De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen"— Transcript van de presentatie:

1 Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen
Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen? Resultaten van een grootschalig onderzoek Steffi De Jans, Liselot Hudders & Veroline Cauberghe Iedereen Reclamewijs - Da’s Wijs – 28 oktober 2016

2

3 Reclamewijsheid Cognitieve dimensie Morele dimensie
Affectieve dimensie

4 Onderzoek Advergame Online banner Native ad TV spot

5 Conditie 1 Conditie 2

6 Conditie 3 Conditie 4

7 510 participanten 7 – 12 jaar 12 scholen tablets

8 Reclamewijsheid

9 Reclameherkenning

10 Reclamebegrip

11 Affectieve dimensie

12 Morele dimensie

13 Reclame-effecten

14 Attitude t.o.v. het format

15 Merkherinnering

16 Zeurgedrag

17 conclusie

18 Conclusie reclamewijsheid
Kinderen kunnen beter traditionele televisiereclame herkennen dan nieuwe reclamevormen Kinderen hebben ook meer begrip van televisiereclame dan van de nieuwe reclamevormen, al hebben ze ook een goed begrip van online banners Kinderen staan vrij positief tegenover zowel de traditionele als niet-traditionele reclameformats Kinderen vinden de nieuwe reclameformats fair, net zoals de traditionele reclame

19 Conclusie reclame-effecten
Kinderen vinden advergames het leukste reclameformat Reclameherinnering is heel moeilijk bij online banners Kinderen stellen het meest zeurgedrag na blootstelling aan advergames Bedankt voor jullie aandacht

20


Download ppt "Hoe reclamewijs zijn kinderen in Vlaanderen"

Verwante presentaties


Ads door Google