Zakelijke Mobiliteit 2017 Onderzoeksportfolio

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Advertisements

Business mapping Business model canvas.
Hans Blink: het leasing business model werkt niet meer :49 "De grootste uitdaging wordt of de branche in staat is om het business model te.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Vergroot uw succes door betere aanbiedingen 2ndEye BV Capelle aan den IJssel September 2006.
De kracht van MySolution
Hoefware Automatisering paardenhouderijen
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Inleiding tot marktonderzoek
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Blauwe of rode envelop in de bus gekregen Blauwe of rode envelop in de bus gekregen uitleg bij al onze correspondentie met u Blauwe of rode envelop in.
Verlaat Uden Bouwsystemen
INLEIDING ONDERZOEK MARKETING, MARKTONDERZOEK & COMMUNICATIE
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Presentatie PSO Nederland
TraceNet CLIFFORD Electronics Benelux B.V.
Procesbeschrijving zakelijk overstappen Versie 21 augustus 2015
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
1© GfK | De Nederlandse Investeringsmonitor | November 2015 De Nederlandse Investeringsmonitor © GfK | November 2015.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Op weg naar een duurzaam zelfvoorzienend Someren.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Monitoring De Nieuwe Band Resultaten monitoringsonderzoeken 2010.
1 De Klant aan het Roer Contractering en inkoop AWBZ-zorg 2010 Univé- VGZ- Trias- Zorgkantoren.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Onderzoeksmonitor Benchmark Leasemaatschappijen 2016 Ilisia Marketingservice kondigt de uitvoering aan van het Benchmark Leasemaatschappijen 2016
Het Nationale Keurmerken en Erkenningsregelingen Onderzoek
de publieksmonitor voor Goede Doelen
GEEFGEDRAG BEDRIJVEN 2017 Onderzoeksmonitor
Benchmark prestaties woonsites Hoe kunnen makelaars hen bereiken
Klantbinding middels brandstofkaarten
Benchmark Leasemaatschappijen 2017
Onderzoeksmonitor: Bedrijfsmakelaardij
CONVERGENTIE MONITOR 2017 Onderzoeksmonitor
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Verschil offerte/factuur
Telematica oplossingen in de zakelijke markt
Praktische informatie Oversampling WoON 2018
de publieksmonitor voor Goede Doelen
Bardo Golfdag dinsdag 26 september 2017 Inschrijfformulier
Klantbinding middels brandstofkaarten
Een product of dienst verkopen
Nadere uitleg gewenst()
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Financiële planning (deel 2)
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Rekenmodel 5: Verlader Regio
Wie kent ons nog niet? Welkom Drents Energieloket 5 oktober 2018
onder ICT eindverantwoordelijken & 300 directeuren in Nederland
onder Credit managers en Compliance officers in Nederland
Beloningspraktijk in Nederland editie
Onderzoeksmonitor: Bedrijfsmakelaardij
Benchmark prestaties woonsites Hoe kunnen makelaars hen bereiken
Benchmark Leasemaatschappijen 2018
Zakelijke Mobiliteit 2018 Onderzoeksportfolio
[powerpoint openen, openen]
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Customer service & Relatiemanagement
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Zakelijke Mobiliteit 2017 Onderzoeksportfolio www.ilisia.nl Ilisia Marketingservice i.s.m. Conclusr Datacollections kondigt de uitvoering aan van de marktonderzoekmonitor Zakelijke Mobiliteit 2017 Mobiliteit De markt van personenwagens in Nederland 1.000 interviews met zakelijke beslissers De markt van bestelwagens in Nederland 1.000 interviews met zakelijke beslissers Naambekendheid en imago aanbieders mobiliteitsproducten en –diensten (leasemaatschappijen, aanbieders mobiliteitskaarten etc.) 1.000 interviews met bedrijven 800 interviews met ZZP-ers & 1.000 interviews met autobezitters 4. ZZP & mobiliteit 800 interviews 5. De markt van autofinancieringen 1.000 interviews met bedrijven MVO & Duurzaamheid Beveiliging & ICT Makelaardij Charitatief

