Wij herstellen niet alleen auto’s ….. maar maken ook de techniekers ….

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom in de AUTIKLAS.
Advertisements

Ingave via het scherm Algemene beschrijving van de toepassing De toepassing is opgebouwd uit drie niveaus : Niveau 1 : verzending en afzender Niveau 2.
Beste klant, Welkom op Modelovereenkomst.nl. Onder de knop ‘Documenten’ vind u al onze documenten geordend in mappen. Klik iedere keer op ‘pijltje naar.
Klik in de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
Handboek verzenden van Nieuwsbrief Caribbean.nl 12 september 2012 •Ga naar CMS •Kies Nieuwsbrief Caribbean.nl.
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Dag SO 3 febr Dag SO 3 febr Werkwinkel Brede eerste graad.
Samenwerking Provincie en VERA DSH en de Sociale Kaart DSH en de Sociale Kaart Samenwerking tussen de provincie en VERA.
Informatie en gebruikershandleiding versie 2 April 2009 Arthur Kleijn
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Welkom Webshop (PSH). Geachte klant, De online documentatie is vervangen in een webshop. Hier een korte beschrijving van de webshop, met daarin enkele.
Hoe een aanvraag voor het bekomen van een certificaat voor de export van producten bestemd voor diervoeding indienen via internet? 1. Het geschikte certificaat.
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Voorstelling prototype ontwerp website DPB Bisdom Brugge – Basisonderwijs.
Project : Bestelbonnen Automatisering van het verzenden van bestelbonnen via Outlook.
Project: Superfietsers. Superfietsers?  Kinderen verdienden gedurende de hele basisschool verkeersdiploma’s.  Superfietser is het laatste en moeilijkste.
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Qompas StudieKeuze De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Qompas SectorKeuze De online gids voor keuzes binnen het vmbo en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Informatiebijeenkomst subsidie cultuur 2013 – 2016 , 3e tender Raymond Tassenaar adviseur subsidieverlening 8 oktober 2014.
Portfolio: VROMANS PETER
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Welkom bij digiDUIF! Jouw school heeft gekozen om gebruik te maken van digiDUIF. Deze korte animatie helpt je met het aanmaken van jouw account en het.
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Feedback Wat Soorten Door wie
Workshop evalueren Dcp
Subsidie individueel vervoer:
Magister voor ouders.
Ervaringen van en met PCL EXTRA STEUN. Ervaringen Onderwijs Transparant 1.Vul bij over Mijn Gegevens de juiste gegevens in 2.Vul de namen en gegevens.
Pedagogisch werken in de wijk Les 3 Kwartaal 1. Wat gaan we doen? Opdrachtformulering van Helma Plan van aanpak maken Onderzoeksvaardigheden.
Differentiatie Vaksessie WISKUNDE. Het theoretisch kader van differentiatie.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Uw website beheren was nog nooit zo makkelijk... In het menu vindt u alle opties waarmee u uw site volledig kunt beheren.
STRATEGISCH ADVIES SA. Stappenplan SA 1.Een kmo dient een subsidieaanvraag in en vult in stap 5 de projectfiche in (= waarom beroep doen op SA?) 2.De.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Aansluiten en testen Ketenregister
Training: Inloggen en Zoeken
Recht op leerlingenvervoer:
Werkgroep OPP van SWV Apeldoorn PO
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Qompas ProfielKeuze De online gids voor profielkeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Menu - Affiliate Registratie
Algemene beschrijving van de toepassing
IWIO – Blok/Toets evaluatie
MBO-dag: Gebruik Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Bedrijvigheid in de lessen economie!
Digi(bord)boek project <titel project>
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Subsidie individueel vervoer:
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Gebruikerstraining Digitaal Doorstroomdossier Regio Rijnmond
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Gebruik van het nieuwe scorebord
Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’
Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Leren programmeren met Scratch
Contextrijke taaltaken en vakoverschrijdend werken Marie-Anne Baert Tom Storme.
Een onderzoek naar de effectiviteit ervan
Wat is Bingel Raket? Gratis app voor iPad en Android-tablets
Transcript van de presentatie:

Wij herstellen niet alleen auto’s ….. maar maken ook de techniekers ….

