Waar zit de olifant in uw organisatie?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optimale flexibiliteit in de verkrijging van royementsgegevens
Advertisements

- Administratie - Analyse - Actie -
Advies: Duurzaam archiveren van COP Documentbeheer en archivering III 25 november 2008.
Document Management Silicon.
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
Feedback applicatie Introductie in het gebruik Aanleiding •Wie? Het betreft de Autorisatie artsen en de eigen Huisarts van de Patiënt •Wat? Het betreft.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Zaakgericht Werken.
Waarom op afstand samenwerken? Omdat het ….. Ronald Scherpenisse Information Worker Microsoft B.V.
Een korte blik op het E-depot
Introductie Electronisch Factureren voor: Johan van Tongeren – Managing Director Olaf Minnema – Business Solution Manager.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
D.I.S. Distributie Informatie Systeem P. Harink 4Efficiency Services i.o.v. AEP Industries Nederland BV QAD Gebruikersdag - Juni 2008.
Beleidsregel vervanging archiefbescheiden Provincie Zuid-Holland 2008
3 OKTOBER 2012 WareHouse Pro Leon Hillebrand / Danny Willems
Wat is Certipost?.
Adobe formulieren : stand van zaken.
Web Apps de online plek om samen te werken Gebruik Office overal Beste gebruikerservaring Werk beter samen Breng ideeën tot leven.
WIE KLASSEERT, DIE VINDT
Optimaliseren van de documenthuishouding Starten vanuit de basis
Praktijk case: “Geautomatiseerd scannen én verwerken van ingekomen facturen” ICT Platform.
22 november 2011 Kwaliteit door meten Josje Everse En hoe de zelfevaluatie daarbij kan helpen…
Presentatie 20/20 vision Elektronische factuurverwerking.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Informatieplattegrond
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Laura Schabbing & Lisette Vermeulen. Antwoord geven: Links = A Rechts = B Beide = C.
Digitaal samenwerken Jurgen Pijpker: Voorzitter VVMA.
Aan de slag met:. Door hier te klikken komt u op het inlog scherm.
Recordkeeping - in 7 stappen naar een digitaal archief
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
Pagina 1 © VHIC Processen van recordmanagement › Wat zijn onze records? › Hoe lang moeten we ze bewaren? › Hoe vinden we ze terug ( binnen hun context)
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Arbeidsrelaties van de toekomst Monique Ramondt. Introductie Vestigingsplaats: Zutphen Dienstverlening in geheel Nederland aan eindgebruikers/bemiddelingsorganisaties.
Mailen van documenten Software that makes life easy …
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Workshop Berichtenbox voor Bedrijven
PARTNER IN AUTOMATISERING. GESCHIEDENIS C&C kiest Progress 4GL technologie Start ontwikkeling DynIris OpenEdge 10 Verhuis Ambachtstraat,
De Bouwplaats-ID, een goed idee?
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
1. 1 Digitale interacties aangepast aan de burger/ondernemer o digital first o 1 uniek loket (vlaanderen.be) o toestelonafhankelijk o gebruik e-loket.
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Het Virtueel Kantoor Een eerste toelichting op het Virtueel Kantoor voor pgo-organisaties.
Uw website beheren was nog nooit zo makkelijk... In het menu vindt u alle opties waarmee u uw site volledig kunt beheren.
Efficiënte controle van uw Payroll proces Om de controle van de salarisverwerking inclusief de opvolgende processen (betalingen, loonaangifte en journalisering)
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
SharePoint Machtigingen In de Private en Public cloud.
Aanpak project “Woningcorporaties” Commissie Communicatie Standaards 2 december 2013.
SharePoint Alles over metadata In de Private en Public cloud.
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
RadQuest 2.0 In samenwerking met ASolutions presenteert de
Wijzigingen Omgevingsloket online Schakeldag 29 juni 2017
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Vraag en antwoord Datum: 28 september 2017.
Privacy binnen de Drechtsteden
Privacy binnen de Drechtsteden
processing software OCTOBOX processing software.
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
Uw eigen diensten verkopen via 2tCloud
Processen Knelpunten Oplossingen
Digitale documenten woensdag 19 september 2018.
Webinar SharePoint Standaard Werkstromen
Handleiding NODR Schade App
Mailen van documenten Making it easy.
Flow Approvals op verschillende manieren
Transcript van de presentatie:

Waar zit de olifant in uw organisatie? E-mail Processing met OCTOBOX

Hoeveelheid emails blijft de komende jaren stijgen met gemiddeld 7%* Van 109 miljoen per dag in 2015 Naar 139 miljoen per dag in 2018 Hoe groot is die olifant In nederland zo’n 110 miljoen zakeijke emails per dag Ministerie verwerkt tussen de 5 en 8 miljoen per jaar * Onderzoek Radicati 2016

Wat weten we: Enorme, groeiende hoeveelheden email en bijlagen 24/7, ongeordend en ongestructureerd Elk team/proces heeft vaak een eigen functionele inbox Niet geïntegreerd in systemen en processen Kost veel tijd, geld (duur kanaal) en ergernis E-mailkanaal gaat voorlopig niet weg Steeds makkelijker via smartphones, tablets etc.

