SLB2 Bijeenkomst 3. Agenda Terugblik op BT2 Voorbereiding Studentpanel Vooruitblik op BT3: studiegids, toetsrooster Diversiteit.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Advertisements

‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Leswijzer Nieuwsbegrip
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
Leswijzer Op Schrift Week 36, les 1.
Leswijzer Nieuwsbegrip
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Altijd online!.
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Het perspectief van de oudere
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Hafida El-Gharbaoui
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Opdrachten en eindopdracht
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
KNO-arts Keel-, neus- en oorarts Ziekenhuis Communicatief.
SLB2 BIJEENKOMST 2. Agenda  Terugblik op BT2  Vooruitblik op BT3:  studiegids, toetsrooster  differentiatie in de klas.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Differentiatie.
Executieve Functies op het Stedelijk Gymnasium
Lesverslagen Rik Santegoets groep 3
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
SLB2 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Goedemorgen.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Loopbaan en burgerschap les 2
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Mijn visie op onderwijs
Schoolgroepbijeenkomst
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Welkom 3 september 2018.
Workshop – Hoe werk ik samen met mijn gemeente?
Gedragsproblemen en stoornissen
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
SEL Les 7: it`s up to you!.
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
ADL Les 1.
voorbeeld volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

SLB2 Bijeenkomst 3

Agenda Terugblik op BT2 Voorbereiding Studentpanel Vooruitblik op BT3: studiegids, toetsrooster Diversiteit

BT3: differentiatie in de klas

Eerste indruk: kijken naar kinderen Welke gedachten komen er bij je op bij het zien van dit kind?

Eerste indruk: kijken naar kinderen Welke gedachten komen er bij je op bij het zien van dit kind?

Eerste indruk: kijken naar kinderen Welke gedachten komen er bij je op bij het zien van dit kind?

Eerste indruk: kijken naar kinderen Zeggen de gedachten die je kreeg bij het bekijken van deze foto’s iets over het kind of (ook) over jou?

Omgaan met verschillen in de klas In viertallen: bekijk elkaars klassenfoto eerst individueel, zonder praten. Noteer wat je opvalt op het gebied van diversiteit: Welke verschillen tussen kinderen zijn er zichtbaar? Welke verschillen zijn er misschien onzichtbaar?

Omgaan met verschillen in de klas Vertel daarna over je eigen foto, maximaal vijf minuten per persoon: Hoe ging jouw leerkracht om met de aanwezige verschillen in de klas? Was er sprake van een veilig pedagogisch klimaat voor alle kinderen? Licht toe waarom wel/niet. Hoe gingen de kinderen om met de aanwezige verschillen in de groep? Waren er vriendengroepjes? Wat was mogelijk de basis voor die vriendschappen? Waren er strijdende groepjes? Wat was mogelijk de basis van die strijd? Op welke manier werd jij in jouw basisschooltijd in contact gebracht met andere leefwerelden, tradities en gewoonten?

Welke verschillen zijn er?  Noteer één woord per post-it  Hang de post-its op het grote vel, hang de woorden die bij elkaar horen bij elkaar in de buurt Denk aan zichtbare maar ook onzichtbare kenmerken! Huiswerk: waar wil jij meer over weten met betrekking tot omgaan met verschillen in de klas? Beschrijf twee mogelijke leerdoelen en neem deze volgende keer mee

Evaluatie BT2: studentpanel Indeling in groepjes op basis van oude klassen Elk groepje krijgt één onderwerp toegewezen: Informatievoorziening Toetsing SLB Docententeam Overig Vul het formulier in detail in Na 10 minuten doorwisselen van onderwerp

Huiswerk Neem de volgende keer mee schaar, lijm, oude tijdschriften Studentcoaches: Maak een afspraak met je eerstejaars voor eind september!