Instructies eerste gebruik BLk-portaal Instructies eerste gebruik
Algemeen Om u als nieuwe deelnemer van BLk aan te melden vult u het registratieformulier in. Binnen een week ontvangt u een e-mail en kunt u beginnen bij stap 1. Bent u al deelnemer? Dan kunt u direct beginnen bij stap 1. Dit document legt u stap voor stap uit hoe u op uw persoonlijke BLk pagina kunt inloggen. Stap 1: Ontvangst e-mail van no-reply@sharepoint.com pg. 3 Stap 2: Inloggen / aanmelden Office365 pg. 4 Stap 3: Toegang portaal na registratie pg. 6 Stap 4: Nieuwe deelnemer: Eerste scope aanvraag pg. 7
Stap 1: E-mail U ontvangt een e-mailbericht van no-reply@sharepoint.com die u naar uw deelnemerssite leidt, hieronder het voorbeeld van fictief bedrijf ´Beter Big´. Open de email `BLk Service wil Portaal delen´ en klik op de link. Deze link leidt u naar de inlogpagina van Microsoft Office365. Vervolg met stap 2, pg. 4. Voor steeds meer dieren is het een beter leven geworden. Samen hebben we inmiddels over de afgelopen jaren meer dan 80 miljoen dieren een beter leven gegeven en we stevenen af op meer dan 100 miljoen in 2017! Dit jaar alleen al komen er 26 miljoen dieren bij. Dit is een stijging van 27% ten opzichte van 2015. De grootste groep dieren bestaat uit pluimvee. We zien binnen elke diercategorie groei, de stijging is het meest prominent aanwezig bij varken met 40%, te danken aan de overschakeling van vrijwel iedere supermarkt op varken 1 ster maar ook rund 2 ster is in opkomst.
Stap 2: Inloggen / aanmelden Office365 (1) Na het openen van de link volgt onderstaand scherm: Indien u reeds een Office365 account heeft kunt u hier inloggen en vindt u onder de knop “Mijn BLk” alle deelnemerspagina’s waar u toegang toe heeft. Einde stap 2 – vervolg op pg. 6. Indien u nog geen Office 365 account heeft kunt u er hier één aan te maken. Door te klikken op de knop “Get a new account” – vervolg op pg. 5. De stijging van het aantal primaire en verwerkende bedrijven is navenant groot, ruim 1500 primaire bedrijven (waarvan de helft varkensbedrijven) en 400 verwerkende bedrijven (waarvan meer dan de helft verwerkers) doen mee. Vooral dit jaar is het aantal verwerkers sterk toegenomen, dat zien we dan ook terug:
Stap 2: Inloggen / aanmelden Office365 (2) Vul uw zakelijke e-mail in en een creëer een veilig wachtwoord. Zet het vinkje uit bij ‘Send me promotional emails from Microsoft’. Klik op ‘Next’. U ontvangt in het door uw opgegeven zakelijke emailadres een email vanuit Microsoft om uw mail te bevestigen. Klik op de verificatie link. U wordt nu doorgestuurd naar uw portaal. Einde stap 2 U heeft nu een Microsoft Office365 account met een gebruikersnaam en wachtwoord combinatie. In een explosieve stijging van het aantal producten. Tot nu toe is in 2016 het aantal zelfs verdubbeld t.o.v. 2015 tot bijna 4000 samengestelde producten. Diervoeding, babyvoeding, stampotten, je kunt het zo gek niet opnoemen of het ligt in de schappen met BLk. En al dat harde werk van jullie is dan ook weer terug te vinden in de omzetcijfers, die ‘best wel ok’ zijn:
Stap 3: Toegang portaal na registratie Na het aanmaken van een Microsoft account kunt u via https://sblk.sharepoint.com met uw gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op uw deelnemerspagina. Hier kunt u uw diverse aanvragen doen en scopes, producten, ketenrelaties en communicatie uitingen inzien. Voor additionele informatie kunt u contact opnemen met: support.mijnblk@sblk.nl| 088 81 13 560 Nieuwe deelnemer: ga door naar stap 4. In een explosieve stijging van het aantal producten. Tot nu toe is in 2016 het aantal zelfs verdubbeld t.o.v. 2015 tot bijna 4000 samengestelde producten. Diervoeding, babyvoeding, stampotten, je kunt het zo gek niet opnoemen of het ligt in de schappen met BLk. En al dat harde werk van jullie is dan ook weer terug te vinden in de omzetcijfers, die ‘best wel ok’ zijn:
Stap 4: Eerste scope aanvraag Om uw aanvraag voor BLk in gang te zetten doet u een scope aanvraag via de knop “Scope (diersoort en aantal sterren) aanvragen (bedrijfstype)”. Indien uw bedrijf meerdere scopes wilt aanvragen herhaalt u deze stap. U krijgt na ongeveer 15 minuten een e-mail met taken (afhankelijk van uw bedrijfstype). Deze taken kunt u uitvoeren via de respectievelijke knoppen onder “Mijn acties” in het portaal. Documenten kunt u uploaden via “Document uploaden” onder “Mijn Taken”. Zodra u alle taken heeft afgerond kunt u uw openstaande taak onder “Mijn Taken” op afgerond zetten. Uw aanvraag heeft een wachttijd van 2 maanden. Indien er meer informatie nodig is, zal SBLk contact met u opnemen.