De NGO naar Morgen dr.ir. A.H. de Bondt voorzitter de Efteling, 3 juni 2003.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorgeschiedenis: KPC rapport februari 2009
Advertisements

Project: Specifieke groepen Presentatie aan ambtelijk overleg 4 juni Johan Gortworst & Ico Kloppenburg.
Gerrie Abrahamse 18 november • Van harte welkom! • Vergadering • november 2009 Beleid verandert, verandert u mee? Inhoud presentatie: •Veranderingen.
Communicatie Actieplan Jeugd Werkgelegenheid
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
Beroepsvereniging Recovery Verpleegkundigen
Schoolpartnerschappen in Europa
13 december 2007POVO project Noord Limburg POVO dieptestrategie technische talentontwikkeling College Den Hulster.
GENTS PLAN GELETTERDHEID Krachtlijnen. Inleiding Naar schatting 20 % van de Gentse bevolking is laaggeletterd (> IALS niv 1) Beleidsmatig kader Historiek.
HoekscheWaardDuurzaam
Slachtoffers Iatrogene Nalatigheid-Nederland en Iatrogenic Europe Unite-alliance op de bres voor patiëntveiligheid! Wie zijn wij en waar staan we voor?
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
“Positief op weg” Positive Drive & Fietsberaad Breda, 13 juni 2013.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
Vrijwilligersbeleid Samen werken aan de toekomst November 2005.
Status van activiteiten en voortgang
TECHNIEK OP SCHOOL IN DE 21 STE EEUW SYNERGIE PROJECT BC2000 Presentatie samenwerking Buninessclub 2000.
OPZOEKENEVALUERENOPSLAAN van informatie van op INTERNET door Bart Coene.
Heidag FSW Onderzoek H. Schriefers, DCC.
Rick, Youri, Tim, Rick, Jeroen
Eberhard Dijkhuis | Dijkhuis Aannemersbedrijf. Duurzame aannemer Duurzame aannemer ?
Do’s en Dont’s voor uw M&T Subsidieaanvraag Paula Meijer Utrecht, 22 mei 2008.
Voorjaar 2011Algemene Vergadering1 VOORJAARS-AV 2011 Feestelijke jubileumviering Verslagen, rapportages en voorstellen Workshops.
Hoe verantwoord je je Financiële positie ?
Herziening MBO voor leerbedrijven Versie 1.0 – september 2015.
Welkom Jaarvergadering Vereniging Vrienden van het Asserbos.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
“NIET DENKEN MAAR DOEN” Eindconferentie kennisplatform Impreze
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Op naar uitvoeringsprojecten. Wat vragen we? En wat kunt u van ons verwachten? Door Jan Kerkhof voorzitter initiatiefgroep Dommelvallei.
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
| pagina 1/x | Afdeling Communicatie Advies Strategische Agenda Hoger Onderwijs.
Update St. Sebastiaansbrug presentatie Raadscommissie 2 december 2010.
Homeparty. Betekenis * Ouders van jongeren (10-16 jaar) weten soms te weinig over (groeps)gedrag rond alcohol, drugs, roken en gokken. * Ouders voelen.
1 Thea Smid-Verheul, gemeente Amersfoort Paul van Bruggen, CROW IJsselstein, 13 februari 2014 Past Performance waarom positief voor alle partijen?
ISV3 en sanering A- lijst woningen Stand van zaken en voorgenomen aanpak Maastricht, 10 maart 2010.
Actieprogramma Klimaat Actieprogramma Klimaat 2008 Wat is er gedaan in 2008?
Aanbieden van de sociale kaart. Aanleiding * Veel hulpvragers weten niet waar ze terecht kunnen; * Ambtsdragers, pastoraal werkers negeren signalen, omdat.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Inhoudelijke oefening prestatiebegroting Eerste samenkomst coördinatoren 23/06/2016.
Welkom en korte introductie aanwezigen
Priorities (Edith Schippers) Regering voor Nederland Statistiek ontwikkelen Speerpuntenplan Aanbod aantrekkelijker maken Statistiek zichtbaar maken.
Workshop 9 februari.
Algemene Ledenvergadering
Flexibiliteit als activiteit
Prestatieinkoop Aanbestedingsvorm waarbij u zelf de kwaliteit bepaalt
Het metabolisme van de stad
De driehoeksverhouding
Vakmanschap en ondernemend gedrag
Creativiteits- sessie
Huidige status en toekomstplannen van de NGO
Bedrijfskundige innovatie in de bouw
Herinrichting voetbalaccommodatie sportpark D’n Heuvel
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan
Werkplan/onderhoudsplan/beheersplan
Economische Agenda Wijk bij Duurstede
Creativiteits- sessie
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Opdracht: Noteer de visie van de verschillende personages die aan bod komen. Enkele actuele problemen binnen.
Inspelen op innovaties
Transcript van de presentatie:

De NGO naar Morgen dr.ir. A.H. de Bondt voorzitter de Efteling, 3 juni 2003

Opbouw presentatie de Efteling en de NGO beleidsplan nieuwe website toekomstbespiegeling

Wat heeft de NGO gemeen met de Efteling?

Begin jaren tachtig van vorige eeuw oprichting van NGO + ???

Beleidsplan

Onderdelen beleidsplan doelstelling onderkende doelgroepen overzicht middelen beleidskeuzes en uitvoering

Doelstelling NGO Het vergroten en verbreiden van de kennis over geokunststoffen en de verantwoorde toepassing ervan.

Onderkende doelgroepen ontwerpers opdrachtgevers leveranciers/producenten verwerkers onderwijs

Overzicht middelen bijeenkomsten vakblad Geokunst website lesmateriaal volwasseneneducatie nieuw: CD-ROM

Beleidskeuzes en uitvoering focus op ontwerpers (huidige) en toekomstige (onderwijs); zoveel mogelijk via de verder uit te bouwen website uitvoering via actieplannen per commissie

Tijdens de rondgang langs de attracties kunt u het beleidsplan in kleine groepjes bespreken.

Gaarne schriftelijk commentaar naar en niet naar Papier hier!

Nieuwe website

Toekomst geokunststoffen in Nederland bedreigingen (kleinere centraal geleide onderzoeksbudgetten, risicomijdend gedrag ten aanzien van innovaties) kansen (alternatieve constructies / aanbiedingen van aannemers, schaarser wordende grondstoffen en ruimte, kortere bouwtijden)