PR & Communicatie BIG Challenge 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Sponsoren van Alpe d’HuZes 2014 zijn onder andere …
Trainingsbijeenkomst 15 december Gastheer Agenda • Websites BIG Challenge en Alpe d’HuZes • Sponsorwerving • T-shirts • Accommodatie Alpe d’Huez.
Teamcaptainbijeenkomst
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Citymarketing Hilversum 2006
Sponsormogelijkheden
PR & Communicatie BIG Challenge 2014
Startdag Fondsenwerven? Hoe doe je dat? Het geld ligt op straat…
Waar één + één meer is dan twee
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Teamcaptainbijeenkomst 10 februari Gastheer.
BIG Challenge 2014.
Spreekbeurt over BIG Challenge.
BIG Challenge-bijeenkomst
Evenementencommissie RCU Zwolle
BIG Challenge-bijeenkomst 17 februari Nieuws 19de team BIG Challenge: Dutch Poultry Centre BIG Challenge 2014: 152 deelnemers!!
Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster
Studentencongres Reclame en PR.
Het nieuwe solliciteren:
Spreekbeurt over BIG Challenge.
Ik doe mee! Samen geld inzamelen voor de strijd tegen kanker
Artikelen, interviews, persberichten  Algemene media (dagbladen, radio, tv)  Vakbladen  Websites Effectief voor kennisdeling en valorisatie Publiciteit.
WOW: enqueteren bij Jumbo
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Uitleen promotiematerialen. Waarom promotiematerialen? Om iedereen die een sponsoractie organiseert te voorzien van promotiematerialen en materiaal voor.
Spreekbeurt over BIG Challenge. Wat is BIG Challenge? Veehouders en andere boeren zamelen samen geld in voor de strijd tegen kanker. Mensen positieve.
Prokkelweek maandag 6 t/m zaterdag 11 juni 1 week als voorbeeld voor de rest van het jaar.
Alpe d’HuZus Alpe d’HuZus Woensdag 1 juni 2016 Voor iedereen die ook één keertje de berg op wil. Fietsend, wandelend of hardlopend Bedoeld voor.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Alpe d’Huzes: Opgeven is geen optie!. 21 bochten21 bochten Grote trekpleister voor wielertoeristenGrote trekpleister voor wielertoeristen Alpe d’HuZes:
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Communicatie over veranderingen in zorg en welzijn – gemeenten en zorgaanbieders Saskia ter Kuile communicatiemanager In voor zorg! 24 feb 2015.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
INSPIRATIE BIJEENKOMST WEEK VAN ZORG EN WELZIJN. Landelijke aandacht Nieuwe campagne 1 ambassadeur die landelijk ingezet gaat worden in de campagne Krant.
Informatiebijeenkomst Research Project commissie
Campagne taalvaardigheid
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Alpe d’HuZus 2017.
What will you do to change the
Ik doe mee! Samen veel geld inzamelen voor kankeronderzoek
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Spreekbeurt over BIG Challenge.
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack
PR & Communicatie BIG Challenge 2018
Acquisitie en PR– les 1.
De kracht van de Fietsersbond
Zitvolleybal Tilburg.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Alpe d’HuZus 2019.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
D&P P1 Organiseren van een activiteit
BIG Challenge CEO-event
Voorbeeldpresentatie Informatiebijeenkomst ondernemers BloggersEvent
Transcript van de presentatie:

PR & Communicatie BIG Challenge 2017

BIG Challenge deelnemers uit de verschillende agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker en samen streven naar meer dan 800.000 euro ... Dat is een goed verhaal!

PR & Communicatie BC Samen kunnen we dit verhaal vertellen!

Communicatiekracht: Deelnemers: fietsers, lopers, vrijwilligers, sponsors 1 communicatiecaptain per team Ondersteuning vanuit de Commissie PR & Communicatie Commissie PR & Communicatie BC (gekoppeld aan teams) Anne-Marie van der Linde Monique van Loon Ingrid van der Sterren Jan Roothaert Wiebe van der Sluijs Marian Claessens (namens stuurgroep) Hans Nachtweh (namens secr./cie sponsoring)

Wat komt aan bod? Belang van publiciteit Doelgroep, boodschap en strategie BIG Challenge Hoe BIG Challenge, jouw BIG Challenge-team en activiteiten effectief promoten? Gereedschapskist/ materialen op de website Persteam in de koersweek Verwachtingen Vragen van jullie  FAQ-lijst?

