Inhoud Studentenprojecten in een doorgaande leerlijn

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gezamenlijk Programmeren in de Programmaraad
Advertisements

Siem de Jong Funsports Leerplan Bsc 6 ‘Initieel Ontwerp’ Door: Robert Schneider.
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
Samenwerkingsverband Onderwijs Bedrijven
Projectonderwijs in het HBO
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Hogescholen in Dialoog
Een Prachtkans voor Sint Pancras
Maatschappelijk Aanbesteden
Projectmatig werken...en dan?
Leer- werkplaats MPG aanpak
Peter Brouwer Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW WZSW – Waar Zit Sociale Waarde?
onderzoek accommodaties Broekhuizen en Broekhuizenvorst.
Samenwerking universiteit - hogescholen. Bachelor toerisme – en recreatiemanagement Master Toerisme Voorbereidingsprogramma Schakelprogramma Bachelor.
Deel wat je weet en weet wat je deelt
Van, voor én door het onderwijs.
1 Is de afgestudeerde mbo-student klaar voor het hbo?
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Ontwerpprojecten Vraagontwikkelen en Voorbereiden
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Regionale samenwerking rondom jongeren Ton EimersMichiel van der Grinten.
Van Kroon naar ViP.
HOGER BEDRIJFSDIPLOMA Hans Daale 8 april Na te lopen… Waarom nu een discussie over een HBd Waarom nu een discussie over een HBd Wat is dan eigenlijk.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Aan de slag met competenties beoordelen
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
Sectorwerkstuk Den Bosch
Ewald van Vliet Wethouder Gemeente Westland. Integrale gebiedsbenadering Greenports naar 2025.
Praktijksessie Welzijn, aanbesteden of subsidiëren Hoe te kiezen?
Onderwijs op maat.
Even voorstellen 250 medewerkers, 4 vestigingen
moderniseren van het curriculum.
Bent u de mentor die ik zoek? Rolmodellen. Mentoring. Netwerken. Empowerment. Uitvalpreventie. Ondernemersgeest.
Werken aan leefbaarheid in Maurik!
Groen water werkt samen
Lerarenopleiding GezondheidsZorg en Welzijn
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
Samenwerken aan kenniscratie in duurzame netwerken. Ria Kauffman en Mies de Koning De Kenniswerkplaats.
* KNOOPERF Achterveldse Eng Anne Jansen PCL, 16 juni 1.
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Krimp biedt kansen ! 3 november 2015.
MT-SLC01-3 (13-14) MT-SLC01-3 en MT-SLC01-4 (14-15) Individuele gesprekken Competentiegesprekken Voorlichting 1 oktober 2014.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
onderzoek en ontwerpen in de bovenbouw
1 Topsector Energie 16 november 2012 Michiel Boersma Topteam Energie Topsector Energie.
NMDC Workshop Visualisatie Behoeften van IenM op gebied van Verkeer en Vervoer Willem Homan.
Samenwerken en niet concurreren binnen SPIL Eindhoven
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
MODERN BOEREN OP OUDE HOEVES even voorstellen 3 partners proces; nieuwe samenwerking expeditie ruimte.
AZC 11 april 2016 Landelijke Studiedag Hilversum cat.3 Regionale aanpak nieuwkomersonderwijs, hoezo? POLGLO cat.2 cat.4.
Presentatie Adviescommissie Ruimtelijke Ordening Stand van Zaken Maasterras 20 januari 2009 inleiding > wat vooraf ging > huidige proces > visie > uitgangspunten.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
© MOVISIE Een leefbare samenwerking Door: Bora Avric (senior organisatieadviseur en o.a. projectleider van het project ‘Sportief Participeren’ binnen MOVISIE),
Decentralisatie jeugdzorg: Transitie en Transformatie Klankbordgroepen Maandag 13 februari 2012.
Doelen Inspanningen Netwerk
Presentatie Inloopavond Integraal Kindcentrum Zevenhoven Noordeinde 26 oktober 2016, Teylersplein Nieuwveen.
Professionalisering Sociaal Werk
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
1e werksessie Gebiedsvisie WA-laan 9 april 2009
Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW
Xxxxxxxxxxxxxxx 12/2/2018 Onderzoek in een professionele master: terug naar het leren van een beroep Workshop conferentie kwaliteit van professionele masters.
De toekomst van de maatschappelijke stage
Lessons learned Naar regionale oncologienetwerken.
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
Transformeren is het nieuwe ontwikkelen
Transcript van de presentatie:

Inhoud Studentenprojecten in een doorgaande leerlijn Samenwerking 3 O’s Voorwaarden voor succes

Studentenprojecten in een doorgaande leerlijn Proeftuin Sint Pancras Stappenplan Beleidsontwikkelproces (WUR) Identiteitsatlas Sint Pancras (4e jaars HBO Inholland) Locatie-analyse en ontwerpvarianten uitplaatsing voetbalvelden (2e jaars HBO Inholland) Ontwikkelstudie ‘nieuw dorpshart’ (3e jaars HBO Inholland) Onderzoek verkeerseffecten (2e jaars HBO Leeuwarden)

Studentenprojecten in een doorgaande leerlijn Haalbaarheidsonderzoek (gemeente) voorkeursscenario integrale aanpak voorzieningenstructuur / verkeer / dorps karakter Stappenplan Beleidsontwikkelproces (WUR) stap 2: inventariseren stap 4: onderzoeken stap 5: visie vormen

Identiteitsatlas (HBO4) - analysedocument - ontwerpinstrument - communicatiemiddel

Locatiestudie uitplaatsing sportvelden (HBO2) - analyse en beoordeling locaties - ontwerpend onderzoek - visualisatie varianten

Ontwikkelstudie ‘nieuw dorpshart’ (stage HBO3) randvoorwaarden identiteit - actorenanalyse - programma van eisen ruimtelijke varianten visualisatie voorkeursvariant

Samenwerking 3 O’s Overheid – Onderwijs – Omgeving werken op locatie studenten meer bewust van maatschappelijke belangen omgeving kan vraagstukken neerleggen bij de werkplaats

Samenwerking 3 O’s Overheid – Onderwijs – Omgeving Heldere formulering van de projectopdracht  gedegen voorbereiding beide partijen  verwachtingenmanagement  zowel inhoud als proces Check match studenten – projectopdracht  niveau  opleidingsspecifiek Duidelijke afspraken rollen en verantwoordelijkheden  met name bij meerdere opdrachtgevers Bij voortgaande leerlijn:  genoeg tijd inplannen voor informatieoverdracht  extra aandacht bij verschillende onderwijsinstellingen

Samenwerking 3 O’s Meerwaarde onderwijs studenten zijn extra gemotiveerd studenten doen ervaring op in het werkveld (competenties) studenten kunnen werken aan netwerk en portfolio