#GoldenRules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Juli 2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Advertisements

2013 EVALUATIES N+1. INLEIDING • Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Praktijkwerkplaats Poort Verbinding vrijwilliger en professional / Samenwerking formele en informele zorg Henriëtte Nauta (VMCA) en Marjan van Doorn.
Presentatie nieuwe media
E. Nezer SLA-actieplan teneinde de termijnen voor de invoering van de bijwerkingen te verkorten.
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
Evaluatie van de sensibiliseringsacties van de OCMW's Engender asbl.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
De regeling Praktijkleren
Project Quickscan gezondheidsvaardighede n in het MCL Eindejaarsbijeenkomst Alliantie Gezondheidsvaardigheden 19 december 2013.
Betrokkenheid op de werkvloer
moderniseren van het curriculum.
Leven Lang Groen Leren Manifestatie groen onderwijs Marcel Creemers (Citaverde) Arry Verhage (Agro Opleidingshuis) Liesbeth van der Vegt (LTO) 12.
ACT Advies, Consultancy & Training Note: deze presentatie is op hoofdlijnen beschreven en vraagt om nadere toelichting.
Voorstelling van de resultaten van de Consultatie Thema: Toegankelijkheid.
Workshop ‘visieversneller’
1 MET GEDEELDE KRACHT Symposium Bindkracht / GIPSO.
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
DMK – week 2.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
Schermenproject Seniorendag 2 oktober Schermenproject Makkelijk contact tussen (oudere) alleenstaanden onderling en zorgondersteuners, o.a. studenten.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
Kennissessie De woonvisie en uw woningcorporatie(s)
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
OR & Reglement. Conform WOR: iedere OR moet een reglement opstellen waarin … “de onderwerpen worden geregeld die bij of krachtens deze wet ter regeling.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Communicatie over veranderingen in zorg en welzijn – gemeenten en zorgaanbieders Saskia ter Kuile communicatiemanager In voor zorg! 24 feb 2015.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Workshop Girls’ Talk+ Annelies Kuyper. Girls’ Talk+: een groepsprogramma voor meiden met een licht verstandelijke beperking (LVB) ter voorkoming van onbedoelde.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Doelen realiseren met media
Functionerings- en ontwikkelgesprekken met rendement
Win with Bosch - Promotions 2016
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
acht locaties in Zeeland en Zuid Holland
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Curriculum gespreksvaardigheid
Adviestraject Adviestraject Wat betekent dit? 10 april 2015
BEVRAGING CD&V - SENIOREN
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Het loopt niet zoals we verwachten
Doorontwikkelen BRON vo
Veiligheid op de werkvloer
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Preventie van alcoholgebruik van adolescenten door verbeterde ouder-kind alcoholspecifieke communicatie: De “Hou vol! Geen alcohol” pilot studie Suzanne.
Samen waarderen we veiligheid!
Implementatietraject Doorontwikkelen BRON vo
HET HSEQ-charter Integratieset H3SE Module TCG 1.3.
Inleiding Prof. Gwendolyn Portzky
#Goldenrules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Februari 2018.
IVV Sint-Vincentius – Gent 11 november 2012
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Inspelen op innovaties
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

#GoldenRules themacampagnes GERICHT OP EEN BLIJVEND bewustZIJN VAN DE Gouden regels Ondersteunend materiaal implementatie- Juli 2017

themacampagnes, WAAROM EN VOOR WIE? Ter bevordering van de assimilatie van de Gouden Regels in de vorm van verplichtingen en verboden, wil de HSE-directie van de Groep Ploegen op lange termijn inzetten om in detail de twaalf Gouden regels te ontwikkelen Ploegen met goede praktijken ter beschikking stellen, alsook gebruiksklare hulpmiddelen om de assimilatie en toepassing te ondersteunen - Aansluiten bij ongevallenstudies van de Groep door voorrang te geven aan onderwerpen met een hoog aantal ongelukken Doelstellingen van de campagnes Bewustzijn vergroten omtrent het risico verbonden aan het niet naleven van de uitgelichte Gouden Regel Herinneren van de regels en het belang van ze in acht te nemen Verspreiden van de toe te passen goede praktijken op een leerrijke en geïllustreerde manier Raad overbrengen en feedback delen Verandering van praktijken en gedragingen aanmoedigen door aandacht voor dialoog en uitwisseling Doelgroep Total medewerkers en ingehuurde contractors #GoldenRules - themacampagnes – Juli 2017

