Peter Grouwels Communicatiedienst

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe minder dat de gemeente weet van mij – hoe beter. Dit is goed / interessant / bruikbaar voor mij.
Advertisements

7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
Het elektronische zorgplan Openstaande zorgplannen
Presentatie voor de Provinciale Ontmoetingen van de POD MI - Herfst 2013 eBox Burger 1.
Project Vreemdelingentitels met biometrie 2 en 4 juli 2013.
Gratis computerinitiatie in uw buurt BLMvzw Digidak | Evence Coppéelaan 91| 3600 Genk blmgenk.be | |
Workshop Digitale Aanvraag van een Stedenbouwkundige Vergunning
Belgostat Praktijkseminarie Els ARYS en Petra VAN NUNEN Dienst Statistische informatiesystemen Antwerpen, 17 november 2010.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
Inforum Welkom Dit is een automatische voorstelling Gebruik de toets ‘Page Up’ of ‘PgUp’ van uw klavier als u sneller vooruit wil gaan. Gebruik de toets.
Provinciale ronden mei 2008
Groot-Bijgaarden 5 oktober 2010
Internet boekhouden in de praktijk Kennismaken met Noordzij Online.
26/02/2011 Federale Overheidsdienst FINANCIEN E-ID / My Minfin / TAX-ON-WEB 2011 Kuurne Jan Viaene.
Overheid heeft Antwoord © Juriconnect 2008 Officiële bekendmakingen van de overheid Lucien de Moor Manager Juridisch cluster Overheid heeft Antwoord ©
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
De elektronische identiteitskaart Denis Van Melsen.
TOEGANG TOT HET RIJKSREGISTER WETTELIJKE VERPLICHTING VAN TRANSPARANTIE Toegang tot het Rijksregister.- Identificatie van de personen die de transacties.
2 en 4 juli 2013 Invoering van de biometrische gegevens in de verblijfstitels Informatiebijeenkomsten voor alle gemeenten van het Koninkrijk België.
Dé technologie om de wachtrijen aan uw e-loket verminderen en uw efficiëntie te verhogen Een initiatief vanen.
Wat zit er achter BIZTAX Wat zit in BIZTAX
Voorontwerp van wet “Diverse bepalingen”, hoofdstuk “Administratieve vereenvoudiging” Deel “Rijksregister”
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Informatie FOD Volksgezondheid Stand van zaken : Finhosta (oktober 2012)
De elektronische identiteitskaart
Wat is Certipost?.
Wat zit er achter BIZTAX Wat zit in BIZTAX
Tax-on-web & My Minfin 2014.
Ontwerp van wet houdende diverse bepalingen inzake administratieve vereenvoudiging Deel “Rijksregister” I. Delhez
7 december 2011 Aangifte van adreswijziging via “mijn dossier”. Stand van zaken op 31/10/2011.
6 november 2013 Maandelijkse statistieken: aantal uitgevoerde transacties + evolutie Koen Raymakers.
DISCIMUS 2.0 Afwezigheden 1. DISCIMUS Onmiddellijk leerlingengegevens uitwisselen –Directe verbinding tussen schooladministratiepakket en centrale.
Digiflow - Télémarc Uitrol naar OCMW’s
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
CLOUDCOMPUTING VOOR OCMW’ S Desktop As A Service – vloek of zegen?
KSZ-BCSS Frank ROBBEN – Administrateur-generaal Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid Veralgemeend gebruik van de elektronische identiteitskaart in de.
DigiLoket.
Het elektronische zorgplan - SEL-verantwoordelijken Het elektronische zorgplan SEL-verantwoordelijken Dienst Welzijn en Gezondheid Provinciebestuur Vlaams-Brabant.
Belgostat Interactieve workshop Els ARYS Dienst Statistische informatiesystemen Brussel, 21 oktober 2009.
Erik Weytjens CEO - Certipost
Infosessie IMJV 2010 Departement Leefmilieu, Natuur en Energie LNE
Het E-Loket ® begraven Gemeente Sint-Lievens-Houtem 3 mei 2011 Patrick De Backer Domeinverantwoordelijke burgerzaken Public Relations Manager Cevi NV.
Het E-loket ® burgerzaken
TAX-ON-WEB & My Minfin Presentatie 2010.
Exposantentool Handleiding. Stap 1: Start ! Ga naar de link die u via ontving van Sylvie Buydaert. Login met uw: Gebruikersnaam Wachtwoord.
TAX-ON-WEB & My Minfin 2010.
de digitale rechtsgang
Belastingen Homcom Belastingen Papier of on-line? – Papier tot 26 juni – Online tot 16 juli On-line – Eid – Token – Wie voor online koos krijgt.
Burger een elektronische brievenbus waarin de burger op een gecentraliseerde en beveiligde manier officiële documenten kan ontvangen de tool is zo ontworpen.
Ontmoeting softwareleveranciers scholen – donderdag 8 juni 2006 Domein instellingen en leerlingen Wijzigingen voor het schooljaar
Gebruikerscomité van het RRNP Preventie en bestrijding van identiteitsfraude. Christophe Verschoore Coördinator Preventie en bestrijding van identiteits.
Gebruikerscomité van het Rijksregister - Comité des utilisateurs du Registre national
G. Hublau Mijn Dossier en toegang tot de certificaten voor de burgers 21 oktober 2015.
Glenn Vanthournouthttp:// VV-Solliciteren - Wat / Waarom? - Algemene werking - Voordelen - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden.
Klassikale opleiding 01/03/2016
PREVENTIE EN BESTRIJDING VAN IDENTITEITSFRAUDE Christophe Verschoore
De omkadering en opvolging van uw stage
26 oktober 2016 Aanvraag via internet Bart Vrancken.
Elektronische kennisgeving van geboorte
La Divina commedia “stad en kunstwerken”
Presentatie voor OR/medewerkers
e-Procurement van A(anbesteding) tot Z(elf indienen)
Vastgoedinformatie Workflow en E-Loket®.
Digitale documenten woensdag 19 september 2018.
Tax-on-web Training Gebruikersgids.
Digitale aangifte overlijden
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Een sociaal proces: van 20 blz. papier, naar 20 minuten aandacht…
Transcript van de presentatie:

