SpoorWeb Workflow, Vervanging van de ISVL com- en meldkaarten Versie September 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

LCMS 1.3 Kort samenvatting “Wat is het verschil met CEDRIC?”
managementrapportages leerplicht
Hoofdlijnen Basisnet Spoor
1 MINIMALE IMPROVISATIE DOOR MAXIMALE VOORBEREIDING.
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
Instrument en methodiek Door projectgroep NFU (Anke, Ellen, Els, Roel)
Risico’s en gevaren van techniek
Kritische succesfactoren bij reorganisaties
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Een gestructureerde manier van rapporteren en analyseren
Arriva/Breng/ProRail
Project “Overstromingen Haaglanden” Ger van Opstal projectmanager
THEORIE LEESVAARDIGHEID IN BEELD
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
BIM PROTOTYPE:. [ N O V I T E I T ] [ N O V I T E I T ]
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Planvorming, van oud naar nieuw, van papier naar een werkende organisatie ir. Ad van Leest.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Verzuimmeldingcorrespondentiepoortwachter Ik wil zien processturingdossiermatchingrapportage.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Enterprise Document Management Fase
Incidentmanagement Spoor
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Herziening handreiking buisleidingincidenten
Nike Supply Chain Management
6 stappen in Risico management
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
Afnemende en toenemende verantwoordelijkheid
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
SpoorWeb Workflow, Vervanging van de ISVL com- en meldkaarten Versie september 2015
Tutoring Ba1-Ba3 Samenvattingen leren schrijven. In het begin was er… Een probleem… … en een wild idee!
Lezen: doe het goed voor
Veiligezorg® Fase 1 Organisatorische voorbereiding.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Over organisatieverandering via programmamanagement versus lean management Thea van den Berg Suzan Vos Rijkswaterstaat.
In het hoger onderwijs Identity Management. partner in IGI Group Peter Jurg.
Certificering van assetmanagement
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Abstract I&I-conferentie Wat maakt een LeerlingVolgSysteem (LVS) tot een succes binnen de organisatie? Natuurlijk moet er worden voldaan aan tal van randvoorwaarden,
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Ervaringen uit de praktijk van UWV Training Lean Auditen.
Grex. Gemeente Landerd 12 maart 2014 Rekenkamercie. Landerd.
Lessen uitval vitale infrastructuur Sabine van Rossenberg Coördinerend inspecteur, Inspectie Veiligheid en Justitie.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Instructiekaart SpoorWeb
Instructiekaart SpoorWeb
WERKKAMER PRODUCTCERTIFICERING Jaarplan 2017 en verder
Instructie Deze presentatie geeft, samen met de demo van het Strategisch Ontwikkelingsplan, leidinggevenden een goed beeld van de verschillende stappen.
Nieuwe gewoontes aanleren met SharePoint
Een vergadering organiseren
VOORTGANGS presentatie
[Projectnaam] [Degene die de presentatie verzorgt]
Kennis delen.
WOG Opening en welkom Mededelingen Verslag vorige keer
Bijzonder Beheer in het MKB
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
SAMEN VOOR EEN VEILIGE BUURT. Om snel én moeiteloos melding van verdachte personen, groepen, voertuigen en de omgeving te maken.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Rapportage van voortgang of status
Stap drie bij projecten
EVALUATIE MIJN.DUIVENSPORTBOND.NL
Startgroep nieuwe HR-cyclus
[Naam project] [Naam presentator]
Wat bedreigt uw zorginstelling en wat is uw taak en onze taak?
Transcript van de presentatie:

SpoorWeb Workflow, Vervanging van de ISVL com- en meldkaarten Versie September 2016

Huidig gebruik van de ISVL com- en meldkaarten

4 De theorie De afhandeling van incidenten, infrastoringen en logistieke bijsturing gebeurt middels een groot aantal bedrijfsoverstijgende processen 10 min. 20 min. Opzoeken bron info

5 De theorie

6 ISVL biedt geen sturing of ondersteuning voor de werkprocessen en er is geen officieel handboek De vastleggingen vinden vrijwel geheel met vrije tekst plaats. Dit heeft een aantal negatieve gevolgen: De praktijk Iedereen kan registreren over wat hij/zij wilt (wie is de bron?) Informatie wordt daardoor op zeer diverse wijzen vastgelegd Het kost veel tijd om informatie vast te leggen Informatie van alle processen staat door elkaar heen De laatste stand van zaken ophalen kost veel tijd Geen bruikbare (trend)analyses mogelijk

