Inhoud Studentenprojecten in een doorgaande leerlijn Samenwerking 3 O’s Voorwaarden voor succes
Studentenprojecten in een doorgaande leerlijn Proeftuin Sint Pancras Stappenplan Beleidsontwikkelproces (WUR) Identiteitsatlas Sint Pancras (4e jaars HBO Inholland) Locatie-analyse en ontwerpvarianten uitplaatsing voetbalvelden (2e jaars HBO Inholland) Ontwikkelstudie ‘nieuw dorpshart’ (3e jaars HBO Inholland) Onderzoek verkeerseffecten (2e jaars HBO Leeuwarden)
Studentenprojecten in een doorgaande leerlijn Haalbaarheidsonderzoek (gemeente) voorkeursscenario integrale aanpak voorzieningenstructuur / verkeer / dorps karakter Stappenplan Beleidsontwikkelproces (WUR) stap 2: inventariseren stap 4: onderzoeken stap 5: visie vormen
Identiteitsatlas (HBO4) - analysedocument - ontwerpinstrument - communicatiemiddel
Locatiestudie uitplaatsing sportvelden (HBO2) - analyse en beoordeling locaties - ontwerpend onderzoek - visualisatie varianten
Ontwikkelstudie ‘nieuw dorpshart’ (stage HBO3) randvoorwaarden identiteit - actorenanalyse - programma van eisen ruimtelijke varianten visualisatie voorkeursvariant
Samenwerking 3 O’s Overheid – Onderwijs – Omgeving werken op locatie studenten meer bewust van maatschappelijke belangen omgeving kan vraagstukken neerleggen bij de werkplaats
Samenwerking 3 O’s Overheid – Onderwijs – Omgeving Heldere formulering van de projectopdracht gedegen voorbereiding beide partijen verwachtingenmanagement zowel inhoud als proces Check match studenten – projectopdracht niveau opleidingsspecifiek Duidelijke afspraken rollen en verantwoordelijkheden met name bij meerdere opdrachtgevers Bij voortgaande leerlijn: genoeg tijd inplannen voor informatieoverdracht extra aandacht bij verschillende onderwijsinstellingen
Samenwerking 3 O’s Meerwaarde onderwijs studenten zijn extra gemotiveerd studenten doen ervaring op in het werkveld (competenties) studenten kunnen werken aan netwerk en portfolio