HOE MOET DE CAMPAGNE Ingezet worden? Meerdere begeleidende instrumenten/hulpmiddelen ter beschikking in 10 talen Een gemeenschappelijk voetstuk is voorzien en bevat: 1 WebinSHarE campagnelancering met presentatie van de campagne en verwachtingen 1 affiche over de uitgezette Gouden Regel 1 set voorlichtingsfiches in de vorm van tips om de regel te verduidelijken en de ploegen in te lichten 1 gebruiksklare presentatiekit met ongevallenstatistieken en feedback van uitgezet thema om bewustwording te verzekeren 1 interactieve module van goede praktijken op het terrein via het Build’Inn platform om de ploegen aan te sporen hun positieve prestaties en successen op het terrein te delen 1 ludieke animatietoepassing om het onderwerp leuk te maken 1 gewone post van de #GoldenRules op het intern sociaal netwerk om het onderwerp courant te houden Veiligheidsmomenten Elk thema krijgt een implementatieplan, aangepast aan de behoeftes uitgedrukt door alle branches met o.a.: Een of meerdere digitaal ondersteuningsmaterialen ter ondersteuning van het onderwerp en ter verduidelijking waar nodig Elk ander didactisch hulpmiddel ter bevordering van bewustwording en opleiding omtrent het onderwerp: e-learning, infografie… De praktische hulpmiddelen zijn beschikbaar op tool box HSE : http://www.toolbox-hse.total.com/fr #GoldenRules - themacampagnes – Juli 2017

hOE MOET DE CAMPAGNE GEORGANISEERD WORDEN? De thema’s dienen aangepast te worden aan lokale praktijken voor gebruik in veiligheidsgesprekken, teamvergaderingen Safety Moment De kritische succesfactoren De campagnes moeten ingevoerd worden samen met uitwisselingen en gesprekken met Total en haar contractors, te organiseren door de management van de sites en filialen van de Groep Contractor managers moeten betrokken zijn bij de implementatie van de campagne Aanbevelingen De medewerkers aanmoedigen om deel te nemen aan uitwisselingen gewijd aan het onderwerp Vraag een manager om de gesprekken bij te wonen om de betrokkenheid van de management omtrent het onderwerp te benadrukken Ingehuurde contractors hierbij betrekken De campagne promoten door gebruik te maken van lokale communicatiehulpmiddelen #GoldenRules - themacampagnes – Juli 2017

Bewustzijn Verhogen Frequentie: Een implementatie over twee jaar, met een specifiek thema alle 2 tot 3 maanden* Juli 2017: Werk op hoogte Gouden Regel 10 December 2017: Systemen onder energie Gouden Regel 7 Oktober 2017 : Uitglijden, struikelen en vallen Gouden Regel 2 Om een dynamische uitwisseling omtrent de Gouden Regels te verzekeren is het aangeraden themagesprekken te organiseren tijdens de campagneperiode. *tijdschema te bepalen volgens ongevallenstatistieken van de Groep #GoldenRules - themacampagnes – Juli 2017

DE Lokale AANPASSING VAN hulpmiddelen Alle hulpmiddelen worden voorzien in een bewerkbaar formaat om aanpassingen aan lokale formaten te verzekeren waar nodig De hulpmiddelen zijn aangepast aan entiteiten die het Total handelsmerk niet dragen (bijvoorbeeld Hutchinson, Saft, Sunpower) De formulering van de Gouden Regels en verplichtingen/verboden moet ongewijzigd blijven Sommige informatie mag aangepast worden waar nodig,om overeen te komen met lokale regels en eisen Praktische hulpmiddelen zijn beschikbaar in de HSE toolbox: http://www.toolbox-hse.total.com/fr #GoldenRules - themacampagnes – Juli 2017

#GoldenRules; #OneHSE #GoldenRules - themacampagnes – Juli 2017