Meer communiceren met een klein budget

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

Communicatie met de achterban
verenigings- communicatie
Het is vandaag Girlsday!
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Ict - beleidsplan
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Communiceren met ouders
SOCIAL RETURN ROTTERDAM Hoe communiceer je social return?
Wat is een communicatieplan?
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
OPZOEKENEVALUERENOPSLAAN van informatie van op INTERNET door Bart Coene.
Goedemiddag. Wie blogt er? En waarom? Een blog is een eigen kanaal om nieuws te brengen.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Evenementencommissie RCU Zwolle
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Vorming Verenigingsadministratie
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Wivina De Bus, Communicatie-adviseur Hoe bereik ik - met een klein budget - meer mensen?
AUTEURS drs. Marja Ruigrok Fernando McDougal MSc DATUM AMSTERDAM, Maart 2007 Een kwantitatief onderzoek naar het fenomeen webloggen in Nederland In samenwerking.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Presenteren en communiceren
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Werk maken van Diversiteit in Rotterdam Woonstad Rotterdam.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Geestig: Brainstormtechnieken Wim Vervaeck. FASE 1: Brainstorm Divergeren = Rechtse hersenhelft Convergeren = Linker hersenhelft.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Inbound marketing en bloggen
Maak je website beter vindbaar!
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Het is vandaag Girlsday!
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Een vergadering organiseren
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Hoe toekomst bestendig ben jij
Welkom bij GO MEI 2016.
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Vergadering Personeelsdienst
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Vormingplus Limburg vzw
Zichtbaarheid Creëren
Maak een site en onderscheid
Gebruik VDAB-zelfbedieningstools
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
GEBRUIKSAANWIJZING Chris
Marketing in sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Meer communiceren met een klein budget Wivina De Bus, Externe communicatiemanager Provincie Limburg Vereniging weinig middelen

1 2 3 4 5 DOELGROEP BEGIN BIJ JEZELF KANAALKEUZE? SPRING ERUIT INHOUDSTAFEL 3 KANAALKEUZE? 4 SPRING ERUIT 5 HANDIGE GRATIS TOOLS

STELLING: Best probeer je zoveel mogelijk doelgroepen te benaderen, dan heb je het grootste bereik. DOELGROEP -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP

1 DOELGROEP DOELGROEP -Via integratiedienst -Via contactpersoon SIKH tempel Ook via flyers bib, affiche 1 DOELGROEP

1 Wie is je doelgroep? Baken af, hoe preciezer= best resultaat -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP

1 Wie is je doelgroep? – demografisch – hoe denkt de doelgroep? – noden? – kanalen? – hoe verleiden tot actie? Oppassen! Neem jezelf niet als referentie. DOELGROEP -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP

DOELGROEP -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP

1 Tip: Maak gebruik van een ijkpersoon DOELGROEP DOELGROEP -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP

DOELGROEP -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP

1 Wie is je doelgroep? Baken af, hoe preciezer= best resultaat -Iedereen bereiken = onmogelijk. Slechtste antwoord= alle Limburgers Wie is profiel van de openmonumentendag? 1 DOELGROEP

1 2 3 4 5 DOELGROEP BEGIN BIJ JEZELF KANAALKEUZE SPRING ERUIT INHOUDSTAFEL 3 KANAALKEUZE 4 SPRING ERUIT 5 HANDIGE GRATIS TOOLS

2 Wie bezocht deze maand zijn eigen website? BEGIN BIJ JEZELF Wees streng voor jezelf Wie ken je persoonlijk in je nabije omgeving van doelgroep, waarom krijg je hem niet overtuigd om te komen? Mond aan mond reclame=beste Gebruikersonderzoek: beperkt houden in lengte een trigger om deel te nemen. Belangrijk= hoe verzamel je de gegevens van diegene die het gaan invullen? Wie wil je bereiken? Kan ook gebruikt worden voor evaluatie 2 BEGIN BIJ JEZELF

2 BEGIN BIJ JEZELF BEGIN BIJ JEZELF Wees streng voor jezelf Wie ken je persoonlijk in je nabije omgeving van doelgroep, waarom krijg je hem niet overtuigd om te komen? Mond aan mond reclame=beste Gebruikersonderzoek: beperkt houden in lengte een trigger om deel te nemen. Belangrijk= hoe verzamel je de gegevens van diegene die het gaan invullen? Wie wil je bereiken? Kan ook gebruikt worden voor evaluatie 2 BEGIN BIJ JEZELF

2 Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren Wie bereik je vandaag? Gebruikersonderzoek Wedstrijd / gratis uitdelen Vraag feedback aan ijkpersoon. Bereik ik met mijn kanalen mijn doelgroep? BEGIN BIJ JEZELF Wees streng voor jezelf Wie ken je persoonlijk in je nabije omgeving van doelgroep, waarom krijg je hem niet overtuigd om te komen? Mond aan mond reclame=beste Gebruikersonderzoek: beperkt houden in lengte een trigger om deel te nemen. Belangrijk= hoe verzamel je de gegevens van diegene die het gaan invullen? Wie wil je bereiken? Kan ook gebruikt worden voor evaluatie 2 BEGIN BIJ JEZELF

2 BEGIN BIJ JEZELF -resultaten online verwerkt -eenvoudig, herinnering sturen, personaliseerbaar, enz. 2 BEGIN BIJ JEZELF