Onderzoeksportfolio Zakelijke Mobiliteit 2017 www.ilisia.nl De markt van personenwagens in Nederland 1.000 interviews De markt van bestelwagens in Nederland 1.000 interviews 3. Naambekendheid en imago aanbieders mobiliteitsproducten en -diensten 1.000 interviews met bedrijven 800 interviews met ZZPers & 1.000 interviews met autobezitters 4. ZZP (& mobiliteit) 800 interviews 5. De markt van autofinancieringen 1.000 interviews met bedrijven OPLOSSINGEN VOOR ZAKELIJKE MOBILITEIT Het jaarlijkse grootschalige onderzoek naar de markt voor de zakelijke mobiliteit onder netto 1.800 zakelijke beslissers & 1.000 particuliere autobezitters gaat binnenkort weer van start. Deze strategische marktinformatie zal u het benodigde houvast bieden om uw kansen in 2017 te grijpen. Dit jaar onderzoeken wij kwalitatief en kwantitatief de volgende producten en diensten: De markt van personenwagens in Nederland: markt kwantificering binnen 6 werknemersklassen en 9 branches Cijfers over financiële en operationele lease, koop en privé auto zakelijk gebruikt De markt van bestelwagens in Nederland markt kwantificering binnen 6 werknemersklassen en 9 branches Cijfers over financiële en operationele lease, koop Mobiliteitskaarten Brandstofkaarten Private lease (B-B-C segment) Elektronisch vervoer & Telematica oplossingen/ Mobility portals www.ilisia.nl MEER INFORMATIE Ilisia Marketingservice| Mobiliteit t: 06 29595029 c: Thanassis Vassiliadis E: thanassis@ilisia.nl pagina 2

Monitor: Zakelijke Mobiliteit 2016 Telefonisch onderzoek onder netto 1.000 beslissers MODULE 1 ● DE MARKT VAN PERSONENWAGENS IN NEDERLAND Onderzoeksportfolio ZAKELIJKE MOBILITEIT 2017 De markt van personenwagens in Nederland 1.000 interviews De markt van bestelwagens in Nederland 1.000 interviews 3. Naambekendheid en imago aanbieders mobiliteitsproducten en -diensten 1.000 interviews met bedrijven 800 interviews met ZZP-ers & 1.000 interviews met autobezitters 4. ZZP (& mobiliteit) 800 interviews 5. De markt van autofinancieringen 1.000 interviews met bedrijven PRIJS: prijs module 1: € 4.990 PLANNING: dataverzameling: april 2016 oplevering rapportage: juni 2016 De studie biedt onder andere informatie met betrekking tot: kansrijke marktsegmenten in 2017 voor: lease en koop, mobiliteit- & brandstofkaarten, -budget, telematica oplossingen en elektronisch vervoer marktomvang lease (FL/OL) en koop personenwagens eind 2016 & verwachte ontwikkeling/plannen in 2017 Penetratie mobiliteitsbudget eind 2016 Keuzeproces & switchintentie leveranciers mobiliteitsgerelateerde diensten i.h.b. leasemaatschappijen en verwachte introductie in 2017 Penetratie mobiliteit- & brandstofkaarten eind 2016 en plannen voor 2017 Marktomvang telematica oplossingen eind 2016, plannen voor 2017 Bekendheid en rol platforms/initiatieven o.h.g.v. duurzaamheid en technologie zoals Cleaner Car Contracts, EV Centrum etc. Gebruik en behoefte specifieke lease oplossingen Shortlease Invulling duurzame mobiliteit binnen het bedrijf (wijze waarop en inschakeling van dienstverlener): Verlengde leasecontracten Private leasing (B-t-B-C of te wel private leasing via werkgever) Elektronisch vervoer inclusief laadoplossingen Marktomvang poolauto’s eind 2016, plannen 2017 Klimaatneutrale mobiliteit (CO2 verminderen & compenseren) Marktomvang deelauto’s eind 2016, plannen 2017; interesse aan deelauto’s (“gedeeld” door meerdere bedrijven) www.ilisia.nl MEER INFORMATIE Ilisia Marketingservice| Mobiliteit t: 06 29595029 c: Thanassis Vassiliadis E: thanassis@ilisia.nl pagina 3