Belang van publiciteit

Herman had een droom Ondanks zijn ziekte wilde Herman niet bij de pakken neer zitten. Hij wilde iets doen voor de sector waar hij zijn hele leven in gewerkt had en waar hij trots op was. Samen geld inzamelen voor de strijd tegen kanker Trots in de sector vergroten Sectorpromotie realiseren

Ziekte kanker Agrarische sector Afzien/sport/fietsen

Trots 882.501euro

Doelgroep en boodschap

Bekendheid BIG Challenge Inschatting: > 60% in de veehouderij < 10% buiten de veehouderij

Doelgroep Afhankelijk van activiteit: Benefietdiner plaatselijke ondernemers Biggenrace gezinnen met kinderen Spinningmarathon sporters

Boodschap Fietsen voor de strijd tegen kanker Vecht mee en doneer! Land- en tuinbouw fietsen tegen kanker om een bijdrage te leveren aan groot maatschappelijk probleem dat iedereen raakt Daarom streven we met zoveel mogelijk teams met fietsers en lopers uit de agrarische sectoren naar minimaal 800.000 euro

Maak het zo persoonlijk als mogelijk

Communicatie en publiciteit door de teams

BIG Challenge-activiteiten Benefietdiners Benefietfeesten Biggenraces Spinningmarathon Open dagen Andere sponsoractiviteiten Vraag aan de teams: Voor wie organiseer je dit? Waarom? Hoe zorg je voor publiciteit?

1. Organiseren + stappenplan 2. Versturen persbericht + achtergrondinformatie Bel altijd even na of de informatie goed is aangekomen Stuur altijd een foto mee met het persbericht 3. Plaats informatie op internet en sociale media Eigen website bedrijf Via kalenders (o.a. landbouwagenda.nl) De pers neemt het vaak over 4. Nodig pers persoonlijk uit voor een evenement Geef een pershandboek (achtergrondinfo) 5. Nazorg Persbericht versturen + foto (regel fotograaf) Vermelden op internet ALTIJD BIG CHALLENGE OP DE HOOGTE HOUDEN

Slim communiceren Maak gebruik van je eigen netwerk! Maak gebruik van de andere fietsers Vertel het tegen 5 mensen met verzoek of zij het ook tegen 5 mensen zeggen, etc. etc. Gebruik je eigen mensen (en denk aan je interne communicatie voor draagvlak, vergeet je collega’s niet). Maak gebruik van sociale media!

Media Persbericht naar: Regionale media (kranten, website en omroepen) Vakbladen (regionaal en landelijk) (perslijst) Landelijke media: Hart van Nederland, DWDD, dagbladen (perslijst)

Maar ook…. Berichtje naar info@bigchallenge.eu Bericht op FACEBOOK BIG Challenge Oproep op Alpe d’HuZes-Linkedin-groep Bericht plaatsen op agenda’s van: - bigchallenge.eu (hans.nachtweh@kpnmail.nl) - opgevenisgeenoptie.nl - landbouwagenda.nl - Uitinbrabant.nl enz.

Materialen BIG Challenge Poster en flyer BIG Challenge Zeildoeken, beachflags en vlaggen Biggenbanen Opblaasdieren Spaarvarkens Persbericht T-shirts Statafels en hoezen Aanbod: Vormgeving flyer, poster, advertentie

Gereedschapskist

Inhoud gereedschapskist Voorbeeld persbericht, FAQ, stappenplan, gebruik sociale media Voorbeelden poster, flyer en advertentie Overzicht beschikbare materialen Digitale handtekening voor e-mail Documenten zijn te vinden op deelnemers.bigchallenge.eu

Persteam tijdens koerweek

Persteam BIG Challenge Aanspreekpunt vooraf en tijdens koersweek Organiseert dagelijkse blogs van fietsers voor diverse media Stuurt nieuws en foto’s van BIG Challenge naar Nederlandse pers Regelt interviews voor radio en tv met fietsers

Verwachtingen

Wat verwachten we van jullie? Aanspreekpunt voor communicatie Communicatie verhalen uit eigen team naar pers Communicatie naar media bij activiteit Zelf ondersteuning vragen indien nodig Actiepagina team en fietsers in orde vóór 1 februari

Plannen Cie PR & Communicatie Aanspreekpunt voor communicatie BC-breed Sparringpartner voor communicatie van de teams Aanbieden van achtergrondverhalen naar pers Zoeken ambassadeurs / boegbeelden Informatie op website BC 2017 Aanvullen gereedschapskist / middelen met o.a. FAQ

Alleen een dwaas blaast tegen de wind…. maar met zijn allen veranderen we zijn richting!