inct.spiratie 2016: Klantdata bij Vakmedianet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
KM QUEST: een kennismanagement simulatie leerprogramma
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Sociale media als wervingstool
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
Nog relevanter worden voor onze leden
De kracht van MySolution
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Talentmanagement in de Technische Dienst
Facility management en inkoop
SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.
DMS & RMA op basis van SharePoint
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Inbound Marketing Plan
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
4. Online strategie Internet scorecard
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 2.
Gerichte campagnes om conversie en klantwaarde te verhogen.
“Google+ en Linkedin” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sara, communicatieverantwoordelijke Sophie, arbeidsbemiddelaar.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Truc met het ei! Toon Hermans (1916 — 2000) cabaretier, zanger, kunstschilder en dichter.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Inbound marketing en bloggen
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Eelco Bakker Immo Dijkma
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Sieberdam/ROCS & KODOS
Uw eigen diensten verkopen via 2tCloud
Dialogue Marketing
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
SLA MUNT UIT UW DMS. SLA MUNT UIT UW DMS Agenda Optimaliseer uw logistieke proces Afname van handmatige acties Nieuwe functionaliteiten TruckVision.
marten nubé uitgeverij digitalis
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

inct.spiratie 2016: Klantdata bij Vakmedianet Ceesjan de Vos 23 november 2016 Rotterdam

Vakmedianet B2B uitgeverij 1,2 miljoen lezers in 56 niches DDMA Customer Data Award 2016

We leveren informatie- producten voor professionals Én we zijn mediakanaal voor B2B adverteerders DDMA Customer Data Award 2016

Wat is er aan de hand in B2B media? Uitgevers hebben een aantal mooie assets Internet is nu het speelveld, toegankelijk voor iedereen Content-merken (kennis) Leesbereik (data, waardering) Iedereen publiceert (B2B) content Professionals oriënteren zich via Google Lezers (data) Content Uitgevers wáren grotendeels het speelveld Uitgever is één vd spelers Adverteerders Adverteerders Adverteerders bouwen aan hun eigen mediakanalen

in de mediabudget- verschuivingen En dat zie je in de mediabudget- verschuivingen DDMA Customer Data Award 2016

De snelste goeier is Content Marketing DDMA Customer Data Award 2016

Als iedereen online content maakt en zoekt, Hoe goed is je VINDBAARHEID ? DDMA Customer Data Award 2016

Hoe goed is de KWALITEIT van je CONTENT? DDMA Customer Data Award 2016

Hoe goed is je TIMING ? DDMA Customer Data Award 2016

Hoe GOED is je content? Hoe GOED ben je vindbaar? Hoe GOED is je timing? = RELEVANTIE Internet is nu het speelveld, voor iedereen toegankelijk… …maar niet iedereen wordt even goed gezien DDMA Customer Data Award 2016

= RELEVANTIE Chris Radtke, Ziff Davis DDMA Customer Data Award 2016

B2B Lead nurturing / Lead generation De case van Vakmedianet: “De combinatie van b2b content en data“ levert maximale relevantie op Content Persoonlijke (lees)profielen Content De beste content (marketing) Lezers(data) Adverteerders or get lost in space! Lezers(data) Adverteerders B2B Lead nurturing / Lead generation

DDMA Customer Data Award 2016 Terug naar de klant De customer journey in B2B wat weten we er eigenlijk van? DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

https://youtu.be/TScmaxQfom8

DDMA Customer Data Award 2016 70% zoekt content in de fase Bewustwording & Oriëntatie Dus, - Steeds meer, jonge, beïnvloeders (46%) - Steeds meer online searches (12) - 60% overweegt 2 opties/brands - 75% bezoekt je 1 keer 2 leveranciers 1 kans DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

DDMA Customer Data Award 2016 70% De content van Vakmedianet richt zich op die 70% Daar leggen we data over vast DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

Wie leest wat? Wie bevindt zich waar in de oriëntatiefase?

