De lean startup, H5 Presentatie door Emma Bente Dekker

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Advertisements

We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant. Nu horen we de regels van de mannelijke kant. En alles is regel nummer 1.
Oplossingsgericht coachen
Benieuwd naar wie ik ben ...
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Ouderen reizen 202e Seger Abels Maartje van Randwijk
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
1 Goede toetsen maken het verhaal compleet Emila Bijl RTTI als uitgangspunt voor toetskwaliteit.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Mondzorg - persoonsgericht
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
MO302B Noud, Ralf, Sanne en Lotte
Rob Goossens Het Werkplan.
DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
LOB Waar ben je trots op?.
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
What will you do to change the
Les 1: Brainstorm en kennismaken
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Process Mining.
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Conclusies evaluatie Regieraden
Presentatie van ondernemingsplan
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs Bijeenkomst 3
DEEL 1 LES 4 De basis Les 4 Snijden versie
Cursus Interne auditor
Zichtbaarheid Creëren
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
<naam bedrijf> & <naam school>
De volgende stap op weg naar burgerparticipatie in Roermond
<naam bedrijf> & <naam school>
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
PERSOONLIJK LEIDERSCHAP
“De vertaalsector zou verder
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

De lean startup, H5 Presentatie door Emma Bente Dekker Sprongen maken De lean startup, H5 Presentatie door Emma Bente Dekker

Sprongen maken 3 jongens kwamen in 2004 aan in Silicon Valley, wie? Het verhaal van het ontstaan van het bedrijf van deze 3 jongens is een opmerkelijk verhaal ….

Hoe was Facebook in staat om zoveel geld bij elkaar te krijgen terwijl het feitelijk maar door zo weinig mensen werd gebruikt?

Een aantal dingen maakte indruk op de investeerders 1. Hoeveelheid tijd die de actieve gebruikers van Facebook doorbrachten op de site. 2. De snelheid waarmee facebook in de beginperiode de eerste universiteitscamupussen aan zich wist te binden.

Wat is de les van Facebook?...

Startups moeten daarom proberen vast te stellen welke technieken in HUN UNIEKE situatie zullen werken. Voor startups is de rol van de strategie: het helpen ontdekken wat de juiste vraag is om te stellen.

Bedrijfsplan Begint met aantal aannames. Het omvat een strategie waarin die aannames als feit worden gepresenteerd. Het geeft daarnaast aan hoe de visie van het bedrijf kan worden gerealiseerd.

Aannames zijn nog niet bewezen Eerste uitdaging: Het toetsen van die aannames. Tweede uitdaging: Toetsing gedegen uitvoeren zodat de overkoepelende visie niet uit het oog wordt verloren.

De supermacht van een ondernemer Veel aannames zijn niet zo bijzonder. Er is een aantal aannames die iets meer lef vereisen om zonder blikken of blozen te stellen  hier ligt het onderscheidende vermogen van een ondernemer!

‘Leaps of faith’: vertrouwenssprongen Aannames waarvan we doen alsof ze waar zijn, noemen we mede ‘leaps of faith’. Succes van de algehele onderneming is afhankelijk van deze aannames.

Als ze juist zijn, zijn er veel mogelijkheden, als ze niet juist zijn, loopt de startup risico te mislukken.

Vertrouwenssprongen nemen de vorm aan van een redenering op basis van.. Analogie Antilogie

Wie gelooft er in ‘op de juiste plek, op het juiste moment’?

Wat de succesvolle ondernemer onderscheidt van de mislukkelingen: Dat succesvolle ondernemers konden ontdekken welke onderdelen van hun plannen werkten en welke niet op zijn plaats waren, en vervolgens hun strategieën in overeenstemming daarmee aanpasten.

Het begrijpen van een nieuw product Creëert of vernietigt het waarde? Begrijp als ondernemer de oorzaken van de groei van je startup - ‘Succestheater’

Probeer het zelf maar ‘Genchi Gembutsu’: Niks zomaar aannemen, met eigen ogen bekijken!

Ga er eens uit Cijfers zijn belangrijk, maar bij meten gaat het altijd om mensen! Gedrag is aan verandering onderhevig. Maak kennis met je klant De eerste stap in dit proces is bevestigen dat je vragen met betrekking tot deze vertrouwenssprong gebaseerd zijn op de werkelijkheid, dat de klant een belangrijk probleem heeft dat het waard is om opgelost te worden.

Het contact leggen met de klant Het oorspronkelijke beeld van de klant is een hypothese en geen feit.

Gevaren bij het praten met klanten ‘gewoon doen ’ Meteen aan de slag en geen tijd besteden aan het analyseren van hun strategie. Willen beginnen met bouwen. Verlamming door analyse (analysis paralysis). – Het blijven bijstellen van de plannen

Wanneer moet een ondernemer dan stoppen met analyseren en beginnen met bouwen? Antwoord: het concept ‘minimum viable product’ Daar gaat mijn collega wat over vertellen.

Minimal levensvatbaar product (MLP) Bouwen-meten-leren Doel MLP

Waarom eerste producten niet perfect moeten zijn - Early adopters - De visie van ondernemers - Hoe zit een MLP in elkaar? - Les van MLP

- De video als minimaal levensvatbaar product - Drew Housten CEO van Dropbox

Google is een uitstekende zoekmachine voor objectieve vragen Voor subjectieve vragen aan Google bedachten Max en Damon een oplossing: ‘Aardvark’ In plaats van strategieën  verschillende producten om deze te testen bij de klant Max en Damon konden een kant-en-klare route aanbieden en deze verkochten zij voor 50 miljoen

De rol van kwaliteit en ontwerp in een MLP - Zolang je de klant niet kent, weet je ook niet wat kwaliteit is - De MLP is juist een leerproces - MLP’s zijn er om vragen te beantwoorden

Snelheidshobbels bij het bouwen van een MLP - Patentbescherming - Concurrentie - False Negative

Van MLP tot innovation counting - Succesvolle ondernemers geven nooit vroegtijdig de hoop op - MLP is een leerproces - Om het leerproces te meten gebruiken we het systeem: innocation counting

Bedankt voor jullie aandacht. Zijn er nog vragen?