Monitor: Zakelijke Mobiliteit 2016 Telefonisch onderzoek onder netto 1.000 beslissers Onderzoeksportfolio ZAKELIJKE MOBILITEIT 2017 De markt van personenwagens in Nederland 1.000 interviews De markt van bestelwagens in Nederland 1.000 interviews 3. Naambekendheid en imago aanbieders mobiliteitsproducten en -diensten 1.000 interviews met bedrijven 800 interviews met ZZP-ers & 1.000 interviews met autobezitters 4. ZZP (& mobiliteit) 800 interviews 5. De markt van autofinancieringen 1.000 interviews met bedrijven PRIJS: prijs module 2: € 3.990 MODULE 2 ● DE MARKT VAN BESTELWAGENS IN NEDERLAND De studie biedt onder andere informatie met betrekking tot: kansrijke marktsegmenten in 2017 voor: lease en koop Marktomvang bestelwagens eind 2016 & verwachte ontwikkeling in 2017 Keuzeproces & switchintentie leveranciers mobiliteitsgerelateerde diensten Financiële lease Operationele lease Koop Invulling duurzame mobiliteit binnen het bedrijf (wijze waarop en inschakeling van dienstverlener): Penetratie mobiliteit- & brandstofkaarten eind 2016, verwachte ontwikkeling in 2017 Elektronisch vervoer Markomvang telematica oplossingen eind 2016, verwachting voor 2017 Klimaatneutrale mobiliteit (CO2 verminderen & compenseren) Gebruik en behoefte specifieke lease oplossingen geraadpleegde adviseurs/externe partijen Shortlease Verlengde leasecontracten Opbouw laadruimte/carrosserie BETROUWBARE CIJFERS ZULLEN GERAPPORTEERD WORDEN VOOR 6 WERKNEMERSKLASSEN & 8 HOOFDBRANCHES www.ilisia.nl MEER INFORMATIE Ilisia Marketingservice| Mobiliteit t: 06 29595029 c: Thanassis Vassiliadis E: thanassis@ilisia.nl pagina 4

Onderzoeksportfolio Zakelijke Mobiliteit 2016 www.ilisia.nl MODULE 3 ● NAAMBEKENDHEID EN IMAGO AANBIEDERS MOBILITEITSPRRODUCTEN & -DIENSTEN Onderzoeksportfolio ZAKELIJKE MOBILITEIT 2017 De markt van personenwagens in Nederland 1.000 interviews De markt van bestelwagens in Nederland 1.000 interviews 3. Naambekendheid en imago aanbieders mobiliteitsproducten en -diensten 1.000 interviews met bedrijven 800 interviews met ZZP-ers & 1.000 interviews met autobezitters 4. ZZP (& mobiliteit) 800 interviews 5. De markt van autofinancieringen 1.000 interviews met bedrijven PRIJS: prijs module 5: € 4.900 Ilisia biedt u de mogelijkheid om uw naamsbekendheid en imago in de markt te meten. Deze studie biedt u tevens een benchmark overzicht van u en uw belangrijkste concurrenten. Hoe wordt u gezien door uw klanten en prospects? Wordt u überhaupt opgemerkt? Wat kunt u doen om uw imago te verbeteren? Allemaal vragen waarmee deze module u inzichten verschaft, zowel binnen de zakelijke/ZZP-, alsook binnen de consumentenmarkt. Naamsbekendheid Top-of-mind bekendheid Spontane naamsbekendheid Geholpen naamsbekendheid Profilering Imagoaspecten Toonaangevend Betrouwbaar Onafhankelijk Innovatief Deskundig Servicegericht Duurzaam ondernemend Goede prijs/kwaliteit Tevens worden 2 belangrijke zaken in kaart gebracht: Intentie tot hergebruik (loyaliteit) en Intentie tot aanbevelen (berekening van NPS = Net Promotor Score) www.ilisia.nl MEER INFORMATIE Ilisia Marketingservice| Mobiliteit t: 06 29595029 c: Thanassis Vassiliadis E: thanassis@ilisia.nl Pagina 5

Onderzoeksportfolio Zakelijke Mobiliteit 2016 www.ilisia.nl De markt van personenwagens in Nederland 1.000 interviews De markt van bestelwagens in Nederland 1.000 interviews 3. Naambekendheid en imago aanbieders mobiliteitsproducten en -diensten 1.000 interviews met bedrijven 800 interviews met ZZP-ers & 1.000 interviews met autobezitters 4. ZZP (& mobiliteit) 800 interviews 5. De markt van autofinancieringen 1.000 interviews met bedrijven PRIJS: prijs module 4: € 4.900 MODULE 4 ● ZZP EN MOBILITEIT Ilisia onderzoekt deze markt integraal al vanaf 2011. De volgende onderwerpen worden onderzocht: Huidig gebruik zakelijke personenauto en/of bestelwagens Aantal/merk geleaste personenwagens en bestelwagens (financiële lease) Aantal/merk geleaste personenwagens en bestelwagens (operationele lease) Aantal/merk gekochte personenwagens en bestelwagens Plannen aanschaf en gewenste financieringsvorm mobiliteitsmiddelen Personenwagens Bestelwagens (met of zonder ingebouwde laadruimte) Overige middelen Penetratie private leasing en plannen Naambekendheid en algemene indruk leasemaatschappijen Brandstof / aandrijving personenauto Ingeschakelde leasemaatschappij/overwogen bij plannen voor leasen Mobiliteitsvraagstukken binnen de ZZP markt Marktparameters (aantal, branche waar actief, demografische gegevens ZZP markt) Bedrijfsmiddelen (flexibele werklocatie, ICT middelen en –keuzes etc.) Financiën: additionele inkomen (in dienst, partner), voorzieningen voor pensioen etc. Alle resultaten zullen gesegmenteerd worden naar 6 hoofdbranches www.ilisia.nl MEER INFORMATIE Ilisia Marketingservice| Mobiliteit t: 06 29595029 c: Thanassis Vassiliadis E: thanassis@ilisia.nl pagina 6

