr1. Snelle tussentikken links en rechts. Jongleren Nr 2. Snelle tussentikken links en rechts en halve draai. Dribbelen Nr 3. Snelle tussentikken links en rechts bal binnenkant voet afrollen op andere voet. 10-15 min Kap&draaien = Nr.1 = afkappen binnenkant- buitenkant li/re. Jongleren Nr.2 afkappen buitenkant li/re. Deze vormen icm afwerken op doel. 10-15 min Duel 1;1 = toepassenkapacties/schijnbe wegingen met verdediger recht voor je, scoren dmv lijndribbel of afwerken op doel met keeper. 15 min Partijspel = 4;4 / 5;5 Herhalen Nr 1,Nr 2 en Nr 3. Jongleren Tweetal 1 bal , de ene gooit de bal aan, de ander speelt de bal terug door ; a. volley binnenkant voet. b. volley met de wreef . c. opvangen op de knie en met volley binnenkant terugspelen. Accent op bewegenop de voorvoeten. 15 min Passen&trappen = 6 hoek, accent vooractie maken, strak inspelen, goede been aanspelen, juiste balsnelheid. Passen met li/re been. 15 min Positiespel 7;2 = accent is het inspelen van de vrije man, leren vrij (komen te) staan/ positie te kiezen. 15 min Partijspel = 4;4/5;5 accent op samenspelen maar blijf het maken van acties stimuleren   Herhalen Nr.1 t/m Nr.4 Nr.5 achter standbeen langs kappen. Nr 6 de overstap Nr 7 de sleepbeweging. Duel 1;1 = verdediger komt schuin voor je. Afwerken op doel met keeper. Toepassen kap & draaien en schijnbewegingen. vanuit spelpatroon icm afwerken op doel, accent vooractie maken, strak inspelen, goede been aanspelen, juiste balsnelheid. Passen met li/re been. 5-10 min Snel voeten werk (afwisselen met jongleren en dribbelen ) Nr.6 Snelle tussentikken links en rechts bal onder de voetzool afstoppen en omdraaien. . Nr.7 Snelle tussentikken links en rechts kruislings over de bal stappen en omdraaien. Tweetal 1 bal , de ene gooit de bal aan, de ander speelt de bal terug door ; a. volley binnenkant voet. b. volley met de wreef . c. opvangen op de knie en met volley binnenkant terugspelen. Accent op de voorvoeten. 5 -10 min Balgevoel (afwisselen met jongleren en dribbelen) = Herhalen Nr.1 t/m Nr.3 Herhalen Nr.4 t/m Nr. 7 Toepassen icm afwerken op doel. Nr 8 voet op de bal, over de bal stappen, buitenkant andere voet meenemen. Nr 9 de schaarbeweging (enkel/dubbbel) 15 min Positiespel 6;2/3 = accent is het inspelen van de vrije man, leren vrij (komen te) staan/ positie te kiezen. accent op samenspelen maar blijf het maken van acties stimuleren Herhalen Nr. 4 t/m Nr.7 Nr.8 Snelle tussentikken links en rechts onder de voetzool terughalen en afdraaien. Nr 9 Snelle tussentikken links en rechts bal met Cruyff beweging terughalen. 10. Snelle tussentikken links en rechts achter het standbeen langs halen. Herhalen Nr 6 t/m Nr. 9 Nr 10 de Zidane Nr 11 jongleren

Training F&E-pupillen HHC-Hardenberg Aantal spelers ; 8 spelers + 1 keeper Datum; maandag 31maart 2014 Doelstelling ; aanleren cq verbeteren van ; A. Kappen en draaien, B. Passen en trappen, C. 1v1 Duel D. Partijspel 4;4/5;5 Bewegingsvormen Organisatie Begeleiding/opmerkingen Bi/bui, bi/bi,. Kappen en draaien = Standbeen voorbij de bal Lichaam draaien bij kapactie Korte balaanraking Directe controle na kapactie Links/rechts werken Accent: Het juiste moment de bal afkappen, de bal voor je afkappen. 15 min: Kappen en draaien = 1. 2-tal tegelijk beginnen. 2. Kappen en draaien bij de pionnen. 3. Kappen en draaien met: 10 min: Passen en trappen = 1. Inspelen middenman, opendraaien en de buitenkant zoeken. (1) 2. Uitbreiden met kaatsen. 3. Inspelen spits, middelste man eronder, buitenkant inspelen. (2) 4. Situatie linksom/rechtsom. 5. Speler maakt vooractie en vraagt om de bal. Passen/Trappen = Speler zonder bal maakt vooractie en vraagt om bal Strakke ballen op juiste been inspelen Spits moet loopactie maken Accent: Strakke bal op juiste been inspelen 10-15 min: 1v1 Duel (keuze) = 1. Verdediger speelt aanvaller in 2. Aanvaller kan scoren op 2 goals 3. Aanvaller probeert bal in 1x te controleren, liefst in de loop 4. Verdediger kan bij onderschepping scoren door bal uit te dribbelen 5. Evt. wedstrijdvorm met 2 teams 6. Verdedigers worden aanvallers (en andersom) 1v1 Duel = Strakke inspeelpass Juiste aanname schuinwaarts (richting de ruimtes) Snelheid met de bal/in de actie Verdediger moet proberen een doelpunt te voorkomen Evt. 2 situaties Accent: Bal voorwaarts in de loop meenemen, en snelheid maken. 15-25 min: Partijspel 4;4/5;5 = 1. De opbouw van achteruit en bij BV/BBT het vooruit druk geven 2. Opbouw begint bij de keeper 3. Stimuleren diepte zoeken 4. Proberen spits te bereiken en van daaruit verder voetballen 5. Beweging zonder bal, onderkomen 6. Kan de spits niet bereikt worden, bouwen we gewoon van achteruit op en zoeken we de makkelijke oplossing. Partijspel 4;4/5;5 = Bij BB keeper, het veld groot maken en aanspeelbaar zijn. Spits staat hoog op (lengte) Als de bal bij de spits is, proberen te kaatsen op 1 v/d bijkomende buitenspelers Centrale verdediger kiest kant van opbouwen Keeper speetl mee !!!! Er mag pas gescoord worden als diegene met bal over de middellijn is. Accent: De opbouw van achteruit en bij BV/BBT het vooruit druk geven.

Voetbalplan D-pupillen – beloften (jvb) Jeugdopleiding HHC Hardenberg Voetbalplan D-pupillen – beloften (jvb) - vanaf de D-pupillen t/m het beloften elftal leiden we op in een 1-4-3-3 formatie, variërend met de p.n.v/p.n.a. - het voetbalplan is de “rode draad” voor de club/trainers om zich te ontwikkelen tot betere (jeugd)voetballers in het 1-4-3-3 spelsysteem op een zo hoog mogelijk nivo. - trainingen moeten gericht zijn om spelers/team op deze speelwijze te ontwikkelen. - theorie (JVB) naar de praktijk (trainingsveld).

Jeugdopleiding HHC Hardenberg Waar staan we nu …… de toekomst? Structuur staat. JVB als leidraad. Veel trainers zijn opgeleid. Er is meer overleg en ook meer draagvlak. Er is veel gedaan aan randvoorwaarden. Talenten worden benoemd en gevolgd.(POP) Professionaliseren

Jeugdopleiding HHC Hardenberg Vragen ?????