Op basis van inhoud worden beslissingen genomen OCTOBOX Wat is OCTOBOX OCTOBOX is software voor het automatisch verwerken van inkomende berichten en bijlagen (robot) Op basis van inhoud worden beslissingen genomen Groot scala aan mogelijke bewerkingen Beslissingen en bewerkingen worden vastgelegd in business rules (i.t.t. programmeren)

Belangrijkste functionele blokken (1/3) Analyseren OCR Email informatie, email body, bijlagen Classificeren, vaststellen wat voor mail of bijlage(n) het betreft Controle op volledigheid Vinden en extraheren van informatie (tekst of metadata t.b.v. achterliggend systeem) OCR voor tiff of platte pdf’s

Belangrijkste functionele blokken (2/3) Verwerken Splitsen, samenvoegen, converteren van documenten Meerdere documenten in één mail naar meerdere zaken Output naar meerdere processen Alle losse relevante informatie naar 1 document 1 document opsplitsen naar losse documenten Zippen/Unzippen (ook PW protected files) Meedere facturen in 1 mail Bv meerdere facturen in 1 pdf

Belangrijkste functionele blokken (3/3) Release Naar vak applicatie of proces Naar platform zoals SharePoint, Kofax, SAP, … Naar andere mailbox(en) Naar afzender

Voorbeelden - diverse invalshoeken: Dienstverlening Bedrijfsvoering Juridisch Wet- en regelgeving

Dienstverlening Onderzoek “Wij verdienen beter” (zie www.gemeente.nu) Onderzoek Bereikbaarheid: “Kunt u mij de verordening Jeugdhulp toezenden?” E-mailgedragsrichtlijn voor overheden: “op eenvoudige vragen dient binnen 2 dagen gereageerd te worden. Bij complexe vragen dient binnen 10 dagen de verwachtte afhandeltermijn gecommuniceerd te worden.” 40% voldeed niet aan de E-mailgedragslijn 31 gemeenten reageerden niet 1 gemeente stuurde het verkeerde document Onderzoek naar bereikbaarheid van de gemeenten Onderzoek is terug te vinden … Lichtstad

Antwoorden met een gepersonaliseerd bericht Reageren Antwoorden met een gepersonaliseerd bericht Verwijzen naar juiste mailbox In behandeling genomen (i.t.t. Ontvangen) Ontbrekende informatie of bijlagen(n) Informatie toevoegen Bestanden, documenten, formulieren Verwijzing naar portal (link) Uitleggen wat het evrschil tussen ontvangen en on behandeling genomen is

Bedrijfsvoering Praktijksituatie “Verwerking van aanvragen” Veel repetitieve handelingen Het bestandstype van een bijlage varieert Verwerken van een mail met bijlagen kan wel 20 minuten in beslag nemen Tekst moet vaak overgetypt worden Ook niet te verwerken mails vragen verwerkingstijd

Repetitieve handelingen Automatiseren repetitieve handelingen zoals Unzippen Splitsen Volledigheidscontrole Ordenen Converteren Met als resultaat: Kortere (geen) verwerkingstijd per mail Alleen de uitzonderingen handmatig verwerken 24/7 productief Ordenen – welke bestanden behouden of negeren Bestanden in volgorde naar juiste systeem Splitsen = meerdere facturen in 1 mail naar meerdere transacties

Governance Verantwoorden Richtlijnen Wet- en regelgeving Bij OCW/DOU zijn de aantallen per kanaal niet spectaculair maar ieder bericht moet verantwoord worden DUO verantwoord jaarlijks meer dan 25mljrd aan bekostiging scholen

Governance Proces onder controle Na controle van volledigheid/juistheid automatische bevestiging ‘in goede orde ontvangen’ Direct converteren naar juiste formaat (archiefwaardig) Geen wachtrij – direct naar achterliggend systeem Audit trail …

Nieuw in 2.0: Valideren van bijlagen Tenslotte: verwerken van bijlagen – EEN KEUZE Als input voor digitale postkamer (mergen met de fysieke stroom) Of geheel in OCTOBOX verwerken

Te behalen resultaten Doorlooptijd Arbeid Verantwoording Duurzaamheid Meer werk wegwerken in kortere tijd Sneller en 24/7 Arbeid Automatiseren van repetitieve handelingen Administratieve handelingen beperken Ontlasting van de kennisorganisatie Automatische foutafhandeling bespaart tijd kenniswerkers Verantwoording Vastlegging van gegevens / audit trail Governance Duurzaamheid Alle informatie direct in duurzaam formaat Geld Directe besparingen

Demo ‘gebruiker’: Mail ‘help’ naar octopus@capture-experts.com

”Onder de motorkap”

Automatisch classificeren inkomende mail en bijlagen Wat kunnen we: Automatisch classificeren inkomende mail en bijlagen Automatisch sturen op content Routeren Beheren Alle berichten en bijlagen in hetzelfde formaat Documenten rechtstreeks naar bestaand proces, vak- applicatie of zaaksysteem Voldoen aan Wet- en Regelgeving … Waar gaat de mail over – hoewel in de funct box is het nog de vraag of de mail daar hoort Herkennen van bijgevoegde documenten / documenttypen Op basis daarvan business rules uitvoeren Beheren = bewaren en vernietigen WOB – Audit trail