Onderzoeksportfolio Zakelijke Mobiliteit 2016 www.ilisia.nl De markt van personenwagens in Nederland 1.000 interviews De markt van bestelwagens in Nederland 1.000 interviews 3. Naambekendheid en imago aanbieders mobiliteitsproducten en -diensten 1.000 interviews met bedrijven 800 interviews met ZZP-ers & 1.000 interviews met autobezitters 4. ZZP (& mobiliteit) 800 interviews 5. De markt van autofinancieringen 1.000 interviews met bedrijven PRIJS: prijs module 4: € 6.900 MODULE 5 ● DE MARKT VAN AUTOFINANCIERINGEN De autofinancieringen neemt toe in populariteit, niet in de laatste plaats vanwege de proactieve rol die autohandel en leasemaatschappijen (private lease) innemen. De volgende onderwerpen zullen onderzocht worden: Marktverkenning Oriëntatie t.a.v. financieringsvorm & beslissingproces analyse Penetratie en omvang financieringsvormen Penetratie & omvang financieringsmaatschappijen Keuze criteria financieringsvorm en –maatschappij Plan nieuw aankoop auto, overwogen financiering & financieringsmaatschappijen Marktontwikkeling in 2017 Analyse distributiekanaal Via welke kanaal is de autofinanciering tot stand gekomen Hoogte provisie indien intermediair is ingeschakeld Naambekendheid en algemene indruk leasemaatschappijen en overige financieringsmaatschappijen Spontaan & geholpen naambekendheid Imagocijfer & NPS De onderzoeksresultaten zullen gesegmenteerd worden naar: Personen-, bestel- & vrachtwagens Nieuw & gebruikte autofinanciering www.ilisia.nl MEER INFORMATIE Ilisia Marketingservice| Mobiliteit t: 06 29595029 c: Thanassis Vassiliadis E: thanassis@ilisia.nl pagina 7

Onderzoeksportfolio Zakelijke Mobiliteit 2017 www.ilisia.nl MAATWERKMOGELIJKHEDEN: telefonisch onderzoek schriftelijk onderzoek online onderzoek face-to-face interviews groepsdiscussies MEELOOPVRAGEN U kunt ook zelf vragen laten toevoegen aan het kwantitatieve deel van het onderzoek. De resultaten van deze vragen zijn dan alleen voor u beschikbaar. In onderstaande tabel staan de prijzen voor de meeloopvragen vermeld. Prijzen per vraag (excl. BTW) *Toelichting A-type vraag: ja/nee vraag B-type vraag: vraag met 4 tot 8 antwoordmogelijkheden C-type vraag: gecombineerde vraag die een attitude weergeeft (schaalscore) Informatie Indien u meer informatie wilt over de beschreven onderzoeken dan kunt u contact opnemen met Thanassis Vassiliadis , thanassis@ilisia.nl. Type vraag* 1 vraag 2~3 vragen 4~5 vragen 6 of meer vragen A-type € 680,00 € 590,00 € 499,00 Maatwerk B-type € 794,00 € 703,00 € 613,00 C-type € 908,00 € 817,00 € 726,00 www.ilisia.nl MEER INFORMATIE Ilisia Marketingservice| Mobiliteit t: 06 29595029 c: Thanassis Vassiliadis E: thanassis@ilisia.nl Pagina 7

