Met elkaar. Voor elkaar. Regels:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

Binnen een VPG-setting
Communicatie met de klant
Veilig internet Mediawijsheid
Prestatie: Maak met de hele klas een krant over…
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
HGW sessie 8 Implementatie Beatrijs Van De Casteele en Luc Lemarcq.
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Interpreteren van data
Aan de slag met de BETERapp
© VIP GilzeRijen ( brengt hulpvragers en vrijwilligers bij elkaar en de website is een zusje van Zorgvoorelkaar.com. Rob: “Ik was.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Marjan Hurkmans Anneke de Jong. Wat is de Wandeling Mantelzorger: verwerking intensieve periode, vergroten draagkracht, inzet ervaringsdeskundigheid.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Denise Goessens-Nix, ketencoördinator CVA keten Parkstad Utrecht, 7 oktober 2015.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Solliciteren: wat wil ik?
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Cursus ‘pimpen’ – Studeerbaar studiemateriaal – structuur – tekstniveau – zinsniveau - woordniveau Een cursus schrijven BA - dpb Brugge.
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
Woordjes leren.
In gesprek met zorgprofessionals Netwerkdag BVN 2 juni 2012 Marga Schrieks, Greta Antuma.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Regels in school Leerlingen van groep 1/2/3 van CBS De Gearrin:
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Presentatie intervisie Manon de Dobbelaere P4A
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Help mensen hun eigen leven te leiden Zelf- en samenredzaamheid.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Lesverslagen Rik Santegoets groep 3
Heidi van der Panne-Dirks
We omringen jou en je kind met de beste zorg.
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
HET HEFT IN EIGEN HANDEN HOUDEN Wouw-Amsterdam
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Tevredenheidsonderzoek Totaal aantal deelnemers: 56
Workshop inspraak gemeentelijk jeugdbeleid
Farmabuddy Intensieve farmaceutische zorg aan palliatieve en terminale patiënten door apotheekbuddy’s in de eerstelijnszorg
GASTLES “ Vrijwillig Dichtbij ”
Spreekbeurt in groep 4 en 5
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Mogen. Willen. Kunnen. Durven. Doen
Start Aandacht voor levensvragen en liefdevolle zorg in uw organisatie
Digi(bord)boek project <titel project>
Beeld magazine.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Wat maakt een PPT goed?.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
“De helft van alle klachten over de zorg gaat over bejegening
Duurzame inzetbaarheid
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Het contactmoment in het 1ste leerjaar :
Duurzame inzetbaarheid
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Marijke Vorstermans erelid BVN Met elkaar. Voor elkaar.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Startgroep nieuwe HR-cyclus
We omringen jou en je kind met de beste zorg.
Transcript van de presentatie:

www.b-bewust.nl Met elkaar. Voor elkaar. Regels: Geen wijzigingen in kleur roze lettertype is Arial kleur van tekst = zwart, lichter 35% (grijswaarde) opsommingteken = leeg bolletje (zie sheet) Met elkaar. Voor elkaar.

www.b-bewust.nl Met elkaar. Voor elkaar. Regels: Geen wijzigingen in kleur roze lettertype is Arial kleur van tekst = zwart, lichter 35% (grijswaarde) opsommingteken = leeg bolletje (zie sheet) Met elkaar. Voor elkaar.

Een (online) hulpmiddel dat patiënten helpt om stil te staan bij wat voor hen belangrijk is en stimuleert om daarover te praten en gesprekken met zorgverleners voor te bereiden. www.b-bewust.nl Met elkaar. Voor elkaar.

Drijfveer bij de ontwikkeling: “Toen was ik zo overrompeld en lamgeslagen door emoties en informatie, dat ik niet in staat was tot eigen regie. Nu denk ik: had ik maar…” Ervaringsdeskundige Met elkaar. Voor elkaar.