2 INTERNE ORGANISATIE Eerst intern dan extern Werk met 1 communicatieverantwoordelijke Maak van communicatie een vast item in je vergaderingen. (Raad van bestuur, enz..) Vergeet de interne communicatie niet. BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF

2 NIET: “Permanente tentoonstelling zusters van Liefde” WEL: “Zuster Placida kan niet spinnen en wordt uit het klooster gestuurd!Benieuwd hoe het afloopt? Bezoek de unieke tentoonstelling over het leven en werk van de Zusters van Liefde. Ontdek hoe deze vrouwen al tweehonderd jaar lang omgaan met het leven achter de kloostermuren.” 2 BEGIN BIJ JEZELF

2 Kanaalkeuze: TIP: CUSTOMER JOURNEY *Hoe komt onze doelgroep met ons in contact, alle onderdelen in kaart brengen. *Behouden wat goed is, maar verbeteren waar nodig! *Vaak vergeten: nazorg en evaluatie Het stopt niet als de activiteit voorbij is. BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF

2 Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren BEGIN BIJ JEZELF

2 Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren BEGIN BIJ JEZELF

3 KANAALKEUZE

2 Facebook -kies het juiste profiel! Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren Facebook -kies het juiste profiel! -Inhoud: -niet enkel eigen nieuws -20/20/60 regel * 20 eigen nieuws * 20 sector * 60 procent vind mijn doelgroep leuk Durf te adverteren Help mekaar! BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF

2 Nieuwsbrief – Geen nieuwsbrief in onderwerp – Niet in bijlage Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren Nieuwsbrief – Geen nieuwsbrief in onderwerp – Niet in bijlage – scanbaar maken -titels – max 3 onderwerpen – beelden!! – schrappen, schrappen!! – mogelijkheid tot uitschrijven verplicht -ijkpersoon test (zou hij het interessant vinden? ) BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF

2 Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren Lay-out vb: Nieuwsbrief MAILCHIMP Gratis onder de 2000 adressen BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF

2 Kanaalkeuze: Huidige kanalen evalueren WEBSITE Mensen lezen in F-vorm (belangrijkste van boven) (bekijk je knopen) Homepagina= etalage (niet het laatste nieuws, wie zijn we..) Bekijk je website eens mobiel Haven voor alle andere kanalen. BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF

Blog, hoger in de zoekresultaten

2 BEGIN BIJ JEZELF

Blog, hoger in de zoekresultaten

2 Kanaalkeuze: PERS: Kant en klaar persbericht Telefonisch contacteren BEGIN BIJ JEZELF Blog, hoger in de zoekresultaten 2 BEGIN BIJ JEZELF

3 KANAALKEUZE

2 Alles wat op internet staat is rechtenvrij. Stelling: BEGIN BIJ JEZELF 2 BEGIN BIJ JEZELF

1 2 3 4 5 DOELGROEP KANAALKEUZE SPRING ERUIT HANDIGE GRATIS TOOLS BEGIN BIJ JEZELF INHOUDSTAFEL 3 KANAALKEUZE 4 SPRING ERUIT 5 HANDIGE GRATIS TOOLS

3 KANAALKEUZE KANAALKEUZE Herhaling werkt, niet alles inzetten op 1 kanaal! 3 KANAALKEUZE

3 CONTACTPUNTEN: Bepaal de contactpunten met je doelgroep Ga na hoe de dag van je doelgroep eruitziet en welke communicatie deze tegenkomt. Kost per contact KANAALKEUZE 3 KANAALKEUZE

3 PARTNERSCHAPPEN: Win Win Nieuw publiek KANAALKEUZE KANAALKEUZE Vb toneelvereniging samen met reuzegilde, peterschap van de vereniging bij nieuwe opstart Jeugdbeweging en 3 KANAALKEUZE

1 2 3 4 5 DOELGROEP KANAALKEUZE SPRING ERUIT HANDIGE GRATIS TOOLS BEGIN BIJ JEZELF INHOUDSTAFEL 3 KANAALKEUZE 4 SPRING ERUIT 5 HANDIGE GRATIS TOOLS HANDIGE GRATIS TOOLS

4 Minder middelen CREATIEVER zijn  Meer tijd Opvallende actie: over gesproken worden Kan tegen lage kostprijs SPRING ERUIT 4 SPRING ERUIT

SPRING ERUIT

SPRING ERUIT

SPRING ERUIT

Bij KLJ Zepperen zit je goed SPRING ERUIT

SPRING ERUIT

SPRING ERUIT

SPRING ERUIT

SPRING ERUIT

1 2 3 4 5 DOELGROEP KANAALKEUZE SPRING ERUIT HANDIGE GRATIS TOOLS BEGIN BIJ JEZELF INHOUDSTAFEL 3 KANAALKEUZE 4 SPRING ERUIT 5 HANDIGE GRATIS TOOLS HANDIGE GRATIS TOOLS

HANDIG

48 h ACTIE ONDERNEMEN!

3 Keuze van kanalen Pannekoekentaart Samenwerken 1Doelgroep leef je in Ijkpersoon 2Begin bij jezelf Lentschoonmaak Eerst intern dan extern Dag allemaal 4Spring eruit Durf! WAT HEBBEN WE VANDAAG GELEERD?