DDMA Customer Data Award 2016 Content / Doelstelling Content / Doelstelling Content / Doelstelling Content / Doelstelling Van die data maken we informatie We stemmen content af op de verschillende fasen Content / Doelstelling Beslissing nemen Beslissing verantwoorden Keuze voor een oplossing Oplossingen verkennen Wil om te veranderen Losser worden van de status quo DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

Dat vertalen we in marketing automation Artikel(en) lezen op websites Mail 1A/B ontvangen Whitepaper 1 downloaden en lezen Dat vertalen we in marketing automation Mail 2A/B ontvangen Whitepaper 2 downloaden en lezen Mail 3 A/B ontvangen Producten Verwijzing inhoudelijke whitepapers Landingspage shop Kopen Beslissing nemen Beslissing verantwoorden Keuze voor een oplossing Oplossingen verkennen Wil om te veranderen Losser worden van de status quo DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

DDMA Customer Data Award 2016 Mailflows om interesse- profielen te valideren en te converteren Tonen van specifieke banners en content als we profielen online herkennen DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

DDMA Customer Data Award 2016 Dus de lezer bepaalt met zijn/haar lees- en koopgedrag… …welke vervolgcontent hij krijgt. CTO’s, CTR’s zijn 2-3x zo hoog DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

DDMA Customer Data Award 2016 Conversie naar: - Relevante lezers, traffic, leads voor adverteerders - Afnemers van Vakmedianet - boeken, opleidingen, databanken, events, magazines, … DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

De Aanpak 1. Organisatie commitment content-datastrategie (Niet alleen de ‘data-club’ driehoog achter) De Aanpak 2. Technische implementatie professionele tools, maar geen IT, wel een duidelijk doel en lean & mean (al na drie maanden operationeel getest) DDMA Customer Data Award 2016

DDMA Customer Data Award 2016 Onze marketingomgeving Databronnen: Processen: Toepassingen in-/outbound: DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

DDMA Customer Data Award 2016 Geïntegreerde Marketingdatabase Opbouw golden records en profielen -Verzamelen -Matchen -Analyseren -Taggen DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

Campaigner tool - Flows - A/B testen DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

Monitoring tool - Content en acties op aanpassen Afb PowerBI dashboard community Monitoring tool - Content en acties op aanpassen DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

Aanpak 1. Organisatie commitment content-datastrategie (Niet alleen de ‘data-club’ driehoog achter) Aanpak 2. Technische implementatie professionele tools, maar geen IT, wel een duidelijk doel en lean & mean (al na drie maanden operationeel getest) 3. Mensen vaardigheden / cultuuromslag, Specialiseren functies en bestaande functies trainen tegelijk DDMA Customer Data Award 2016

Rollen in dit model? In een notendop: Lezersdata wordt verzameld Wat is het leesgedrag, waar zitten lezers in hun oriëntatie? (Customer Journey info) De Techniek: klantdata integreren De Business: luisteren, doelen stellen, acteren Geïntegreerde Klantdata Relatiedata: klanten en koopgedrag ERP’s / crm Redactie Bind een (online) publiek op de thema’s, de vraagstukken van professionals, via het juiste kanaal. Zowel outbound- als inbound- content. Marketing Pas intelligence en automation toe op de datasegmenten voor relevante vervolgcontent Relatiedata: emailnieuwsbrieven en websiteregistraties worden centraal vastgelegd eCommerce data wordt via geïntegreerde oplossing vastgelegd Contentdata: lees- en bezoekgedrag wordt via universele scripting ingericht Sales (ook voor Vakmedianet prod.) Doelstellingen bepalen: Leads, Traffic, Thoughtleadership, Conversie! Sales (ook voor Vakmedianet prod.) Doelstellingen bepalen: Leads, Traffic, Thoughtleadership, Conversie?

Vakmedianet De kracht van relevantie! Vragen? Customer journey Content Online Customer journey Buyer persona Lezer 1 op 1 Content Adverteerder 1 op 1 Leads Data automation Marketing/Sales