Onderzoeksportfolio Zakelijke Mobiliteit 2017 www.ilisia.nl MAATWERKMOGELIJKHEDEN: telefonisch onderzoek schriftelijk onderzoek online onderzoek face-to-face interviews groepsdiscussies MAATWERKMOGELIJKHEDEN Voor al uw onderzoeksvragen waarvoor onze multiclient studies niet direct een sluitend antwoord bieden, leveren wij maatwerkonderzoek. Denk hierbij bijvoorbeeld aan klanttevredenheidsonderzoek, naamsbekendheidonderzoek, onderzoek op het gebied van profiel en imago, campagnetests etc. Wat betreft de gehanteerde onderzoeksmethodiek biedt Ilisia ondermeer de mogelijkheid tot telefonisch, schriftelijk en online onderzoek, face-to-face interviews en groepsdiscussies. Ook voor internationaal onderzoek kunt u bij Ilisia terecht. Uw informatiebehoefte staat centraal bij het bepalen van de onderzoeksopzet en –methodiek. In een persoonlijk gesprek vertellen wij u graag wat Ilisia voor u kan betekenen. Wij maken dan op basis van een uitgebreide briefing, een uitgebreid onderzoeksvoorstel. Informatie Indien u meer informatie wilt over mogelijkheden dan kunt u contact opnemen met Thanassis Vassiliadis, thanassis@ilisia.nl. www.ilisia.nl MEER INFORMATIE Ilisia Marketingservice| Mobiliteit t: 06 29595029 c: Thanassis Vassiliadis E: thanassis@ilisia.nl Pagina 8

Onderzoeksportfolio Zakelijke Mobiliteit 2017 www.ilisia.nl PLANNING EN PRIJZEN PLANNING: Dataverzameling: vanaf april 2017 Rapporten beschikbaar: vanaf juni 2017 MEER INFORMATIE EN BESTELLEN Wij vertrouwen erop u een goede indruk te hebben gegeven van dit uitgebreide en herziene marktonderzoek. Wilt u het rapport direct na verschijning in uw bezit krijgen, retourneer dan het ingevulde bestelformulier. Natuurlijk kunt u ook eerst contact met ons opnemen voor meer informatie over dit of andere van onze onderzoeken. Module Prijs (excl. BTW) 1 ● De markt van personenwagens in Nederland € 4.990 2 ● De markt van bestelwagens in Nederland € 3.990 3 ● Profiel en imago aanbieders mobiliteitsproducten & -diensten € 4.900 4 ● ZZP & mobiliteit 5 ● De markt van autofinancieringen in Nederland € 6.900 ADDITIONELE VRAGEN OF INTERVIEWS Bij additionele vragen of additionele interviews sturen wij u een maatwerk offerte. ONDERZOEK OP MAAT? De Monitor ‘Zakelijke Mobiliteit 2017’ is één van de vele multi-client onderzoeken van Ilisia Marketingservice. Wij verzorgen ook marktonderzoeken geheel op maat: Onze single-client onderzoeken. Waarover u wil, wederkerend (monitorend) of éénmalig. www.ilisia.nl MEER INFORMATIE Ilisia Marketingservice| Mobiliteit t: 06 29595029 c: Thanassis Vassiliadis E: thanassis@ilisia.nl Pagina 9

Bestelformulier Zakelijke Mobiliteit 2016 Gegevens facturering bedrijfsnaam postadres postcode plaats telefoon contactpersoon functie e-mail btw-nummer kvk-nummer PO-nummer Wij bestellen: Prijs*  1 ● De markt van personenwagens in Nederland € 4.990 2 ● De markt van bestelwagens in Nederland € 3.990 3 ● Profiel en imago aanbieders mobiliteitsproducten & -diensten € 4.900 4 ● ZZP & mobiliteit 5 ● De markt van autofinancieringen in Nederland € 6.900 ‘ Wij zijn geïnteresseerd in maatwerk: Additionele vragen / additionele interviews maatwerk / offerte Maatwerk aanvraag: neem contact met ons op U kunt het ingevulde en ondertekende formulier Uw ingevuld formulier kunt u sturen aan: Ilisia Marketingservice| Mobiliteit t: 06 29595029 c: Thanassis Vassiliadis E: thanassis@ilisia.nl * Prijzen zijn exclusief BTW, factuur volgt bij opdrachtbevestiging, betaling binnen 14 dagen akkoordverklaring naam handtekening functie datum Indien adequate uitvoering van het onderzoek hier om vraagt, behoudt Ilisia zich het recht voor wijzigingen in onderzoeksvragen en of planning door te voeren. Gaat het om ingrijpende veranderingen, dan zullen wij u hierover tijdig informeren. Leverings- en betalingsvoorwaarden: Al onze leveringen geschieden conform de leverings- en betalingsvoorwaarden voor marktonderzoek, vastgelegd door de Markt OnderzoekAssociatie (MOA). Deze kunt u vinden op onze website: www.ilisia.nl/leveringsvoorwaarden www.ilisia.nl