B-bewust nodigt uit om: gesprekken in het ziekenhuis voor te bereiden stil te staan bij wat je nodig hebt en wilt weten vragen te stellen aan je arts of verpleegkundige Met elkaar. Voor elkaar.

dit ervoor zorgen dat ze: makkelijker vragen stellen en Doordat patiënten actiever bezig zijn om gesprekken voor te bereiden en vragen op een rijtje zetten, kan dit ervoor zorgen dat ze: makkelijker vragen stellen en hun voorkeuren uitspreken informatie beter onthouden Met elkaar. Voor elkaar.

Project B-bewust in bedrijf B-bewust via zorgverleners onder de aandacht brengen van patiënten. Zorgverleners in ziekenhuizen nemen B-bewust standaard (lees ook: permanent) op in hun werkwijze. Resultaat: gebruik B-bewust door patiënten vergroot + patiëntgerichte gesprekken. https://www.youtube.com/watch?v=zvsl-WfZFoA Met elkaar. Voor elkaar.

Er zijn veel geleerde lessen verzameld over de wijze waarop de kans op implementatie vergroot kan worden. Deze komen samen in twee stappenplannen, een best practice video en een toolkit die staan gepubliceerd op: www.borstkanker.nl/lerenvanimplementeren Met elkaar. Voor elkaar.

Cijfers gebruik B-bewust Met elkaar. Voor elkaar.

Patiënten over B-bewust “B-bewust biedt een eenvoudig doorkliksysteem en heeft mij meer zekerheid gegeven omtrent mijn situatie.” “Ik vind het een hele goed aanvulling op alles wat mij al aangereikt werd in het ziekenhuis.” “Op dit moment heb ik geen ruimte om me erin te verdiepen. Er komt teveel op me af.” “Goede steun!” “Het zijn wel veel vragen...” “Prettige website om me voor te bereiden op gesprekken en behandelingen.” Met elkaar. Voor elkaar.

Zorgverleners over B-bewust (1) “Wij vinden het belangrijk dat patiënten de ruimte krijgen om eigen zorgen, wensen en vragen in te brengen. Dit helpt om samen met hen tot een behandelplan te komen waar patiënten zelf achter staan. B-bewust helpt ons ze hiertoe uit te nodigen.” Dr. D.P. de Vries, Chirurg, Ommelander Ziekenhuis Groningen “Zelf was ik meteen enthousiast om met de implementatie aan de slag te gaan, evenals één van onze chirurgen. Mijn contactpersoon bij BVN reikte me goede informatie en onderbouwing aan waarmee ik een groot deel van het team mee kreeg. Toch was het fijn dat zij ook een keer fysiek aanwezig was tijdens een teamoverleg zodat mijn collega’s al hun vragen konden stellen en een gezicht zagen achter het project. Daarna zijn we zelf aan de slag gegaan met het bedenken van een werkwijze waar iedereen achter stond.” Ellie Vorsteveld, Mammacareverpleegkundige, Rijnstate ziekenhuis Arnhem Met elkaar. Voor elkaar.

Zorgverleners over B-bewust (2) “Er zijn maar heel weinig patiënten bij wie ik B-bewust niet onder de aandacht breng. Men denkt bijvoorbeeld vaak dat oudere patiënten niet zitten te wachten op online ondersteuning, maar mijn ervaring is dat er dan vaak kinderen bij zijn die er wel gebruik van maken of er samen met hun ouder naar kijken. Ik vind dat je nooit voor de ander mag bepalen of die er wel of niet wat aan heeft. Dat bepalen ze zelf.” Tineke Kempees, Verpleegkundig specialist, Rivierenland ziekenhuis Tiel “Mijn collega’s en ik leerden onszelf aan om altijd de vraag te stellen of de patiënt behoefte heeft aan een hulpmiddel om gesprekken voor te bereiden. Dat voelt voor ons veel prettiger. De patiënt staat er dan veel meer open voor dan wanneer we het ongevraagd aanreiken. Bijna iedereen antwoordt bevestigend.” Eveline Schouten, Verpleegkundig consulent mammacare, Antonius ziekenhuis Utrecht Met elkaar. Voor elkaar.