Internetmarketing in de toeristische sector TORECO

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

Heerlijk Wonen marketing
Hoe ga je om met LinkedIn?
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Analyse klantgerichte websites
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Facebook Zie de kansen!.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Online marketing Expert (in een week)
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Iedereen gebruikt social media.
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Operationeel plan DIMAGINI
Maak je website beter vindbaar!
Winkelstraat de Heurne
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
What will you do to change the
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Solliciteren met Social Media
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Social media voor statenleden/politici
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Internetmarketing in de toeristische sector TORECO 30 oktober 2013 Sylvia Jansen-Jobse

Voorstellen Sylvia Jansen-Jobse Opleiding HBO vrijetijdsmanagement Werkzaam bij Hanzehogeschool, Kenniscentrum Ondernemerschap Project Versterking Ondernemerschap in de Toeristische en Recreatieve sector Focus marketing en toerisme Meer dan 80 bedrijven marketingadvies

In de praktijk Vaak weinig budget voor marketing beschikbaar. Dus: Low of No Budget Marketing

In de praktijk Lang leven Internet! Hier kan je met beperkt budget veel bereiken. Dit kost wel TIJD!

“Gasten zeggen vaak dat ik een leuke website heb” In de praktijk “Gasten zeggen vaak dat ik een leuke website heb”

Agenda Wie ben je en wat wil je uitstralen / vertellen? Optimaliseren website Bezoekers krijgen op website (Sociale media)

De eerste stap Wie ben je? (missie) Wat zeg je dat je bent? (identiteit) Wat zeggen anderen? (reputatie/imago)

Wat zeg je dat je bent?

Wat zeggen anderen?

Wat zeg je dat je bent?

Wat zeggen anderen?

Optimaliseren website Stap 1: Wie???? Durven kiezen! Controle Avontuur-lijk paars Uitbundig geel Rustig groen Ingetogen aqua Gezellig lime

Optimaliseren website Stap 2: Aandacht trekken Bron: www.frank-ly.nl

Optimaliseren website Binnen 1 seconde: de eerste indruk Gevoelsmatig, design Kleur: invloed op de emotie Helderheid: layout helder, contrast goed, teksten duidelijk leesbaar Afbeeldingen: afbeeldingen en fotografie aansluiten op doelgroep en boodschap ondersteunen

Optimaliseren website 2-5 seconden: de kennismaking Rationeel: valt er voor mij hier ‘iets te halen’, voorziet in behoefte? Unique Selling Point: onderscheidend vermogen De kernboodschap: wat doe je om USP waar te maken Kort en krachtig: korte teksten, goed lopende zinnen

Optimaliseren website Test Voor wie? Wat beleven? Aansprekend? Zou je verder kijken?

Optimaliseren website Zelf testen? Laat je homepage zien aan iemand die jouw bedrijf niet kent, sluit de browser na 5 seconden en vraag: Wat is het doel van deze website? Wie willen we aanspreken? Waarom zouden ze bij ons kopen?

Optimaliseren website Verkoop een beleving/gevoel

Optimaliseren website Meer plaatjes dan tekst

Optimaliseren website En verder: Actueel!!! Teksten niet te lang en breed, gebruik tussenkopjes Activeer je bezoeker contact op te nemen Goede doorleiding naar actie (reserveren)= Stimuleren tot aankoop Maak duidelijk hoe reserveren (veel manieren in branche) Niet te veel menu-items Consequente lay-out Goede kwaliteit grote foto’s, aansluitend bij doelgroep en aansluitend bij tekst

Bron: www.Diepbizniz.nl

Optimaliseren website Mobiele communicatie steeds belangrijker Steeds meer Smartphones Mensen steeds meer continue online Onderweg informatie opzoeken -> welke info is dan relevant Hoe ziet uw website eruit op een mobiel?

Natuurlijke zoekresultaten: Bezoekers op website Natuurlijke zoekresultaten: 75% techniek: goede webbouwer en zelf toegang tot CMS! Actueel! Geen duplicate content Vaststellen zoekwoorden (Google zoekwoordplanner) Zoekwoorden in: Navigatiemenu Teksten en vooral in url’s, kopjes (h-tags) en interne links Titels/Descriptions Tags Foto’s

Bezoekers op website Linkbuilding (linken op goed bezochte websites, bij voorkeur in context) Google Adwords Social media

Sociale media Youtube, bijv. met een eigen kanaal Facebook Twitter Google+ LinkedIn (vnl. zakelijk)

Bereiken potentiële nieuwe gasten Sociale media Bereiken potentiële nieuwe gasten Op zoektermen (Twitter) Via netwerk van jouw gasten (Facebook) Relatiebeheer, in beeld blijven… Vindbaarheid (invloed op positie in Google)

Sociale media Ook voor social media geldt; stem af op je doelgroep! En bedenk; wat heeft het voor toegevoegde waarde dat ik hier aanwezig ben voor de gebruiker! Waarom is het leuk om mij te volgen? Wat vindt mijn doelgroep interessant?

Verkoop een beleving/gevoel Sociale media Verkoop een beleving/gevoel https://www.facebook.com/pages/Paardenvakantie-Drenthe/161890887236607 https://www.facebook.com/pages/ATB4daagse-Drenthe/275263149171547 https://www.facebook.com/pages/Camping-de-Reeenwissel/234623529926138 https://twitter.com/opdenorgerberg https://twitter.com/norgerberg https://www.facebook.com/CampingDeKleineWolf Dit doe je vooral in beelden. Meer plaatsjes dan tekst Toeristische organisaties nog vaak aanbodgericht. Dit hebben wij…. Wat kan je beleven bij ons op het bedrijf… Niet alleen hoogtepunten / unieke dingen!

Sociale media

Stimuleer mensen jou te ‘volgen’ en ‘Retweeten’ (Twitter) Sociale media Stimuleer ‘Vind ik leuk’, het reageren op berichten en berichten delen (Facebook) Stimuleer mensen jou te ‘volgen’ en ‘Retweeten’ (Twitter) Fotoactie (verzamelen content) Weggeef-actie* Actief vragen ervaringen op ‘Zoover’ te plaatsen * Dit mag formeel niet…

Sociale media Vergeet niet jouw ambassadeurs hiervoor te bedanken / belonen! Like reacties, bedank, reageer op vragen/ opmerkingen. Maak je volgers belangrijk, bijvoorbeeld: Exclusieve aanbiedingen Vragen van mening over bepaalde onderwerpen

Bezoekers op website Meten is weten! Google Analytics Regelmatig analyseren En aanpassingen doen

Vragen?

Contact Met vriendelijke groet, Sylvia Jansen-Jobse Adviseur Team Toerisme HanzeHogeschool Groningen /Kenniscentrum Ondernemerschap Zernikeplein 7 Postbus 70030 9704 AA Groningen T 050 - 595 73 18 F 050 - 595 29 27 M 06 - 126 193 87 E s.e.m.jansen-jobse@pl.hanze.nl I www.toerismenoordnederland.nl