Les 2 – Hfst 1 – wat zijn drugs en hoe werken ze?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Advertisements

Lesgeven en begeleiden
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Les 5: orde en klassenmanagement
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les Terugblik op wat we geleerd hebben Uitwisselen van ervaringen Behandelen van.
Welkom bij de Raketten en de Ruimtevaarders.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Hoofdstuk 9 Paragraaf 1 Alles werkt.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Inhoudsopgave Hoe ziet ons ritmisch weekplan eruit? Instructie en werk Project Blokperiode Spel Kring Viering Goed voor mekaar Vragen?
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
LEZEN 2.4 INFORMATIEVE TEKSTEN, INTERVIEWVERSLAG, INLEIDING EN SLOT EN FUNCTIES DAARVAN.
BURGERSCHAP SOCIAAL MAATSCHAPPELIJKE DIMENSIE Les 3.
Presentatie alcohol en opvoeding © Trimbos-instituut
Presentatie alcohol en opvoeding © Trimbos-instituut
Thema 6 Basisstof 4 De hersenen.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
1. Wat gaan we vandaag doen ?
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Kwaliteitszorg
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Anatomie en Fysiologie
Werken met verslavingsproblematiek. Les 3
Professionele ontwikkeling
De bouw van een wagen! Hefbomen en katrollen..
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
Huisvesting en Hygiëne
Werken met verslavingsproblematiek. Les 2
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 4e ouderbijeenkomst PP1
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
TEKSTSOORTEN.
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Mens & Maatschappij D-Toets
Parafilie Les 9.
Mens & Maatschappij D-Toets
Schrijven Zakelijke brief.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Duitsland “Made in Germany’’
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Les 2 Begeleidingskunde Hoe assertief ben jij?
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
ADL Les 1.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
Hoe leer je geschiedenis?
Social media Wat deel je wel en niet?.
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Observeren, rapporteren
Grenzen en identiteit: Rusland
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
ADL Les 1.
Ruzies om gebieden Rusland
Wat leer je allemaal op school?
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Les 2 – Hfst 1 – wat zijn drugs en hoe werken ze? Genotmiddelen Les 2 – Hfst 1 – wat zijn drugs en hoe werken ze?

Programma Terugblik vorige les Wat zijn drugs Welke type gebruikers Hoe opgenomen in het lichaam, hoe werkt het? Tolerantie en onthouding

Terugblik vorige les Wat was het doel van de les? Wat was het belangrijkste wat je hebt geleerd? Wat moest je voor deze week lezen? Wie kan er nog niet op wikiwijs? Deze les is veel theorie, terugvragen om uitleg tijdens de les

Programma Terugblik vorige les Wat zijn drugs Welke type gebruikers Hoe opgenomen in het lichaam, hoe werkt het? Tolerantie en onthouding

Wat zijn drugs Wat verstaan we onder drugs? Welke verdeling werd er in je boek gemaakt? Met je buurvrouw de verdeling opschrijven Per onderdeel 2 soorten drugs Wat is er mis met die verdeling? Verdovend Stimulerend Zintuigelijke effecten

Programma Terugblik vorige les Wat zijn drugs Welke type gebruikers Hoe opgenomen in het lichaam, hoe werkt het? Tolerantie en onthouding

Type gebruikers Welke type gebruikers kennen we? Koppel de verschillende soorten aan de volgende casussen: Opdracht uitdelen Welke vormen missen Wat moet er met Younes gebeuren voordat hij onder het ‘verslaafde’ type valt? Schrijf samen met je buurvrouw een nieuwe casus voor Younes, bedenk ook een nieuwe naam. (15 min)

Programma Terugblik vorige les Wat zijn drugs Welke type gebruikers Hoe opgenomen in het lichaam, hoe werkt het? Tolerantie en onthouding

Opname van drugs in het lichaam Eerst een beetje biologie Grote bloedsomloop Kleine bloedsomloop Bloed-hersenbarriere

Opname van drugs in het lichaam Hoe krijg je drugs in het lichaam? 5 manieren Spuiten Slikken/eten Roken Absorberen Snuiven 5 groepen, maak een tekening van het menselijk lichaam. Hoe gaat jouw drugssoort door het lichaam? Maak de hele route duidelijk! Gebruik kleur, tekeningen, etc. Je hebt 30 min. Daarna presenteren voor de klas, 3 min per groepje

Hoe wordt het afgebroken? Wat zijn de verschillen per persoon? Halfwaardetijd Kijk eens naar tabel1.1 wat valt op?

Het zit in je lichaam en dan…? Hersenen Beloningscentrum Geheugen

Welke neurotransmitters ken je?

Volgende stap: Neurotransmitters en drugs Wat zouden drugs doen met signalen? Stimuleren NT  Werking NT imiteren  Heropname NT blokkeren  Remmen de afbraak van NT  Tekort van NT veroorzaken 

Nu is het aan jullie Maak een samenvatting van paragraaf 1.9 (helemaal, ook het blauwe blok) Wat is de kern? Je moet het aan iemand kunnen uitleggen De rest van de les hiervoor!

Volgende week!