Inhoudsopgave: Blz. . Starpagina 8 * Basisvaardigheden 9 * Een oefening openen 10 * Gevorderde vaardigheden 13 * Attest aanvragen 14 Raadplegen en invullen van de oefening 17 * Opbouwstructuur 18 * Cursus raadplegen 20 * Extra informatie met afbeeldingen 23 * Praktijkevaluatie 27 * Invullen van het schriftelijke deel 28 * Afdrukken van de oefening 32 Evaluatiedocument raadplegen 34 * Deel voor de leerling 36 * Deel voor de leerkracht 37 * Evaluatieresultaten en akkoord gaan 39 * Evaluatieresultaten geweigerd 40 * Document opslaan om te verzenden 41 Evaluatiedocument en een attest aanvragen 42 * Aanvraag met een positieve beoordeling 44 * Wat met een geweigerde evaluatie? 45 * Documentcode voor de puntenboek 47 Doelstellingen binnen Carquest 49

Beginnen bij het begin.

Hier begint het leertraject ….

De leerling kan hier de oefeningen raadplegen en zien welke basisvaardigheden er moeten bereikt worden….

Door een eenvoudige klik op het nummer van de oefening zal deze rechtstreeks openen …

Hierdoor kan de leerling iedere oefening volledig raadplegen als hulp tijdens de werkzaamheden. (zelfstudie…)

De leerling kan tijdens zijn leertraject altijd gaan kijken in een volgend level voor verdere uitdagingen ….

OF … na het bekomen van de nodige basis- handvaardigheden kan de leerling zich verder bekwamen ….

Wanneer alle oefeningen succesvol werden afgelegd, kan het deelattest “MECHANIEKER” aangevraagd worden.

Na dat de leerling ALLE praktijkoefeningen heeft gemaakt en laten controleren kan hij bij deze evaluatie een deelattest aanvragen.

Raadplegen en invullen van de oefeningen.

Opbouw van de oefening. De structuur van de pagina ziet er als volgt uit: Bovenaan een invulkader voor de naam. Daaronder de titel van de oefening. Een groene verticale balk aan de linkerzijde. Een grijze zone aan de rechterzijde.

Een groene verticale balk waarin de linken zitten naar : praktijkevaluatie met een attestaanvraag cursusmateriaal met betrekking tot de oefening gewone praktijkevaluatie voor deze oefening (toegang tot een auto onderdelen groothandel) Een grijze zone met daarin de praktijkopdracht.

De leerling kan de oefening en aanvullende cursusdelen volledig raadplegen alvorens de werken te starten.

Met duidelijke instructies keer je terug naar de oefening…

Wanneer de leerling reeds het schriftelijke deel van de oefening doorloopt zal hij de nodige informatie bij iedere vraag zien om deze vraag te begrijpen en op te lossen.

Ook zijn er eenvoudig te openen items voor extra hulp bij de oefening.

Vergelijkbaar beeldmateriaal …. om de nodige informatie terug te vinden.

Na dat de leerling de praktijkoefening volledig heeft gemaakt en laten controleren kan hij onmiddellijk geëvalueerd worden. Het is hiervoor NIET nodig om de oefening eerst schriftelijk aan te vullen.

De leerling vult thuis (of op school) de oefening in. Alles is voorzien van eenvoudig in te vullen kaders…

Telkens als de “Ga verder” knop wordt gebruikt zal de pagina doorschuiven en worden de volgende vragen getoond.

Er is een controle op de invulling van de vragen en het doorschuiven van de pagina …..