7 De praktijk Een indruk van het huidige gebruik: 35 spoorbedrijven 430 functionele accounts tot medewerkers 400 accounts gelijktijdig online com- en meldkaarten logregels ProRail en NSR loggen resp. 68% en 26% ISVL noodzakelijk voor elke spoorwegonderneming

8 Kortom

Toekomstige situatie met SpoorWeb

De toekomst van incidentafhandeling 10

11 Treindienstleider Meldkamer Spoor Wat doet SpoorWeb nu al?

12 Wat doet SpoorWeb nu al?

13 Wat doet SpoorWeb nu al?

14 Wat doet SpoorWeb nu al?

15 Wat doet SpoorWeb nu al?

16 Samenwerken via SpoorWeb: dossiers Drie typen subdossiers mogelijk: Logistiek Incidentbestrijding Infraherstel Binnen een subdossier worden taken klaargezet die relevant zijn voor de specifieke gebeurtenis en betrokkenen SpoorWeb maakt een afhandelscenario op maat

17 Samenwerken via SpoorWeb: dossiers Medewerkers zien alleen de subdossiers waar openstaande taken in staan

18 Samenwerken via SpoorWeb: taken Structurering conform deelaspecten uit het handboek Incidentmanagement Rail Resultaat: +/- 300 unieke acties voor +/- 12 functies (meekijkers hebben geen taken…) Toetsing en bijstellen bij materiedeskundigen loopt 1.Algemene leiding en coördinatie 2.Alarmeren 3.Informatiemanagement 4.Redding en bestrijding 5.Opvang 6.Herstel verkeersfunctie 7.Herstel vervoersfunctie 8.Alternatief vervoer 9.Vrijbaan maken 10.Herstel infrastructuur 11.Communicatie 12.Onderzoek

19 Samenwerken via SpoorWeb: workflow

20 Samenwerken via SpoorWeb: eigenaarschap Een taak wordt bij voorkeur toegewezen aan 1 rol (maar: “Wie is de bron?”) Een beperkt aantal sleutelrollen kan vergaande rechten om namens andere rollen werken

21 Acties worden afgevinkt of beantwoord met een kort, gericht antwoord, bijvoorbeeld: Samenwerken via SpoorWeb: antwoordtypen

22 Samenwerken via SpoorWeb: vervolgacties De afhandeling van een taak kan vervolgens op een aantal manieren gebruikt worden binnen SpoorWeb: Statusupdate op het totaalbeeld Conditie voor vervolgtaken Registratie in het automatische logboek Automatische systeemacties Evaluatie-vragen klaarzetten

23

24 Verwachte opbrengsten Het gebruik van SpoorWeb voor samenwerking, communicatie en besluitvorming heeft de volgende verwachte voordelen: Snellere en eenvoudigere vastlegging van informatie, acties en besluiten Rolvastheid: afspreken wie wat wanneer doet, doen wat afgesproken is Borgen dat belangrijke informatie van de juiste bron komt en gedeeld wordt Eenvoudige voortgangsmonitoring Sturing op doorlooptijden Ondersteuning van gestructureerde evaluaties, analyses en rapportages

25 Verwachte opbrengsten Logistiek Betrouwbare afhandeling van verstoringen, Juist en tijdig geïnformeerde reizigers, Significante daling zwarte dagen, Verbetering van de performance Met veiligheid voorop. Storingen en incidenten Snellere afhandeling van verstoringen (-10%). Verbeterde prognoses (90% moet juist, tijdig en volledig zijn). Preventief signaleren en bestrijden van verstoringen en calamiteiten.

Plan van aanpak

27 Planning De meest recente planning voor de ontwikkeling en de in gebruik name is altijd op te vragen bij het SpoorWeb project

28 Technische voorbereidingen Hoge beschikbaarheid: uitval is niet acceptabel (redundantie, proactief beheer) Desalniettemin ook fallback mogelijk maken Performance en stabiliteit Usability

Tot slot

De verschillende onderdelen van SpoorWeb zijn op dit moment nog volop in ontwikkeling. Deze presentatie kan dus verouderde elementen bevatten. Vragen of opmerkingen? Project SpoorWeb