Peter Grouwels Communicatiedienst 26.10.2016 Mijn Dossier Peter Grouwels Communicatiedienst

Mijn Dossier – Wat? Online toepassing van de ADIB die burger toegang geeft tot zijn bevolkingsdossier in het Rijksregister

Mijn Dossier - Functionaliteiten Burger kan via Mijn Dossier: Zijn gegevens in het Rijksregister checken Gratis attesten raadplegen, downloaden en afdrukken Fouten in zijn dossier rapporteren Een adreswijziging doorgeven Zien wie zijn gegevens de laatste 6 maanden heeft geraadpleegd (uitgezonderd politie- en veiligheidsdiensten)

Mijn Dossier – Nieuwigheden Recente wijzigingen met als doel transparantie te verhogen en officiële karakter te waarborgen: Lay-out en vormgeving voor alle attesten identiek Zegel Koninkrijk België aangebracht Vermelding “FOD Binnenlandse Zaken – Rijksregister” PDF-bestanden die digitaal ondertekend zijn door het Rijksregister, voorzien van de noodzakelijke logo’s Attest gezinssamenstelling kan door ieder lid in volledige weergave worden opgevraagd

Mijn Dossier - Webservice Ook webservice voor gemeenten is gemoderniseerd PDF bestanden ondertekend door Rijksregister en voorzien van logo’s Gemeente kan webservice gratis integreren in een bestaand e-loket of op een PC-automaat

Mijn Dossier – Webservice Ervaring Brussel - Hoofdstad Brussel-Hoofdstad begin 2016: 3 PC-automaten en e-loket die uitgerust zijn met webservice Mijn Dossier Burger logt in met eID en pincode Geen tussenkomst van gemeentelijk bediende, attest wordt automatisch afgeleverd Groot succes want grote tijdswinst voor burger en gemeentepersoneel

Statistieken gebruik e-loket Brussel 01/01/2016 (01/02/2016) – 30/09/2016 38 Impr. Cert. Inscription 42 Impr. Cert Comp ménage 43 Impr. Cert de vie 44 Impr. Cert nationalité 46 Impr. Cert résidence Tot. Impr. Total demandes e-guichet 967 3888 296 245 670 5396 9711 guichet 605 3304 185 60 ratio 61,51% 54,06% 61,54% 80,33%

Statistieken gebruik e-loket Brussel

Mijn Dossier – Welke attesten (nu)? Attest van gezinssamenstelling (transactie 42 Rijksregister) Attest van inschrijving (transactie 38 Rijksregister) Attest van leven (transactie 43 Rijksregister) Attest van nationaliteit (transactie 44 Rijksregister) Attest van woonst (transactie 46 Rijksregister)

Mijn Dossier – Welke attesten (toekomst)? 1° Un certificat de résidence principale (fusion du certificat d’inscription et du certificat de résidence) 2° Un certificat de résidence principale avec historique 3° Un certificat de vie 4° Un certificat de nationalité 5° Un certificat de composition de ménage

Mijn Dossier – Welke attesten (toekomst)? 6° Un certificat de cohabitation légale 7° Un certificat de mode de sépulture et/ou de rites 8° Un certificat de résidence en vue de contracter mariage 9° Un certificat du registre des électeurs 10°Un extrait des registres

Mijn Dossier – Attesten Online aanbieden van attesten via Mijn Dossier is gericht op administratieve vereenvoudiging en moet klantvriendelijkheid t.o.v. burger verhogen Voordeel burger: Bespaart verplaatsing naar gemeentehuis 24/24 en 7/7 Bespaart de kostprijs van het attest

Mijn Dossier – Attesten Voordeel gemeente: Minder bezoekers aan het loket = > Meer tijd voor andere zaken Lager papier en inkt (printer) verbruik Minder verkeer naar het gemeentehuis => Minder files en minder vervuiling

Mijn Dossier – Praktisch Toepassing is toegankelijk d.m.v. elektronische identiteitskaart en kaartlezer op https://mijndossier.rrn.fgov.be Voor meer info over het integreren van de webservice in een e-loket of PC-automaat: Helpdesk Belpic 02/518 21 16

Communicatiecampagne Vaststelling: burgers gebruiken Mijn Dossier niet voldoende => Communicatiecampagne Communicatiemiddelen: Logo, Poster, banner, Animatiefilmpje

Communicatiecampagne Ook structuur en lay-out van de applicatie wordt aangepast voor meer gebruiksvriendelijkheid Timing Campagne: Eind 2016 / begin 2017 (zodra nieuwe attesten functioneel zijn) Gemeenten hebben directe link met burger => ideale partner om campagne te ondersteunen

Bedankt voor uw aandacht