Sommige vragen zijn voorzien van een scroll meerkeuze functie voor een eenvoudige keuze …

Alle invulkaders hebben een functie zodat ze meegroeien …. Iedere oefening is voorzien van een inkt besparende afdrukfunctie….

De afdruk is voorzien van een ruimte voor de punten ….

Evaluatiedocument voor het praktische deel.

Het evaluatiedocument kan ingevuld worden zonder dat het schriftelijke gedeelte moet ingevuld zijn. Wel moet de juiste oefening geopend zijn om hiervoor te kunnen evalueren.

Dit document wordt geopend en bovenaan ingevuld door de leerling.

De volgende vragen worden aangevuld door de leerkracht. De leerling moet bij deze evaluatie aanwezig blijven.

Het is verplicht om alle vakken in te vullen.

Na het beantwoorden van de vragen volgen … de zichtbare evaluatieresultaten. De leerling bevestigd zijn keuze. De leerling moet na de evaluatie tekenen ….

Wat bij een weigering ? De leerling bevestigd zijn keuze.

In geval van een geweigerde evaluatie moet het document ook naar een technisch adviseur gestuurd worden voor verder overleg. Ook steeds door te sturen naar de leerling + ouders. Evaluatiedocument door te sturen naar de leerling + ouders.

Evaluatiedocument met aanvraag van een attest.

Dit evaluatiedocument is bijna identiek aan het normale exemplaar.

Wat bij een weigering ? De leerling kan NIET tekenen bij een weigering.

Het opslaan van de evaluatie doet u best op een geheugenstick.

Iedere opdracht krijgt een unieke cijfercombinatie …..

Bij het opslaan van het evaluatiedocument zal er een unieke cijfercode verschijnen bovenaan op het document. Door deze code over te nemen op het Excel invulblad, zullen alle gegevens en evaluatiepunten automatisch ingevuld worden. Een grafiek per leerling kan geraadpleegd worden. Zo kan u de positieve evolutie in het leerproces eenvoudig opvolgen.

Doelstellingen binnen Carquest.

Completely Completely C a r q u e s t tool educative qualitative Praktijkgericht voor de volledige 3de graad, Voor de verschillende onderwijsnetten, Volgens de overeenkomstige leerplannen, ….. tool educative qualitative universal standard Completely automotive recommended

automotive Enkel en alleen op autovoertuigen gericht, Bepalend volgens de voertuigcategorieën : M1 – AA = sedan M1 – AB = voertuig met achterklep M1 – AC = station wagon M1 – AD = coupé M1 – AE = cabriolet M1 – AF = voor meerdere doeleinden.

recommended Afgestemd op de garage industrie, Evaluatiecriteria opgesteld volgens: bevraging bij verschillende merkverdelers, bevraging bij de stageplaatsen,

qualitative Oefeningen mee met hun tijd, ruimte voor zelfstudie, in overeenstemming met de leerstof, …..

universal Zowel voor BSO als TSO, gericht op de meest gangbare automerken, volgens de voorgeschreven werkmethodes, en een te volgen stappenplan, …..

educative In functie van het leerproces van de leerling, bijzonder gericht op gedifferentieerd leren, leerzaam door integratie van cursusmateriaal, instructief door de gestructureerde werkopdrachten, eenvoudig en op ieder ogenblik vrij te raadplegen, …..

standard Ongeacht welke onderwijsvorm …. TSO, BSO, beschikbaar voor de verschillende onderwijsnetten, volgens de overeenkomstige leerplannen, …..

tool Deze oefeningen worden als werkinstrument vrijblijvend aangereikt : met het oog op een standaardisering, om een eenduidige en tegensprekelijke evaluatie te bekomen, om duidelijke communicatie te geven naar mogelijke werkpunten, om hulp of advies te kunnen inroepen bij geweigerde evaluaties, als hulp bij het invoeren van de beoordelingen, om een duidelijke feedback te kunnen geven naar ouders en . leerlingen tijdens het leerproces.

Met dank voor uw aandacht.