Ouders, kinderen en reclame

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leerlingbemiddeling / mediation
Advertisements

Pestprotocol Naam:leerlingenraad Groep:5,6,7,8
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
 EMEG-lijst: Weet Ik Veel? Door Karlijn Dado. Breng de reclames rondom in kaart en kijk naar de koppeling daartussen. Welke conclusie kun je trekken?
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Klinische ontwikkelingsneuropsychologie
Preventieprogramma’s voor kinderen van alcoholverslaafde ouders.
Ontwikkelingspsychologie
Strategie en Indelingsprincipes
Hoofdstuk 2 Socialisatie.
Pesten.
Campagne maakt stellen van opvoedvragen normaal Ferry X. Goossens, en Ireen de Graaf.
Zaterdag 1 juni We gaan wandelen! 10 of 20 km.
Parlementaire democratie Welk soort parlementaire democratie vind je nu in Nederland het beste?
Mijn computer is leuk! ©pharos Bij voorleesboekje + handleiding van ‘Mijn computer is leuk’
Crisis en het domino-effect
OUDERPORTAAL HELDER ZICHT OP HET KIND EN DE RESULTATEN!
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
LOB, waar liggen voor mij/ons kansen en mogelijkheden. Vakdocenten, mentoren en decanen. 24 september 2014.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
• Debriefing • Voorgaande campagnes • Hoe hebben wij dit aangepakt?
Stefan Nieuwinckel WIJKONTWIKKELING, EEN ORIËNTATIE OP SAMENLEVINGSOPBOUW ?
PESTEN JULIANASCHOOL.
Kan een digitaal netwerk een meerwaarde bieden in ondersteuning van mantelzorgers in de thuissituatie? Leen Bouckaert Ruben Vanbosseghem.
Pitch: Open Dag INHolland Mounir Essiad | Djanomi Traxel | Ferdinand van Wijnen © 2009.
Inrichten van de webwinkel. Meest voorkomende fouten in-e-commerce-design-and-how-to-avoid-them/
Eindpresentatie Fietslabyrint. Inhoud Opzet onderzoek Meetinstrumenten Resultaten Discussie Aanbevelingen.
Afdeling PGL 17 november KSE examens  Procedure niveautoetsen en examens  Aanvraag extra faciliteiten - Uitstroom  Vervolgonderwijs MBO  Arbeid/dagbesteding.
Week 7 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
Les 5 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
Inhoudstafel Inleiding Doel Opzet Methode Resultaten Oorzaken
De werkingen voor maatschappelijk kwetsbare kinderen en jongeren (=WMKJ) Made by: Charlène Vandorpe 1 Ba SW b Informatievaardigheden: SADAN- opdracht.
ZOEK DE TRAP!. Imke wandelt veel met haar vader en moeder. Onderweg moeten ze op de paaltjes letten. Imke vergeet vaak naar de pijltjes te kijken. Samen.
2 Wat is (digitaal) pesten? Groep 7 3 Leuke school De tweede dag lag mijn lunch Als beleg tussen blz 13 en 14 Van mijn nieuwe wiskundeboek Toen kreeg.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Ontwikkelen en publiceren van uniforme examenvereisten.
Buurtteams Jeugd en JGZ drs. Geert van der Velde/ Qraad Adviseur Strategisch beleid en Zorgvernieuwing.
Regels in school Leerlingen van groep 1/2/3 van CBS De Gearrin:
EEN INTERVENTIESTUDIE IN HET SECUNDAIR ONDERWIJS HET BEVORDEREN VAN MORELE RECLAMEWIJSHEID BIJ JONGEREN EEN INTERVENTIESTUDIE IN HET SECUNDAIR ONDERWIJS.
Filosoferen met Kinderen Marieke Hopman PhD Kinderrechten Tilburg University (
Hechtingsproblemen bij kinderen. Inleiding “zoals de biologische moeder haar lichaam aanbiedt om er de menselijke vrucht in te laten gedijen, zo biedt.
Dé banner voor je school. Programma 00:00 Kennismaking 00:05 Filmpje ‘De kracht van woorden’ 00:07 Inspiratie 00:15 Film Bevrijde Wereld 00:25 Brainstorm.
Doelen realiseren met media
Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding
Voor een optimale ontwikkeling van kinderen
Belangrijkste conclusie impactstudies
Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen
B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren
Reclamewijsheid: wat is dat?
Presentatie supermarkt in acht
Dé Vlaamse beroepsvereniging voor lerarenopleiders
Welkom op school! WELKOM OP SCHOOL de 4e ouderbijeenkomst PP1
Beïnvloedingsregel aanwezig?
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
Wat doen wij op school tegen pestgedrag?
Internetmarketing en oefentoets
Problemen van mantelzorgers die zorgen voor een oudere naaste
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Preventie van alcoholgebruik van adolescenten door verbeterde ouder-kind alcoholspecifieke communicatie: De “Hou vol! Geen alcohol” pilot studie Suzanne.
Onderzoeksstrategie: survey
Gemaakt door Lars Courtens
LEERKRACHTEN EN PESTEN
Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding
Vijfde gebod: Eer je vader en moeder Zondag 39 HC
Blended Leermodule: Onderzoeksstrategieën
Lezing Stichting Kind en Voeding
voor actieve vaders en moeders!
Module 1 What’s Love Lesmethode Seksualiteit en Weerbaarheid.
Semantisatieverhaal:
Transcript van de presentatie:

Ouders, kinderen en reclame Pieter De Pauw Liselot Hudders Veroline Cauberghe

Rol van ouders Ouders: <- Pester power Eerste socialisator ->

Survey Deel grootschalige studie RW kinderen Nkinderen = 510 (7-12j) Nouders = 300 (gem. 40j., 88% moeder) Topics: Niveau RW Attitudes reclame Bemiddeling t.a.v. kinderen

Formats Tv-spotjes Product placement Online banners Pre-rolls Advergames

Tv-spotjes

Product placement

Online banners

Pre-rolls

Advergames

Resultaten

Cognitieve reclamewijsheid

Cognitieve reclamewijsheid

Attitudes

Attitudes

Attitudes

Kritisch denken

Kritisch denken

Kritisch denken

Ouderlijke bemiddeling

Ouderlijke bemiddeling

Ouderlijke bemiddeling

Ouderlijke bemiddeling

Ouderlijke bemiddeling

Ouderlijke bemiddeling x reclamewijsheid

Ouderlijke bemiddeling x reclamewijsheid

Conclusie: RW + Bewustzijn + Herkennen - Attitudes /advergames + Herkennen /PP & advergames - Attitudes /PP & advergames: aangenaam PP: waarheidsgetrouw en eerlijk ! Kritisch: besef reclame + moreel gepast

Conclusie: ouderlijke bemiddeling Vermijdend ⟷ bemiddeling: ± neutraal Doel reclame ⟷ slecht/vermijden - Praten over nieuwe formats (zeker PP) ! Persoonlijke info doorgeven Reclamewijsheid x ouderlijke bemiddeling

Bedankt. Vragen? Pieter.DePauw@UGent.be Liselot.Hudders@UGent.be Veroline.Cauberghe@UGent.be